מחקר: ילדים שיבצעו פעילות גופנית בבוקר יהיו מאושרים יותר

זו המסקנה של מחקר שנערך בארצות הברית במסגרת פרוייקט פעילות גופנית לילדים בשעות הבוקר. החוקרים קבעו שגם ה-BMI של המשתתפים ירד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ילדים רצים

בשנים האחרונות נרשמה גדילה בהשמנה אצל ילדים, שהפכה לסוג של בעיה לאומית בהרבה מאוד מדינות, כמו גם לבעיה מרכזית שלעתים גם מתלווה לבעיות רגשיות שיש להרבה מאוד ילדים. בארצות הברית פרסמו לאחרונה מחקר חדש, שבדק השפעה של פעילות גופנית בשעות הבוקר על השמנה וכישורים חברתיים בקרב ילדים.

רק דברים טובים יצאו מזה. ילדים רצים בבוקר | צילום: Jason Wiese

עוד כתבות בנושא 

מחקר: שעת ריצה מוסיפה 7 שעות לחיים 
הילדים אוכלים ג'אנק ומשחקים בטאבלט בזמן הארוחה? 
המגיפה הבאה: השמנת ילדים וחוסר פעילות גופנית 

המחקר נערך ב-24 בתי ספר במסצ'וסטס והשתתפו בו יותר מ-700 ילדים מגיל של חן חובה ועד לכיתה ח'. כבר ב-2009, למספר הורים במסצ'וסטס נמאס לשמוע על טיפולים יקרים או אפילו מאמנים אישיים שמקשים על התקציב המשפחתי. הם החליטו לעשות מעשה, והתנדבו כדי להקדיש לילדים שלהם שעה של פעילות גופנית בבקרים, לפני תחילת הלימודים. פעילויות כאלה כללו חימום, ריצה, ומשחקי תנועה.

השמועה התפשטה מהר מאוד, והפעילות הזאת הפכה להצלחה גדולה שהתפשטה ל-3,000 בתי ספר בארצות הברית. אפילו חברת ההלבשה וההנעלה "ריבוק" לקחה חסות על הפרוייקט הזה. התופעה הזאת סקרנה מאוד אנשי רפואה מאוניברסיטת הרווארד ומבית החולים הכללי במסצ'וסטס, והם החליטו לחקור אותה. השבוע פורסם המחקר שנערך בשנים 2015 ו-2016.

החוקרים תשאלו תלמידים רגע לפני שהם הצטרפו לפרוייקט, ובדקו נתונים כמו גובה, משקל ומסת גוף, לצד ניתוח פסיכולוגי של הילדים. לאחר מכן הילדים הצטרפו לפרוייקט של 12 שבועות שבו הם נהנו משעה של פעילות גופנית לפני בית הספר – בחלק מהמקרים שלוש פעמים בשבוע ובחלק אחר פעמיים. בתום התקופה, החוקרים חזרו לתשאל את כל הילדים.

מסתבר שהתקופה הזאת הספיקה כדי שחלק גדול מהילדים ישפרו את ה-BMI שלהם, ובמקרים מסוימים עברו מהגדרה של משקל עודף להגדרות אחרות. חוץ מזה, הילדים דיווחו על יותר קשרים חברתיים שיצרו ובכלל על תחושה חזקה יותר של אושר והנאה מהחיים. במחקר הזה השתתפו גם ילדים שלא ביצעו את הפעילות הגופנית במסגרת הפרוייקט, הם פשוט המשיכו באותה שגרת חיים, ואצלם נמדדה עלייה ב-BMI ולא מרשם שום שיפור בכישורים החברתיים.

בדרך כלל החיוך מגיע עם הריצה | צילום: pixabay

פרופסור אלסי טבראס מאוניברסיטת הרווארד אמרה בראיון ל"ניו יורק טיימס" שהמחקר הזה מוכיח שפעילות גופנית של שעה לפני בית הספר משפרת את הבריאות הפיזית וגם את הבריאות המנטלית. היא גם הוסיפה שהיתרונות הופכים להיות הרבה יותר משמעותיים אם הילדים מתאמנים לפחות בשלושה בקרים בשבוע.

המחקר הזה נחשב לטעימה קטנה מבדיקות מקיפות יותר שאנשי המדע והרפואה מעוניינים לעשות, והשלב הבא יהיה לבדוק את ההשפעה של אימוני הבוקר על הכושר הגופני הכללי של הילדים ועל ההישגים האקדמאים שלהם בעתיד. ועוד דבר שחשוב לציין, זה לא היה מחקר רנדומלי אלא הילדים שהשתתפו בו הגיעו ממשפחות שנרשמו בכל מקרה לפרוייקט כך שילדיהם התכוונו מראש לבצע את הפעילויות.

 

 

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יוסי הגיב:

    העובדה המוכחת בכל מחקר: פעילות גופנית חיונית להתפתחות הגופנית/מנטלית/חינוכית/קוגנטיבית של הילד.
    מדוע, לכל הרוחות, לא מוסיפים עוד 3-4 שעות שבועיות ספורט בשבוע???

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג