מהם השיקולים של דחייה או ביטול של מרתון טבריה?

במה שונה מזג האוויר הפעם מ-2016? מהם המועדים החלופיים שעליהם חשבו? האם יש סכנה של ביטול? ומה עם כל מי שהזמין מלון? אלו הנושאים שבהם דנים כרגע עד להחלטה הסופית שתתפרסם אחר הצהריים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאז שהמודלים הפכו לתחזיות מזג אוויר ממשיות השבוע, מנהלים ראשי הגופים המעורבים בארגון מרתון טבריה דיונים בלתי פוסקים, ושוברים את הראש. ההחלטה הסופית צפויה להתפרסם היום (רביעי) בסביבות 16:30-17:00. עד אז, ניסינו לבדוק מהם השיקולים שעומדים כרגע בפני מקבלי ההחלטות?

נדחה, מבוטל או מתקיים? מרתון טבריה | צילום: עיריית טבריה

עוד כתבות על מרתון טבריה
תחזית מעודכנת: סופה וגשמים כבדים במרתון טבריה
איך בונים תכנית לירידה מ-4 שעות במרתון טבריה?
מה חשוב לאכול לפני, במהלך ובתום המרתון?

אז מיהם בעצם מקבלי ההחלטות? יש הרבה, ולכל אחד יש הרבה דרישות. עיריית טבריה היא המארגנת, חברת מרתון ישראל מפיקה את האירוע וכמובן ששני הגופים האלה חייבים אישורים של מפקד המשטרה המקומית וראש המערך הרפואי כדי לקיים אירוע ספורט בתנאי קיצון.

גם יום שישי הבא יהיה גשום

לפי התחזית, ביום שישי בבוקר אמורים להיות תנאים מזג אוויר קיצוניים באזור טבריה והכנרת, ורופא התחרות ד"ר רון גולן הסביר את זה כשענה לפוסט של אחד הרצים בפייסבוק וכתב: "10 מעלות עם רוח חזקה שווה ל-8 מעלות ומטה שזה דרגת סיכון 1. כשנלווה לזה גם גשם זו כבר דרגת סיכון 2 שזה שווה ערך לריצה בתנאי מזג אוויר יבש של 1 עד 3 מעלות. זה רק הסיכון של הקור, והוא יותר חמור משמעותית מ-2016 שם היתה דרכת סיכון 1. תוסיף לזה גם רוחות עזות של 70 קמ"ש וסכנת הצפות ושטפונות ותבין את הסיכון".

במלים אחרות, מבחינת אנשי המערך הרפואי כרגע מזג האוויר ביום שישי לא מתאים לקיום מרתון במתכונת הנוכחית שלו. אפשר להבין מזה שאולי ההיערכות של הצוותים הרפואיים לא מספיק גדולה עבור כמות המשתתפים שאמורים לרוץ השנה בטבריה? אבל זהו הצד של אנשי הרפואה שקשורים למרתון טבריה.

מבחינת העירייה והעומד בראשה, יוסי בן דוד, מרתון טבריה הוא אירוע חגיגי ואחד האירועים המשמעותיים שקורים בעיר מדי שנה. הדבר האחרון שרוצים בעיריית טבריה הוא להפוך את החגיגה הזאת לסוג של אילוץ שחייבים לקיים, ולכן בעיריית טבריה לא ממש התחברו לרעיון של דחייה של יומיים ליום ראשון. אגב, זו השמועה שהופצה היום בשעת בוקר מוקדמת בקבוצות הוואטסאפ השונות – מה שהתברר כפוסט מזויף. מבחינה מקצועית יום ראשון אמור להיות יום מצוין לריצת מרתון, אבל לא לזה פיללו בעיריית טבריה. גם מבחינת המשטרה, האופציה של יום ראשון היא בעייתית מאוד. צריך לזכור שסגירה של חלקים מסוימים בטבריה, ושל כביש 90 עם צומת צמח במרכזו, תשתק אזור שלם ותחייב היערכות הרבה יותר גדולה של כוחות המשטרה.

מושיקו ישרים חוצה את קו הסיום במרתון טבריה 2015

זה לא רק הגשם. מרתון טבריה | צילום: מרתון ישראל

אחת האופציות שדנים בה כרגע היא דחייה של שבוע, ליום שישי ה-12 בינואר. הבעיה היא שנכון לעכשיו, המודלים מראים שגם בשישי הבא אמורים להיות גשמים בטבריה. הדבר האחרון שרוצים בוועדה המארגנת הוא לדחות את המרתון בשבוע, ואז לקבל עוד יום שישי גשום וסוער.

"כגוף המקצועי המלווה את מרתון טבריה שמארח את אליפות ישראל במרתון, יחד עם עיריית טבריה והוועדה המארגנת ערים ועוקבים אחר תחזיות מזג האוויר הצופות סערה חזקה בסוף השבוע, החל מליל חמישי", מוסר אורן בוקשטיין מאיגוד האתלטיקה אשר מעניק למרתון את תואר אליפות ישראל, "כמו כן מתקיים קשר רציף והערכות מצב עם גורמי החיזוי בחיל האוויר, עם משטרת ישראל וגורמי רפואה. לנגד כל מארגני המרתון, בצד המקצועי, הניהולי, הארגוני והלוגיסטי עומדת, בראש ובראשונה, הדאגה לבריאות המשתתפים. הודעה סופית בדבר קיומו של מרתון טבריה, דחייתו או ביטולו, תצא בשעות אחר הצהריים".

ומה עם האורחים מחו"ל?

דחייה של שבוע גם יוצרת בעיה גדולה עבור האורחים מחו"ל. בסופו של דבר, פרט לרצים המקצוענים שהוזמנו למרתון הזה, שאר האורחים מחו"ל הם תיירים שהזמינו טיסות ומלונות ורובם כבר נמצאים כאן. נושא המלונות הוא כמובן נושא רגיש עבור חלק גדול ממשתתפי המרתון. גם בעניין הזה דנים כמובן, ואם וכאשר תהיה דחייה או ביטול, יפעלו המארגנים מול בתי המלון במטרה למנוע חיובים של הזמנות שבוצעו לתאריך המקורי.

אז נכון לעכשיו הדיונים ממשיכים, בקטע הרפואי ממשיכים לנסות ולהבין האם הרץ הישראלי הממוצע בנוי להתמודד עם תנאי מזג האוויר האלה והאם יש מספיק אנשי מקצוע כדי לטפל בכל מי שיזדקק לטיפול, אם וכאשר. בצד של עיריית טבריה ירצו לעשות הכל כדי שהאירוע יישאר גדול, וכמו שניתן להבין גם בתוך תוכם של חדרי הדיונים סוער מאוד כבר עכשיו.

נעדכן בהמשך.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג