מול תגובת האיגוד על אליפות בשישי או שבת

תהיות על התנהלות איגוד האופניים בנושא קיום אליפות ישראל בכביש ביום שבת. איגוד האופניים אמר את דברו. אנחנו לא רוצים אזרחים שומרי שבת במרוץ אליפות ישראל בכביש, האמור להיערך בשבת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


תהיות על התנהלות איגוד האופניים בנושא קיום אליפות ישראל בכביש ביום שבת. איגוד האופניים אמר את דברו. אנחנו לא רוצים אזרחים שומרי שבת במרוץ אליפות ישראל בכביש, האמור להיערך בשבת

מאת:אילן גולדמן


האיגוד כמובן לא השתמש במילים ישירות בכדי להדיר את רגליהם המסורתיות של הרוכבים. הוא השתמש בנוסח פתלתל הנועד להפיל את האחריות על כל גוף מלבדו. המשטרה, הרשויות , המתנדבים, כולם מפריעים לקיום האליפות ביום אחר מלבד שבת. כולם מלבדו.המערב הפרוע חוגג. האיגוד מסרב לאכוף את עיקרון השוויון ובכך לקיים את אותם הסכמים עליהם מדינת ישראל (המפרנסת אותו) מושתתת.

תהייה ראשונה – "העיירה"
 הרשויות המקומיות מערימות קשיים על קיומם של מרוצים בשטחם. "לאחר קביעת המסלולים האיגוד פועל מול הרשויות," נכתב. אז זהו שלא. לאליפות ישראל בכביש (המרוץ אותו רון שמעון מבקש להזיז)  עדיין אין מיקום ולא ערדליים. זאת על פי לוח התחרויות באתר האיגוד. פה נשאלת שאלה מרתקת.  אם אין מיקום למרוץ, כיצד קיים קושי להתמודד עם רשות מקומית כזו או אחרת. האיגוד כבר קבע התאריך ליום שבת ה-25/6 ומסרב להזיזו. איגוד האופניים, עוסק רק בניסיונו ההיסטורי אל מול הרשויות העירוניות המפחידות. האם האיגוד בכלל ניסה לקבוע את תאריך המרוץ ליום אחר. לא תדע עד שלא תנסה.

תהייה שנייה- "השריף"
 משטרת ישראל. על דברה יקום וייפול מרוץ. השריף מנפיק אישור ומבקש שלמונים, שבוע בלבד, לפני קיומו של האירוע. האם התנהלותה של משטרת ישראל ( המדינה) כלפי מארגני המרוצים היא הוגנת? הכיצד יכולים הגופים המארגנים, אשר נתמכים על ידי ספונסרים, להיות תלויים על חבל מתנדנד עד הרגע האחרון? ישנם יותר מידי גופים, ואנשים יקרים המושקעים ומחכים למוצא פיו של שריף חסר רסן, אשר נהיה חמדן ברגע האמת.


זה לא אירוע בטחוני או פלילי. רק אבטחה של מרוץ אופניים בישראל 2011



מה בדבר נזקיהם של ספורטאים המתאמנים על פי פרוגראמה שהוכנה חודשים מראש? מי יפצה אותם במידה ומרוץ יתבטל או ישתנה ברגע האחרון? הרי ראינו זאת קורה השנה. האם יהיה זה האיגוד או השריף הרעב אשר יפצה? בכל מקרה שהוא, הפיצוי יגיע מכספי המדינה. האין זה ראוי שהמדינה תמצא פתרון מנהלי למצב .

תהייה שלישית – " שקי הכסף"
 נטען כי עלויות השיטור אינן מתקזזות, מול דמי הרישום במרוצי האופניים, בשל מיעוט משתתפים. מהי העלות מסקרן לדעת? על פי מה היא נקבעת? האם יש תעריפון או מונה? האם זו סיבה המצדיקה הפלייה על רקע דתי והפרה של עיקרון שוויון?
באיזון האינטרסים, עלויות מול פגיעה בזכויות, גוברת הזכות החוקתית.

בל נשכח כי הפנייה, של רון שמעון אל האיגוד, הייתה לגבי מרוץ אליפות ישראל בכביש בלבד. אליפות ישראל הינה מרוץ לאומי, אשר מקנה תואר לאומי, על כן ראוי כי עיקרון השוויון לא יפגע. בהחלטה, לקיים את המרוץ בשבת, קיים חוסר סבירות ומידתיות. בפועל, עריכת התחרות בשבת מונעת, מציבור שומר מסורת, השתתפות בתחרות ושוללת את סיכוייו לייצג את ישראל בעולם כאלופי ישראל.


למעלה מ- 1600 אופניים ממתינים למתחרים ב"ישראמןנגב" 2011.
מתחיל בשישי לפנות בוקר ומסתיים לאחר הדלקת נרות



תהייה רביעית – "בית המשפט"

בבג"ץ 8811/08: יובל פרייליך,סייף צעיר בן 13, לקח את שר המדע התרבות והספורט לבית המשפט. נחשו מה, הוא ניצח. בהחלטתו, קובע השופט ח' מלצר, כי עריכת תחרות אליפות בשבת אינה ראויה ופוגעת, שלא כדין בספורטאי שומר המצוות ובסיכוייו, עקב שלילת זכותו מלהשתתף בתחרות. בהמשך לקביעה זו נתן בג"ץ החלטתו האוסרת על קיום תחרות הסייף בשבת.

פסיקה זו והוראות חד משמעיות, המבקשות למנוע קיומן של אליפויות לאומיות ביום שבת, הוצגו בפני האיגוד מספר פעמים. ההוראות הגיעו ישירות ממשרד שר הספורט. לא נורא, במערב הפרוע הכל מותר. מדוע האיגוד אינו מנסה לגלות גמישות, ולהעלות רעיונות קונסטרוקטיביים לגבי מרוץ האליפות?

תהייה חמישית- "בני הערובה"

 ישראל 2011 מדינה ספורטיבית?  האיגוד טוען כי תושבים שבשטחם עובר מרוץ חשים כמו בני ערובה הלכודים בתוך הישובים. רגע רגע… זה מוזר. האם אלו אותם תושבי ערים אשר מסכימים כי מרתונים ואירועי ספורט שונים יעברו להם בחצר? האם אלו אותם תושבים אשר יוצאים בכל תחרות ריצה (הנערכת ביום שישי)  לחוצות העיר, מעודדים ומפזזים לצלילי המוזיקה של הדי.ג'י השכונתי? האם אלו הם, אשר מביעים התנגדות כה חריפה, דווקא לאותו מרוץ אליפות מסכן בו שמעון חולם להשתתף אי שם בחודש יוני? האם לאותם תושבים ורשויות יש משהו בליבם כלפי רוכבי אופניים או שמה זו פיקציה?


במשך שעתיים לא יצא מהצומת הזו ולו רכב אחד בודד. זה לא הפריע לניידת משטרה מלאבטח את הצומת בנחישות



תהייה שישית- " העבדים"

בסעיף 8 טוען האיגוד כי המתנדבים יכולים לעשות כן רק ביום שבת. חכו רגע ואראה לכם משהו. הנה… 12/12/2010 יו"ר האיגוד כותבת, כי היא "ממליצה לשמעון להשתתף במרוצי שטח הנערכים רובם בשישי". מוזר.  המתנדבים יכולים להופיע רק למרוצים בשבת הלא כן? מה עוד, כי ישראל אשר זה מכבר התנתקה מברית המועצות, עברה כבר מזמן לשבוע עבודה בן 5 ימים. האם נושא המתנדבים נבדק לעומק, או שזו התנערות סתמית של האיגוד?

תהייה שביעית- "הלוחמים"
מסעיף 9 ניתן להבין כי לאיגוד האופניים חשוב, כי חיילינו יגדשו את מרוצי האופניים בהמוניהם. שוב פעם בלבול. אז לאיגוד חשוב כי אותם חיילים יגיעו לאליפות ישראל הנערכת בשבת, אך לא אכפת להם מנגד כי לוחמינו המובחרים יפספסו את כל שאר מרוצי השטח והכביש, כולל אליפות הנג"ש הנערכת בחמישי?


טור דה ישראל" לא רק בשבת


תהייה שמינית- "הגרנד-טורים"

טור אילת ייפתח ביום שישי, טור דימונה בחמישי, טור-דה ישראל ברביעי. אליפות ישראל בכביש ביום שבת. "הגרנד טורים" הישראלים כמובן "לא עוברים בשטחה של מדינת ישראל ואינם מצריכים סגירת כבישים". בשורות טובות לשמעון. אגב, יש גם מסע הנקרא "רוכב ישראל" המתקיים כבר כמה שנים ולא פעם הוא נערך באמצע השבוע. המסע סוגר כבישים ממטולה ועד אילת במשך שלושה ימים כשרוכבי המסע פרוסים על ק"מ רבים ועוד לא דיברנו על טריאתלון.
בישראל אלוף אתה לא תהיה. אולי מנצח טור,אם זה לא יסתיים בשבת.

אילן גולדמן
אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וממייסדי ROAD RUSH, בית הספר להקניית מיומניות רכיבת הכביש בחיפה ובעל תואר במזרחנות.

איגוד האופניים הגיב לכתבה אשר פרסם אילן גולדמן בשוונג- אליפות לאומית בשישי או שבת?
התגובה של איגוד האופניים לכתבה כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג