מה עושים עם כל הזיעה הזאת לאחר הריצה?

למה הגוף שלנו פולט כל כך הרבה זיעה בימים החמים והלחים ואיך אפשר להקל על התופעה הזאת במהלך האימון ובזמן העצירה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בימים אלה אין דרך להתעלם משלוליות הזיעה המאיימות להטביע אותנו בסיום הריצה. אז מה בעצם קורה פה? מעט פיזיקה ופיזיולוגיה יפתרו את התעלומה. במהלך הריצה הגוף מיצר חום, ממש כמו כל מנוע. כמו המכונית שלכם, גם הגוף צריך לפזר את החום. המכונית עושה זאת בסיוע הרדיאטור, ואנחנו?

מה צריך לעשות כדי לסבול פחות מהזיעה? | צילום: thinkstock

עוד כתבות בנושא
מה ההבדלים בזיעה בין נשים לגברים לאחר פעילות ספורטיבית?
פק"ל ריצה: כל מה שרץ מתחיל חייב שיהיה לו
מה זה משקה איזוטוני ואיך הוא תורם לכם באימונים?

לגוף יש שלוש דרכים לפזר את החום: קרינה, הסעה ואידוי. בעוד שכמות החום שהגוף מפזר בקרינה היא זניחה, כמות החום המפוזרת המשמעותית יותר היא בהסעה, כשהאוויר זורם סביבנו ולוקח עמו את האוויר החם שמתחלף באוויר קריר יותר. כמו כן גם באידוי, כשהזיעה מתאדה והופכת מנוזל לגז, ותוך כדי בולעת חום.

וכאשר אנו עוצרים? תנועת האוויר סביבנו מועטת או נעמדת באחת. הסעת החום נעצרת, וכאשר אחוז האדים באוויר הצמוד לעור עולה, גם האידוי מועט. כתוצאה מכך טמפרטורת העור עולה, ולעתים קרובות אנו מרגישים שהעור, בפרט בפנים, "בוער". המוח מגיב לעלייה הפתאומית בחום, בניסיון נואש לקרר את הגוף על ידי הגברת כמות הזיעה. התוצאה היא נחלי הזיעה שנשפכים מאיתנו.

הפתרון? נסו להתקרר בהדרגה בריצה קלה מאוד ואפילו בהליכה, ונסו להישאר במקום בו יש קצת רוח. עוד חודשיים-שלושה הטמפרטורות יתחילו לרדת וניתן יהיה לחזור ולנשום.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג