מי צריך נס (הרים)

מרוץ הנג"ש נס הרים שמתוכנן לצאת לדרך ביום שישי הקרוב יהיה צנוע ממה שקיוו, צנוע ברוכבים, צנוע במשתתפים וצנוע במועדונים. אלעד פלטין, מהוגי האירוע חושב שמרוץ נס הרים לא מקבל את המקום הראוי לו. עד עתה (ג’) נרשמו 108 רוכבים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מרוץ הנג"ש נס הרים שמתוכנן לצאת לדרך ביום שישי הקרוב יהיה צנוע ממה שקיוו, צנוע ברוכבים, צנוע במשתתפים וצנוע במועדונים. אלעד פלטין, מהוגי האירוע חושב שמרוץ נס הרים לא מקבל את המקום הראוי לו. עד עתה (ג’) נרשמו 108 רוכבים

מאת:יריב זרביב


בשנה שעברה החל לראשונה מרוץ הנג"ש בנס הרים. רוכבים שהגיעו להשתתף בו זכו למסלול חדש וקשה: 5650 מטר אורכו, 390 מטר גובה מצטבר ו- 10% שיפוע ממוצע מקסימאלי. מרוץ מצוין במקום מקסים ליד בית שמש. רשמים וכתבות שהתפרסמו בשנה שעברה סיפרו על מרוץ מרתק, חזק, מעניין עם עתיד בטוח, אך השנה מסתבר, שהמרוץ לא תפס תאוצה כפי שקיוו. ראוי לציין, שמרוץ הנג"ש בנס הרים פתוח לכולם וכולל מסלולים עממיים, אך עד עתה נרשמו (ג’) כ- 108 רוכבים, שהבולטים ביניהם, אלו שניצחו בשנה שעברה, כנראה לא יגיעו.

בישראל ישנם עשרות אלפי רוכבי כביש, וחלקם הגדול טוענים שאין מספיק תחרויות אופניים בארץ. אם כך, מדוע לא נרשמו רוכבים רבים למרוץ הנג"ש בנס הרים. מקבוצת TACC נמסר שהם במחנה אימונים, מקבוצת CCC נמסר שהם גם במחנה אימונים, מקבוצת IWCC רק נתי ים יגיע, נינה פקרמן, שזכתה במקום השני בשנה שעברה לא תגיע בגלל המשך ליגת ניו-באלאנס של איגוד האתלטיקה, אייל רהט, הכוכב ממרוץ טבעון בשבוע שעבר גם לא יגיע, דן אלתרמן המנצח של השנה שעברה גם לא יגיע להגן על תוארו ועוד רבים אחרים. הסיבות – מגוונות, ולאו דווקא מוצדקות: המרוץ קצר מידי (כשעה), המיקום הגיאוגרפי שלו בעייתי ואין מספיק פיתויים לבוא לשם (פרס כספי).

"חבל שאין פסטיבל או הפנינג שיגביר את הרצון להגיע לשם," אמר הראל נחמני, מארגן קבוצת הרוכבים לטור טראנסאלפ, "אינני מאמן הקבוצה אך ידוע לי, שיגיעו שלושה או ארבעה רוכבי טראנס אלפ למרוץ נס הרים ומשם יגיעו למחנה האימונים בבית הלל."

דויד רזניק, מאמן הנבחרת, שיוצא עם שישה רוכבי הנבחרת לטור בהולנד ובעקבות כך גם הם לא ישתתפו, ידע להזכיר לרוכבי הנבחרת שנשארו בארץ על חשיבות מרוץ נס הרים, "רשמנו את נס הרים כתחרות מבחן, והדבר ישפיע על נוכחות הרוכבים." לגבי הטענות שהתחרות קצרה מידי ולא מפתה מספיק אמר, "להפך, בגלל שהתחרות קצרה ומתקיימת ביום שישי זה הופך את התחרות לטובה. אני חושב שצריכים להגיע וזה לא קשור לפרס כספי."

יוני ירום, יו"ר איגוד האופניים, גם הביע אכזבה לנוכח הטענות ואמר, "אם רוכבים מעוניינים בכסף, אז צריך לגייס אותו, צריך נותני חסות ואין הרבה, באיגוד הטריאתלון חברת ’סיאט’ עזבה, אצלנו חברת ’סקודה’, לא קל להחזיק בספונסרים." לגבי הטענות על המיקום הגיאוגרפי אמר ירום, "נס הרים הוא מושג אצל רוכבי האופניים. אני חושב שהאתגר נמצא גם בהגעה למקום, לצערי אין הרבה עליות כנס הרים ועושה רושם שאי אפשר לרצות של כולם. אני קורא לכולם להגיע, זה בטוח יעשה טוב לענף." ירום גם ציין לטובה את אלעד פלטין, ממקימי המרוץ, "תמיד רצו להחזיר את המרוץ בנס הרים ואז הגיע מישהו שהרים את הכפפה, אלעד, ומגיע לו כול הכבוד והתמיכה על כך."

אלעד פלטין, שכמארגן האירוע אינו מקבל שום שכר טרחה עבור המרוץ, אינו חושב שהנג"ש שלו מקבל את היחס המגיע לו.

מדוע לדעתך ישנו מיעוט בנרשמים למרוץ הנג"ש?
קשה כבר לומר שיש מיעוט משתתפים, נכון לעכשיו ישנם 108 רוכבים לעומת 90 שנה שעברה, שזה גידול יפה. מה שכן ניתן לומר, שחלק מקבוצות הרכיבה המובילות נוטות להתעלם מהתחרות הזאת, כבר שנה שנייה ברציפות.

סתם כחובב רכיבת אופני כביש תחרותי, הייתי שמח לראות את כל הרוכבים הבכירים בישראל מגיעים ומשתתפים בתחרות הזו, במידה והם כשירים כמובן. אבל הייתי רוצה לחדד את השאלה שלך – למה חלק מבכירי הרוכבים בישראל לא מגיעים? והתשובה שלי לזה, שאין לי שמץ קלוש של מושג.

טענות ספורות שנשמעו אמרו שהמרוץ קצר ומיקומו הגיאוגרפי בעייתי, מה גם שהוא אינו מפתה כל כך מבחינת הפרסים, מה תגובתך על כך?
נו באמת, ויש כאלה שטוענים שהעלייה קשה מדי, תחליטו בבקשה. חלק גדול מהרוכבים מגיעים במיוחד מהצפון כמו טים משגב, TNT, טריפל G ואחרים שסליחה אם שכחתי. יש מישהו שמגיע במיוחד מאילת. המיקום הגיאוגרפי? שאלה מצחיקה, בצומת נחשון ביום שבת מתקבצים יותר מ- 400 רוכבים. אני לא מדבר על לטרון ושאר האזור.

ולגבי פרסים כספיים, אין שום בעיה – גייסנו שלושה ספונסרים: חברת סגלבייקס – יצרנית אופני סגל. חברת RUDYPROJECT, וחברת ארניר תקשורת. בזכות נותני החסות הצלחנו לגייס כ- 2000 ₪ למי שיצליח לשבור את השיא שקבע דן אלתרמן (בגברים 15:56) ולאה גולדשטיין (18:05בנשים). אנחנו יודעים שזה קשה, כן, אופניים זה ספורט קשה.

כאחד ממקימי המרוץ האם ציפית שהשנה המרוץ יהיה גדול יותר משנה שעברה?
כן, ציפיתי שהמרוץ יהיה גדול יותר. במיוחד החלק העממי שבו, או שיבואו רוכבים לא בשביל לנצח, בשביל לבדוק את עצמם מול העלייה, לא בהכרח מול האחרים. שנה שעברה התלוננו בפנינו קבוצות על מועד התחרות שהיה קרוב לאליפות ישראל, אין בעיה, הזזנו את התאריך לאחור, אמרו לנו שהתחרות ’גומרת’ את אימון שבת. אין בעיה, נלחמנו אל מול המשטרה (נמרוד הנגבי) והעברנו את התחרות לשישי.

יש לי שני דברים לומר בעניין:
הראשון – בעוד כ- 10 שנים, שנקיים את מרוץ נס הרים ה- 12, יבואו רוכבים בוגרים שפרשו מרכיבה עם ילדיהם.  אלה ישאלו אותם, "אבא, כמה זמן אתה היית עושה את נס הרים?" "17, 18 דקות לפחות, אבל אין לי תוצאה רשמית. הייתי בדיוק במחנה אימונים"
השני –  שאלתי מישהו היום, ללא קשר לתחרות, האם הוא יודע למה הטובים שברוכבי ישראל פורשים בגילאי נוער? הוא ענה לי, "מכיוון שפרישתם בגיל כה מוקדם הם למעשה מודים: איננו רוצים להגיע לרמות הגבוהות בעולם. איננו בנויים לכך. הם אומרים: ’אנחנו יודעים מה צריך בשביל זה – זה לא בשבילי’."

בנס הרים ביום שישי, זה מרוץ של אמת, האמת של רוכבי אופני הכביש בישראל. אני מאוד מקווה שבשנה הבאה, יגיעו באמת מיטב הרוכבים, ולאלה שכן נרשמו –  כל הכבוד!
תמונות: איגוד האופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג