מעבר ל"איש הברזל"

ב- 3 בספטמבר 2011 תתקיים בברטניה תחרות "אולטראמאן". 10K שחיה במים פתוחים וטמפרטורה משוערת של 16 מעלות, 420K רכיבה על אופניים בהרי ווילס ו- 84 ק"מ ריצה. ניר אלתר החל להתאמן לתחרות ומדי שבוע יכתוב על כך בשוונג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ב- 3 בספטמבר 2011 תתקיים בברטניה תחרות "אולטראמאן". 10K שחיה במים פתוחים וטמפרטורה משוערת של 16 מעלות, 420K רכיבה על אופניים בהרי ווילס ו- 84 ק"מ ריצה. ניר אלתר החל להתאמן לתחרות ומדי שבוע יכתוב על כך בשוונג

מאת:ניר אלתר


יום שישי ה21 לינואר, "ישראמןנגב" 2011– ללא ה"חידוד" הנדרש התייצבתי לתחרות איש הברזל באילת (אחת התחרויות הקשות בעולם). כשעמדתי על קו הזינוק העסיקה אותי מחשבה אחת, האם האימון של אתמול, פחות מ 24 שעות לפני הזינוק, בעלייה לנטפים (פלטה 54 מול הרוח לכיוון צומת שיזפון) היה יותר מדי?.

המחשבה עוד העסיקה אותי כשנשמעה יריית הזינוק
והתחלתי את "האימון" המרכזי של השבוע. לאחר מספר שעות הגעתי לקו הסיום ושוב רק מחשבה אחת: נגמר האימון, כעת איך מתאוששים לקראת אימון הבא? פחות מ 12 שעות לאחר שחציתי את קו הסיום חיכה לי אימון של ריצה ארוכה. חבריי האתלטים גילו דאגה, "מה אתה עושה, לקראת מה האימונים השנה?".  "הכול לפי התוכנית, תוכנית האימונים לתחרות הגדולה" עניתי במבוכה,.


ניר אלתר ב"ישראמןנגב" 2011"עוד אימון"



בוקר שבת הגיע מהר, אחרי 4 ארוחות ובערך 4 שעות שינה, כבר הייתי באימון הריצה. במהלך הריצה לא הצלחתי לפענח את מה שהרגשתי. הקצב היה כאימון שחרור אבל התחושה של "עבודה". דודתי לשמאלי  ודודי לימיני (שני "אנשי ברזל" מנוסים), שמרו על גבולות הגזרה ודאגו שאסיים את המשימה. הרוח לא נתנה מנוח והשיחה בינינו הוקפאה. רק לפנות ערב עיכלתי את השבוע אשר הסתיים זה עתה- אפשר להירגע ולהתכונן לאימון הבא.

הכול התחיל בקיץ, בשנה שעברה, בו נחלתי אכזבה. אז התאמנתי לקראת תחרות האיש הברזל באוסטריה. לאורך כל השנה שעברה, בה התכוננתי לאיש הברזל באוסטריה, לוותה אותי מנטרה קבוע: העיקר התוצאה!. אך אז באה האכזבה, שבירה ולאחר מכן חיפוש אחר התחרות הבאה. זהו מסלול מוכר אך האם הוא פותר את שורש הבעיה? לא. לכן חיפשתי מטרה (ולא תחרות) חדשה.

"התאמנתי". זוהי מילה שנגזרת מהמושג הבסיסי "שבוע אימונים".
אלו הם רק צמד מילים המכילות בתוכם, לעיתים עד כי להתבקע, 30 שעות אימונים בשבוע. אין ספור אימוני קבוצה (בשנה שעברה עוד הייתה לי קבוצה), נסיעות לים ולבריכה. הספקתי גם לשבור שילדה, גלגלים ולמזלי את השחיקה, בהקשר של הריצה, רק על הסוליה חוויתי. ההנאה ,אני מודה, הלכה ונעלמה מהמרכז אל השולים וכמעט לא נראתה. בניתוח לאחור זהו שורש הבעיה- העיקר התוצאה? אני באתי למרחק הארוך מאהבה, נטו אהבה.


מחנה אימונים באלפים ברמת הגולן



בשיחה עם המאמן, אדוארדו פיינקלשטין התוותה את הדרך החדשה. אדוארדו, שראה את עצמו תמיד שותף לתוצאה וכל תוצאה ,הציע שנעשה "שנת חופש". הוא תמיד מדבר בלשון רבים. אנחנו כותבים את התוכנית, למרות שבנושא הזה אין לי "מילה". אנחנו מבצעים את האימונים, למרות שאני מתאמן לגמרי לבד ולא ראיתי אותו כמעט שנה. למי שאינו מבין את התרגום המילולי, מעט מופשט של המונח, מבית היוצר של "hard is good"  מדובר על שנה שבה "קוטפים" כל תחרות בארצנו הקטנה עד שמגיעים ל"תחרות הגדולה" – ultra man UK

ה- "אולטראמאן" היא תחרות של שלושה ימים רצופים. 10K שחיה במים פתוחים וטמפרטורה משוערת של 16 מעלות, 420 ק"מ רכיבה על אופניים בהרי ווילס וריצה למרחק 84 ק"מ. בסדרת הכתבות הבאה אנסה לשתף את הקורא בעולם האימונים שלי. עולם של 7 ימי אימונים, בכל שבוע. כמה אימונים בכל ביום.  אנסה לקחת את הקורא לאותם המקומות שכולנו מכירים, בשעות שבהם רק האתלטים מסתובבים בחוץ, דרך התחושות המשותפות למתחרים למרחקים ארוכים.


מחנה אימונים בעמק החולה



כיצד מתחילים 50 שבועות של אימונים?  זו תחרות שאפילו עבור מארגניה זוהי פעם ראשונה? האינטרנט כמעט ריק מחומרים על הנושא. מספר המאמנים בעולם, המכינים לתחרויות מסוג זה, כמעט אפסי וכמעט שאינו זמין. אני שם מבטחי במילים שאמר לי מאמני, אדוארד, "יהיה בסדר באמצע הדרך נבין לאן הדברים הולכים".

יהיה בסדר הוא אמר? האם הבנתי נכון את רוח הדברים? את המאמן הברזילי שכותב באנגלית ולא של מתקדמים.  אך קדימה לדרך והוא, אם לא הבהרתי כבר קודם,  שולט בכל יום בחיי בשלט רחוק מסינגפור.

* אדוארדו פיינקלשטין- מאמן מברזיל שעובד ומתגורר בסינגפור.
היה בארץ בתפקיד מאמן הפנימייה בוינגייט. חממת הכישרונות של עולם
הטריאתלון הישראלי.

ניר אלתר– בן 24 תושב כפר סבא.
תחביב-שחיה. אהבה- רכיבה. עבודה- ריצה.
 

קישורים: איש ברזל, טריאתלון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג