מיהם 8 הישראלים שיתחרו באליפות אירופה עד גיל 23 בטריאתלון באילת?

יום לאחר אליפות ישראל שתתקיים בשישי, חגיגת הטריאתלון תימשך בעיר הדרומית ל-48 שעות נוספות עם ישראלים מוכשרים שינסו להגיע רחוק במקצים למרחק האולימפי וגם במקצה השליחים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לפני קצת יותר משנה שחר שגיב סיים במקום הרביעי באליפות העולם עד גיל 23 בטריאתלון, ונפרד מקטגוריית גיל זו בדרך להתמודדות קבועה עם הצמרת העולמית של הענף הזה. וכמו בכל ענף ספורט, גם במקרה הזה מישהו הציב רף גבוה לדור שממשיך אותו וינסה לרשום הישגים נאים באליפות אירופה עד גיל 23 שתתקיים בשבת באילת.

לפני שנה סיים עשירי, הפעם הוא במגרש הביתי. רן שגיב עם מאמן הנבחרת אורי זילברמן | צילוםף ויויאן לוגבוקלט

עוד כתבות בנושא 
שחר שגיב סיים במקום ה-14 באליפות העולם בטריאתלון
מה קרה באליפות אירופה האחרונה לבוגרים בטריאתלון?
התוצאות של הישראלים באליפות אירופה האחרונה בטריאתלון ספרינט

זו לא תהיה הפעם הראשונה שאילת מארחת טריאתלון בינלאומי גדול, אבל ככל שהענף הזה מתפתח בארץ כך גם עולות הציפיות. מצד שני, צריך לזכור שהוא מתפתח בעוד הרבה מקומות אחרים בעולם ומספיק להסתכל על השמות שכיכבו כאן באליפות אירופה לנוער שהתקיימה לפני 6 שנים באילת כדי להבין שבכל מעצמת טריאתלון ביבשת לוקחים את התחרות הזו ברצינות.

אליפות אירופה עד גיל 23 תתקיים בסוף השבוע של טריאתלון אילת, שהמקצים שלו יוזנקו ביום שישי. מקצי הגברים והנשים באליפות אירופה יתקיימו בשבת וביום ראשון האליפות תינעל עם תחרות השליחים. שני המקצים למרחק האולימפי (לגברים ולנשים) יהיו שונים לגמרי מהמקצה האולימפי של טריאתלון אילת, כאשר קטעי הרכיבה שלהם יכללו 7 הקפות בתוך העיר כולל עלייה גדולה בכל אחת וגם מסלולי השחייה והריצה יהיו אחרים. במרוץ השליחים ביום ראשון (תחרות שמצטרפת לתכנית האולימפית החל מטוקיו 2020) ישתתפו בכל נבחרת שתי נשים ושני גברים, כאשר כל אחד יבצע מרחק שהוא קצר משמעותית גם ממרחק ספרינט – מה שמבטיח הנאה גדולה ומתח אדיר לכל מי שצופה מהצד.

את ישראל ייצגו הפעם 8 טריאתלטים בחלוקה שווה בין הגברים והנשים. רובם צעירים ואפילו משמעותית מגיל 23, מצד שני הם ייהנו מיתרון ביתיות והכרה טובה של המסלול.

רן שגיב בן ה-21 הוא הישראלי השני בדירוג האולימפי כיום, אחרי אחיו הגדול שחר. הוא מדורג כיום במקום ה-100, אחרי שנה מצוינת בתחרויות מסביב לעולם. בשנה שעברה הוא סיים במקום העשירי באותה האליפות שהתקיימה אז בהונגריה, כשכל המשתתפים שהקדימו אותו פרט לסמואל דיקינסון הבריטי היו מבוגרים ממנו. אגב, דיקינסון יתחרה נגדו גם באילת.

בהונגריה, שגיב הקדים בשתי שניות את איתמר אלסטר, שיש לו את הניסיון הגדול ביותר באליפות הזאת מבין המתחרים הישראלים, וזו תהיה גם הפעם האחרונה שלו בקטגוריה. כמה סמלי שזה יהיה באילת, ואין ספק שהוא ירצה לנצל את זה כדי לסיים בפעם הראשונה בטופ 10 באליפות אירופה עד גיל 23, אחרי שהיה קרוב לשם שלוש פעמים.

המנוסה ביותר. איתמר אלסטר | צילום: ניר עמוס

שני ישראלים נוספים שמדורגים יותר נמוך הם נועם רונן ויואב אביגדור. רונן בן ה-21 התחרה השנה בין השאר באליפות אירופה בטריאתלון ספרינט באסטוניה וגם בתחרות מסבב גביע אירופה בדנייפרו שבאוקראינה שם סיים במקום ה-22. אביגדור בן ה-19 הוא הצעיר ביותר מבין הגברים, ובחודש שעבר הוא השתתף באליפות העולם לנוער בגולד קואסט שבאוסטרליה, שם סיים במקום ה-37 (מרחק ספרינט).

גם בטריאתלון לנשים יהיו לישראל ארבע נציגות צעירות (בטווח הגילאים 18-21), עליהן בונים באיגוד הישראלי לקראת המשחקים האולימפיים שיתקיימו ב-2024 בפריז. גל רובננקו, שהיא גם מדורגת גבוה יותר מבין הארבע, מגיעה לאליפות הזאת עם ניסיון חשוב שצברה בקיץ האחרון בתחרויות בחו"ל. היא התחרתה פעמיים במרחק האולימפי (סיימה 9 בהולנד ו-12 בולנסיה במסגרת גביע אירופה) וגם במקצי ספרינט כמו באליפות אירופה באסטוניה (מקום 28) וגביע אירופה בדנייפרו שבאוקראינה (מקום 6).

צברה הרבה ניסיון בקיץ האחרון. גל רובננקו | צילום: עידו שחם

נעם פישמן צמודה לרובננקו בדירוג של התחרות (17 לעומת 16) וגם היא תנסה לסיים כאן בצמרת. היתה לה שנה לא רעה בכלל בחו"ל, כשסיימה חמישית במרחק אולימפי בגביע אירופה באלניה שבטורקיה, ובמקום ה-11 בתחרות ספרינט במסגרת גביע אירופה בהונגריה.

רז פרדוסו והגר כהן-כליף הן שתי הצעירות של המשלחת, הראשונה בת 18 והשנייה 19. למעשה, יחד עם עוד משתתפת אחת מפורטוגל, הגר כהן-כליף היא המתחרה הצעירה באליפות. שתיהן השתתפו בחודש שעבר באליפות העולם לנוער באוסטרליה. כהן-כליף סיימה במקום ה-15 ופרדוסו במקום ה-27. זה היה מרחק ספרינט כמובן, יהיה מעניין לראות איך הן יתמודדו עם המרחק האולימפי.

הצעירות במשלחת. משמאל: רז פרדוסו והגר כהן-כליף | צילום: ניר עמוס

בשבת צפוי להיות חם באילת, התחזית מדברת על 33 מעלות. מקצה הגברים באליפות אירופה עד גיל 23 צפוי להיות מוזנק בשעה 9:00 ואילו הנשים שתזנקנה ב-11:00 אמורות לסבול יותר מתנאי מזג האוויר. אנחנו רק יכולים לקוות שלצד הסבל, הישראלים יוכלו לנצל את ההיכרות שלהם עם האזור ואת המגרש הביתי כדי להוציא מעצמם את המקסימום. מה זה אומר? במקרה של הבכירים בשני המגדרים, סיום בין 10 הראשונים בהחלט ייחשב להישג מרשים. אם תרצו לראות את הזינוקים בתחרות תוכלו להצטרף ללייב פייסבוק של התחרות.

מקצה השליחים ביום ראשון יתקיים בחוף הרויאל ביץ' וברחובות העיר אילת ביום ראשון בשעה 10. ישתתפו בו 11 רביעיות, כאשר הרכב הנבחרת הישראלית אמור להיקבע רק בשבת.

לחצו להרשמה לישראמן 2019



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג