מחקר חדש: יותר כושר אירובי, פחות מחלות לב

אם זה עוד לא ברור אז עכשיו זה גם הוכח במחקר אורך. כושר אירובי ופעילות גופנית מפחיתים בצורה קיצונית את הסיכון למחלות לב כליליות ופרפור פרוזדורים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מחקר אורך ענק ב"ביובנק" הבריטי שהתפרסם לאחרונה, מצא כי כושר אירובי, כוח ופעילות גופנית מפחיתים בצורה קיצונית את הסיכון למחלות לב כליליות ופרפור פרוזדורים, כולל אצל אנשים בעלי פרופיל גנטי המועיד אותם לבעיות אלו. מחקרים תצפיתיים רבים ביססו את הקשר בין כושר, פעילות גופנית להפחתת הסיכון למחלות לב. יחד עם זאת, מעט ידוע על קשרים אלה אצל אנשים עם רגישות גנטית מוגברת למחלות אלה. אמי טיקאנן, סטפן גוסטפסון ואריק אינגלסון תקפו זאת בעזרת ניתוח אורכי במחקר הבריטי הזה, שכלל נתונים של מעל לחצי מיליון אנשים בני 40 עד 69 על פני תקופה ממוצעת של 6.1 שנים.

כושר אירובי מפחית בצורה קיצונית את הסיכון למחלות לב | צילום: pixabay

עוד מחקרים בשוונג
לזכרים שעושים ספורט יש צאצאים חכמים יותר
כך פעילות גופנית שומרת עלינו צעירים יותר
ילדים שיבצעו פעילות גופנית בבוקר יהיו מאושרים יותר

המחקר בחן קשרים בין חוזק אחיזה, פעילות גופנית אובייקטיבית וסובייקטיבית, וכושר אירובי לבין אירועים לבביים ותמותה מכל הסיבות, בקרב קבוצה גדולה של 502,635 אנשים בביובנק הבריטי לאורך 6.1 שנים בממוצע. כמו כן בחנו החוקרים בפירוט את ההקשרים האלו בקרב אנשים עם נתונים גנטיים מגוונים על ידי מיונם בהתאם לסיכונים הגנטיים שלהם למחלת לב כלילית ופרפור פרוזדורים. החוקרים השוו את הסיכון למחלות לב בקרב אנשים ברמות שונות של כושר, פעילות גופנית וסיכון גנטי תוך שימוש ברמות הסיכון הנמוכות ביותר כנקודת ייחוס.

החוקרים מצאו כי הסיכון לאירועים לבביים פחת ב-21% ביחס לעלייה בחוזק האחיזה, 5% בפעילות הגופנית ו-32% בכושר האירובי. הסיכון לפרפור פרוזדורים פחת ב-25% ביחס לעלייה בחוזק האחיזה, 7% בפעילות הגופנית ו-40% בכושר האירובי. חוזק אחיזה וכושר אירובי טובים יותר נמצאו קשורים לסיכון נמוך יותר לאירועי מחלת לב כלילית ולפרפור פרוזדורי בכל קבוצת הסיכון הגנטיות. בפרט, נמצא כי כושר אירובי טוב מפחית את הסיכון לאירועים לבביים ב-49%, וב-60% לפרפור פרוזדורי בקרב אנשים בסיכון גנטי גבוה למחלות אלו.

תודה ליוספה טל על הבאת המאמר.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג