מעבר לאיש הברזל: תחל שנה וברכותיה

שנת 2012 תעמוד בסימן התאוששות. אבל בחודש האחרון התברר לי שמשמעותה עבודה קשה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שנת 2012 תעמוד בסימן התאוששות. אבל בחודש האחרון התברר לי שמשמעותה עבודה קשה

מאת:ניר אלתר


הבלוג של  ניר אלתר בשוונג – מעבר לאיש הברזל

2012 מביאה איתה רוח חדשה. מסגרת אימונים חדשה, מאמן חדש, שיתופי פעולה עם ספונסרים חדשים. אבל לפני שאני מתחיל את השנה החדשה, אני רוצה לחזור פעם אחרונה ל-2011, כי זו הייתה שנה מדהימה. אנשי המקצוע שעבדו איתי (למשל ערן כספי) גילמו את הרוח הישראלית שתמיד דוחפת קדימה ונחושה לעשות כל מה שיידרש כדי להצטיין. למדתי מהם הרבה ובעיקר שבישראל, דווקא בקהילת ספורט יחסית קטנה, יש איפה לפרוק מטענים – בין אם אחרי ימים טובים שבהם שבע שעות על האופניים מרגישים כמו רכיבה בפארק, ובין אם אחרי ימים פחות טובים שבהם שעה ריצה מרגישה כמו טיפוס על האוורסט.


עם נותן החסות החדש

2012, בשונה משנים קודמות, נפתחת כשכל הפרטים סגורים.

הציוד מוכן, הראש שקט, פנוי לאימונים ו"ציוצים". אחרי היכרות וכמה חודשי עבודה עם המאמן החדש, מאט דיקסון, הבנתי שהדגש בדרך לאליפות העולם באולטרה-מן יהיה על התאוששות. רציונל חדש מבחינתי, אבל מקובל בענפים רבים בשנים האחרונות. התיאוריה יוצאת מנקודת הנחה שחייו של ספורטאי גם כך סובבים סביב האימון שכרגע נגמר או האימון שעוד רגע יתחיל (שניהם משפיעים על השינה, התזונה או הבילויים החברתיים- במקרה שאתה מאפשר לעצמך פינוק כזה). לכן חשוב לשים דגש דווקא על הימים שמוקדשים להתאוששות ועל האופן שבו הספורטאי מתאושש. 

במהלך 2011 שמתי לב שבימים שמוגדרים כימי התאוששות קשה,

בעיקר מבחינה מנטאלית, לעשות אימון שמטרתו "רק לסובב את הרגליים" כשאתה רוכב על אופניים נגד שעון שעיצב מהנדס גרמני ועולה כמו מטוס קרב; במיוחד כשחבורה של רוכבים חולפת על פניך, ספק מתנשפים ספק מצחקקים. גם הימים שבהם תכנית העבודה דורשת רק ריצה קלה בחדר כושר אינם פשוטים: פתאום לא נעים להסתכל על האנשים מסביב, בכל זאת אנחנו מכירים מספר לא מבוטל של שנים. 


המכונה החדשה


אחרי שנה של 40 שעות אימון בשבוע, קצת חלמתי על שעות פנאי ומנוחה.

אבל התאוששות, התברר לי בחודש האחרון, משמעותה עבודה, עבודה, עבודה. בשבוע הראשון של "אימוני קדם העונה" (כאמור העונה שלי מתחילה בינואר השנה), למדתי ממאט שאימון התאוששות בבריכה בהחלט יכול להיות גם שחייה למרחק של 6-7 ק"מ. למדתי גם שמשפט כמו "רוץ שעתיים בגבעות, לא משהו עמוק מדי, תשמור על הרגליים לאימון הבא" הוא סטנדרטי באימון התאוששות. 


כך שאת רוב 2012, למרות הכותרת החדשה,

אני אעביר תחת השמש – בין אם בשחייה, רכיבה או ריצה. תודה לאל, נרגעתי.

שתהיה לכולנו, בכבישים ובשבילים, שנה אזרחית טובה.

אפשר לעקוב אחרי ההכנות שלי לאליפות העולם באולטראמאן (UltraMan World Championship) באתר שלי – כאן


  ניר אלתר– בן 24 תושב כפר סבא.
תחביב-שחיה. אהבה- רכיבה. עבודה- ריצה.
 ניר אלתר בפייסבוק



ישראמן סמסונג 2012 כל הפרטים

אתר התחרות –
ישראמן סמסונג 2012

מפת מסלול הרכיבה

תאור מסלולי התחרות
 

התדריך



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג