מה קורה עם מרתון טבריה 2017?

כל מי שמתכנן לרוץ את מרתון טבריה בתחילת ינואר, אמור היה כבר להתחיל להתאמן אליו, אך מצב הדברים עדיין לוט בערפל וההרשמה עדיין לא נפתחה. האם המרתון יוגדר כאליפות ישראל ויתקיים בטבריה? תגובת עיריית טבריה ואיגוד האתלטיקה בכתבה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בשנים קודמות, חלק גדול מהרצים שתכננו להשתתף במרתון טבריה בינואר, כבר היו רשומים בסוף אוגוסט. זה כלל בדרך כלל גם רצים מנוסים שנהנו ממחיר ההרשמה המוקדמת וגם רצים חדשים בתחום המרתון שלמעשה התחילו תכנית אימון לאתגר חדש בחייהם. אחד החלקים החשובים ביותר בתכנית האימון, אולי המשמעותי ביותר קורה בכלל לפני שהיא מתחילה וזה הרישום.

באיזו גרסה נקבל אותו השנה? מרתון טבריה | צילום: מיכאל חורי

זקוקים למסלול מהיר

אז כל מי שמתכנן להשתתף במרתון טבריה 2017 שמתכונן ל-6 בינואר כבר היה אמור להתחיל להתאמן או שיתחיל לכל המאוחר בשבוע הבא. הבעיה היא שאם נכנסים נכון להיום (ראשון) לאתר האינטרנט הרשמי של מרתון טבריה רואים בראש העמוד את התאריך שבו הוא התקיים ב-2016. וזו לא טעות, אי אפשר עדיין להירשם והרבה רצים שואלים את עצמם ובעיקר אחרים האם המרתון הזה יתקיים בכלל השנה.

עוד כתבות בנושא 
איגוד האתלטיקה הודיע באפריל שמרתון טבריה לא ישמש כאליפות ישראל 
סיכום מרתון טבריה 2016
האמת שמאחורי ההרשמה למרתון טבריה 2016 

בשנים קודמות מרתון טבריה אורגן בשיתוף פעולה של עיריית טבריה ואיגוד האתלטיקה שהפך אותו גם לאליפות ישראל הרשמית. בשנה שעברה חלה תפנית כשעיריית טבריה העבירה לידיה את כל נושא הארגון והוציאה מהתחום הזה את איגוד האתלטיקה. האיגוד המשיך לתת את חסותו, כלומר להגדיר את מרתון טבריה כאליפות ישראל, אבל כבר אז היה ברור שיש נתק בין שני הצדדים. ואכן, שלושה חודשים לאחר מרתון טבריה 2016 הודיעו באיגוד האתלטיקה על פרידה ממרתון טבריה, ומספר חברי הנהלה באיגוד מונו לוועדה שתבדוק אופציה חלופית לאליפות ישראל במרתון, בין אם דובר על חיבור לתל אביב או על הקמת מרתון חדש במקום חדש.

כבר אז, באפריל 2016, היה די ברור שהמשימה של הוועדה קשה במיוחד. הרי התאריך של מרתון טבריה בתחילת ינואר הוא המתאים ביותר לרצים הישראלים הבכירים, שמדי שנה מתייצבים אליו כדי להשיג תוצאות קריטריון לאליפויות השונות (אליפות עולם, אירופה, משחקים אולימפיים). בנוסף, הרצים הישראלים הבכירים זקוקים למסלול מהיר במיוחד והמסלול בטבריה הרבה יותר מהיר מתל אביב. כך למעשה האופציות של תל אביב או ירושלים לא היו רלוונטיות והאופציה של מסלול מרתון חדש במקום חדש – כנראה שבשלב מסוים נראתה גדולה מדי מהרבה מאוד סיבות.

ובחזרה למרתון טבריה 2017. מה אנחנו יודעים חוץ מהתאריך המשוריין שהוא ה-6 בינואר? אחרי שהעברנו מספר שאלות לדוברות עיריית טבריה כמו למשל מדוע לא נפתח הרישום והאם יהיה שיתוף פעולה עם איגוד האתלטיקה? קיבלנו תשובה אחת בלבד מראש העירייה עצמו יוסי בן דוד שענה לנו כך: "מרתון טבריה יתקיים כסדרו, אתר הרישום יפתח בשבוע הבא".

0a3c9abb-03d5-4866-8cd4-cdf4c176a45d

"מרתון טבריה יתקיים כסדרו". ראש העיר יוסי בן דוד (במרכז) | צילום: דני בורשבסקי

אפשר "להמציא" מרתון חדש בטווח זמן קצר כל כך?

גם באיגוד האתלטיקה לא נידבו יותר מדי פרטים, וכל מה שאומרים שם נכון להיום (ראשון) הוא שמתנהלים מגעים בין האיגוד לבין עיריית טבריה. אז אם לקחת את דבריו של ראש העיר ואת העובדה שהמגעים אכן מתקיימים, אפשר כמובן לעשות אחד ועוד אחד ולהבין שככל הנראה איגוד האתלטיקה יחזור לשתף פעולה עם עיריית טבריה ושמרתון טבריה ה-40 בינואר הקרוב יוכר גם כאליפות ישראל ואולי אפילו תהיה בו מעורבות של איגוד האתלטיקה בצד המקצועי, אך כל זאת כמובן רק השערה.

המגעים שמתקיימים בימים אלה, צריכים ככל הנראה לגשר על לא מעט פערים. בשנה שעברה אנשי איגוד האתלטיקה רק השקיפו מן הצד וראו מרתון שמצד אחד היה מיוחד במינו בגלל מזג האוויר, ומצד שני גרר לא מעט תלונות: על העובדה שהמרתון הוזנק למרות מסלול בלתי עביר, על התפקוד של העובדים והמתנדבים לאורך המסלול, על מדידת הזמנים האישית שלא היתה ועל הפרסים הכספיים שלא הגיעו בזמן לרצים הישראלים שזכו בהם ובעניין הזה העבירו איגוד האתלטיקה והעירייה את האחריות מאחד לשני. בסופו של דבר, היה זה יו"ר איגוד האתלטיקה רפי פלד שבהודעת האיגוד מה-5 באפריל השנה, נפרד מראש עיריית טבריה בן דוד ואיחל לו בהצלחה בהמשך קיום המפעל.

למען האמת, כבר בתחילת הקיץ האחרון החלו שמועות בקהילת הרצים למרחקים ארוכים לפיהם איגוד האתלטיקה ימשיך לשתף פעולה עם עיריית טבריה. השמועות החלו, מן הסתם, אחרי שהיה ברור לגורמים שאי אפשר "להמציא" מרתון חדש בזמן כל כך קצר. רצים מקצוענים כבר מכוונים לתאריך הזה, כך גם רצים ישראלים בכירים ומנוסים כמו למשל רן אלתרמן כבר פרסמו בפייסבוק שהם החלו להתכונן אליו.

הדבוקה במרתון טבריה 2015

נקווה לראות שם השנה את כל תיירי המרתון ואת כל מי שבאמת תכנן לרוץ אותו. מרתון טבריה | צילום: עופר ביידה

מתי תיפתח ההרשמה למרתון?

השאלה הגדולה היא מתי באמת תיפתח ההרשמה? האם ראשוני הנרשמים יוכלו ליהנות ממחירים של הרשמה מוקדמת כפי שקרה בשנים הקודמות? האם מרתון טבריה לא איבד נרשמים פוטנציאלים שלא ראו אתר רשמי מעודכן ובחרו בסופו של דבר להירשם למרתון בחו"ל או למרתון תל אביב שיתקיים כשבעה שבועות מאוחר יותר? הרי זה מאוד הגיוני, רצים למרחקים ארוכים אוהבים לתכנן לטווח הרחוק וממש לא אוהבים שאין סדר. את כל זה נדע ככל הנראה בסוף השנה האזרחית הקרובה, ורק נזכיר שבעיריית טבריה מדברים כבר שנים רבות על המהדורה ה-40 של המרתון שיהפוך לחגיגה בינלאומית עבור העיר. ונזכיר כמובן שמעבר לרצים הישראלים, הוועדה המארגנת צריכה לראות חשיבות גבוהה מאוד בקרב אותם "תיירי מרתון" מחו"ל שבמקרה שלהם מדובר בוודאות באנשים שאוהבים להירשם מראש הרבה מאוד זמן לפני. ומה לגבי הרצים המהירים מחו"ל שאמורים להגיע לכאן כדי למשוך את הישראלים? גם הסוכנים שלהם אוהבים לסגור הרבה זמן מראש.

מרתון טבריה יתקיים בסופו של דבר, אבל איך שלא מסתכלים על זה, המפעל הזה נפגע בגלל הדברים שקרו בשנה האחרונה ונותר רק לקוות שכל הגופים המעורבים בו ישמרו על אותה רמה של המרתון שמתיימר להיות האיכותי בארץ מבחינת תוצאות המשתתפים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג