מי כיכב במרתון סמסונג תל אביב?

גטצ'או דמי האתיופי אמנם היה רחוק משיא המסלול של מרתון סמסונג תל אביב, אבל הרצים הישראלים שברו לא מעט שיאים אישיים, במיוחד בחצי המרחק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

היתרון הגדול של מרתון סמסונג תל אביב 2019 היה מזג האוויר, שבעיקר פינק את רצי חצי המרתון שהיו ראשוני המזנקים כבר בשעה 6:15 בבוקר. מאוחר יותר הטמפרטורה טיפסה לכיוון 17-18 מעלות, אבל רצי המרתון הרגישו טמפרטורה חמה יותר מאחר והשמש הורגשה היטב.

הנחיל הראשון כבר בשעה 6:15 בבוקר | צילום: דני בורשבסקי

המרתון הוזנק ב-7:00 בבוקר ומהר מהאוד התגבשה לה דבוקה מובילה בת 5 רצים: ארבעה קנייתים ואתיופי אחד, שחלקו את ההובלה מהריצה דרומה על הטיללת לכיוון יפו, ועד לשדרות רוטשילד. שם, ריימונד קמבוי איבד כוחות והשאיר ארבעה רצים. בסביבות הקילומטר ה-34 גם קיפנגטיץ' בט איבד כוחות והשאיר את גטצ'או דמי האתיופי יחד עם הקנייתים ברנרד סאנג ואזקיאל קואץ'.

בשלב הזה שלושת המובילים היו איטיים משמעותית מקצב שיא המסלול בתל אביב (2:10:30 שע') והריצה היתה טקטית. בסופו של דבר, דמי הצליח לברוח לשני הקנייתים וחצה ראשון את קו הסיום בזמן של 2:14:31 שע' והקדים ב-28 שניות את סאנג כשקואץ' סיים שלישי. הרץ הראשון בין הישראלים שסיים במקום החמישי הכללי היה אמיר רמון, שרק לפני חודש וחצי רץ במרתון טבריה בתוצאה של 2:28 שע' והפעם היה רחוק מזה רק בשתי דקות (2:30:08 שע'). רמון סיפר בסיום שהוא הגיע למרתון הזה ללא מטרה מיוחדת, ואפילו הצליח לסיים אותו בנגטיב ספליט, כשהוא רץ את החצי השני מהר יותר מאשר את הראשון. שני בין הישראלים סיים מובראק אדם מרצי הסמטה (2:32:43 שע'), ושלישי גדעון תמר בזמן של 2:33:56 שע'. רן אלתרמן, שהיה המנצח בין הישראלים בשנה שעברה, סיים הפעם רביעי בגזרת הישראלים בזמן של 2:37:05 שע' וכשהוא מותש לגמרי. עוד רצים ישראלים שירדו מ-2:40 שע' היו גזאצ'ו פנטה (2:39:24 שע'), עמית פיין (2:39:33 שע') ויוסף ימהרן (2:40:00 שע').

האלוף החדש. גטצ'או דמי לא שוכח לעצור את השעון | צילום: דני בורשבסקי

מרגרט וואנגוי הקנייתית היתה המנצחת הכללית בין הנשים בפעם השלישית ברציפות ובפעם הרביעית בסך הכל, הפעם עם תוצאה של 2:40:26 שע'. כשתי דקות אחריה הגיעה אלכסנדרה קלנובה הרוסיה. המנצחת הישראלית שדורגה שלישית בין הנשים היתה מינטמאר ביקאיה, אלופת ישראל במרתון ב-2017, שסיימה בזמן של 2:51:39 שעות ושיפרה את שיאה האישי. 5 דקות אחריה חצתה את קו הסיום אשת הברזל ואלופת הישראמן, אנטונינה רזניקוב. זו היתה הפעם הראשונה של רזניקוב במרתון רגיל, כלומר לא במסגרת תחרות איש ברזל. עד היום המרתון המהיר ביותר שלה בתוך תחרות איש ברזל היה בתוצאה של 3:17 שע', והיום היא הראתה מהן היכולות האמיתיות שלה חודש בלבד לאחר הישראמן המפרך באילת.

עוד ניצחון ועוד שיפור משמעותי לשיא האישי. ביטי דויטש | צילום: דני בורשבסקי

בחצי המרתון התנאים היו טובים יותר, והמנצחים והמנצחות קבעו שיאים אישיים. בגברים היה זה טדסה גטהון, שאפילו שבר את שיא המסלול וקבע 1:03:36 שעה. לפני שנה זה היה יכול להיות שיא ישראלי, אבל מאז הרמה עלתה. ובכל זאת, זו אחת התוצאות האיכותיות ביותר של רץ ישראלי במרחק הזה. שני הגיע בוקאיו מלדה שקבע 1:04:35 שעה. המנצחת בנשים היתה אלופת ישראל בחצי מרתון ובמרתון, ביטי דויטש, שהמשיכה להדהים גם על המסלול בתל אביב. הפעם היא סיימה בזמן בלתי רשמי של 1:17:23 שעה ומדובר בשיפור של כשתי דקות לשיאה האישי שנקבע לפני קצת פחות משלושה חודשים בעמק המעיינות. השיפור הזה מלמד שיתכן ודויטש תהיה בשלה לרדת מזמן של שעתיים ו-40 דקות בפעם הבאה שתרוץ מרתון (שיאה האישי במרתון הוא 2:42:18 שע').

עוד תוצאות איכותיות הושגו במרוצי ה-10 קילומטר. אצל הנשים ניצחה סאלם באיולין, אשתו של שיאן ישראל במרתון מארו טפרי, שעדיין נמצאת בתהליכי התאזרחות. באיולין שברה את שיא המסלול וניצחה בזמן של 31:53 דק'. אצל הגברים, שלושת הראשונים הצליחו לרדת מ-30 דקות כשהמנצח היה גודאדו בלצ'או שקבע 29:27 דק' והקדים את ג'מאל עבדולמג'יד (29:36 דק') ואת שמואל אבוהי (29:48 דק').

פודיום גברים מרתון תל אביב
1. דמי סמואל גטצ'ו, אתיופיה, בזמן של 2:14:30 שע'
2. סנגרד צריוט, קניה, בזמן של 2:14:57 שע'
3. קואץ' זקיאל קיפרופ, קניה, בזמן של 2:15:17 שע'

  • אמיר רמון סיים ראשון מבין הישראלים בזמן של 2:30:07 שע'

פודיום נשים מרתון תל אביב
1. מרגרט נגוי, קניה, בזמן של 2:40:25 שע'
2. אלכסנדרה קלנובה, רוסיה, בזמן של 2:41:48 שע'
3. מינטמר ביקאה, ישראל (רצי הסמטה), בזמן של 2:51:38 שע'

מנצחי חצי מרתון תל אביב
טדסה גטהון ניצחה בחצי המרתון עם תוצאה של 1:03:36 שע' (עלה למקום החמישי בטבלת כל הזמנים)
בטי דויטש ניצחה בחצי המרתון עם תוצאה של 1:17:23 שע' (עלתה למקום השביעי בטבלת כל הזמנים)

  • סאלמאוויט ביולין קבעה שיא מסלול לנשים ל-10 ק"מ בתוצאה 31:53 דק'



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רן הגיב:

    שערוריה שהמרתון מוזנק אחרי החצי.
    בשליש האחרון של המרתון היה חום בלתי נסבל וסיימתי גמור לקראת השעה 11. בחיים לא ראיתי מרתון שבו כל כך הרבה רצים עברו להליכה בגלל תשישות וחום. מן הראוי שיתנו למרתון את הכבוד הראוי לו ויזניקו להבא יותר מוקדם.

    1. ירון הגיב:

      צודק בהחלט, טעות של המארגנים.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג