ממציא ה-TI טרי לות'לין הלך לעולמו בגיל 66

המאמן שהביא את הבשורה לכל כך הרבה שחיינים שרצו ללמוד לשחות, נאבק בשנתיים האחרונות בסרטן הערמונית. גם אחרי מותו היו כאלה שעדיין התייחסו לשיטתו כשנויה במחלוקת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שיטת השחייה TI הפכה בעשור האחרון ללהיט בארץ ובעולם, ואפשרה להרבה מאוד אנשים שלא ידעו לשחות חתירה ללמוד סגנון קצת אחר של שחיית חתירה מאפס, ולהגיע למצב שמאפשר להם לשחות למרחקים שהם לא חלמו עליהם. ממציא שיטת ה-Total Immersion, האמריקאי, הלך לעולמו בגיל 66 בעקבות סיבוכים של סרטן הערמונית ממנו סבל. משפחתו של לות'לין מסרה לאחר מותו הודעה בה סיפרה על מצבו הרפואי בשנתיים האחרונות בהן סבל מהמחלה, ובהספד נכתב בין השאר: "הוא התאפיין באופטימיות, שנינות ותשוקה גדולה לחיים ולשחייה עד לימיו האחרונים".

לעיני חלק מהשחיינים, שיטת השחייה של לות'לין היתה שנויה במחלוקת אבל הוא תמיד הגן עליה. באחד ההספדים כתבה חברתו קרלין פייפס: "מותו העציב אותי מאוד. אמנם מעולם לא הסכמתי עם טכניקות השחייה שהוא לימד, אבל הוא היה איש עסקים מבריק, הוא היה חדשני ולאורך השנים הוא עזר לאלפי אנשים ללמוד כיצד לשחות. על כך, תמיד אהיה אסירת תודה". בתו של לות'לין, פיונה מקיו לות'לין, לא ממש אהבה את ההספד של פייפס בו כינתה את אביה "איש עסקים מבריק" ואולי ניסתה לרמוז באמירה זו שהכסף הוא שהניע בעיקר את מייסד שיטת TI. "הוא היה קודם כל מורה ומאמן, ה-TI זו שיטה שהצליחה קודם כל בזכות זה שהיא עזרה לאנשים. מבחינה עסקית, היא לא עד כדי כך רווחית".

אחת האמירות של לות'לין שגררה לא מעט ביקורות היתה שהוא מעוניין ללמד אנשים לשחות כדי שיצליחו לשמור כוחות בטריאתלון ולא כדי שישחו מהר. אגב, שיטת ה-TI מאוד נפוצה בקרב טריאתלטים ועוד יותר בקרב אנשים שחלמו להשתתף בטריאתלונים אבל לא ידעו לשחות בגיל מבוגר. עם זאת הוא גם נהג להסביר שאין שום מניעה מלשחות מהר בשיטה שלו, הוא הוכיח את זה ברזומה שלו כשאימן בסוף שנות התשעים קבוצת מכללות בארצות הברית וגם את השחיין האולימפי הדרום אפריקאי רונלד שומן ששבר את שיא המכללות ב-50 חופשי אחרי שהתמקצע בשיטת ה-TI במשך 6 שנים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ליאור הגיב:

    מה הקשר בין השיטה שהמציא לבין המוות שלו? "גם אחרי מותו היו כאלה שעדיין התייחסו לשיטתו כשנויה במחלוקת" – אבל רק עכשיו הוא מת. מי עורך את הכתבות האלה?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג