מהטריאתלונים בצרפת: דניאל ונתן באסיס מגעים ל prort2port

דניאל באסיס כבר עשה הרבה מאוד דברים מאתגרים בחייו: השתתף ב 10 טריאתלונים בצרפת, בעשרות תחרויות אופניים וכן רכב בקבוצה דרך הרי צרפת מפריז בצפון ועד לעיירה המופלאה ניס שבדרום צרפת, מרחק של 1200 ק"מ. אבל את משחה פורט2פורט הוא מגדיר כחוויה לחיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

דניאל באסיס כבר עשה הרבה מאוד דברים מאתגרים בחייו: השתתף ב 10 טריאתלונים בצרפת, בעשרות תחרויות אופניים וכן רכב בקבוצה דרך הרי צרפת מפריז בצפון ועד לעיירה המופלאה ניס שבדרום צרפת, מרחק של 1200 ק"מ. אבל את משחה פורט2פורט הוא מגדיר כחוויה לחיים

מאת:דנה פלג


ליחצו על התמונה למעבר לאתר האירוע


בניגוד לאותה רכיבה מאתגרת, במשחה בתל אביב הוא יתחרה יחד עם בנו נתן, אבל זאת לא תהיה הפעם הראשונה שהוא מצרף לתחרות בה הוא משתתף את נתן, רק בן 15. הם ייצאו ב 21 בספטמבר, יום שישי האחרון של הקיץ, מחוף הים בתל אביב.


דניאל עתיד לקחת חלק במסלול הארוך, כ-4.3 ק"מ אורכו, והוא ייצא מחוף צ'ארלס קלור שליד נמל יפו, יעבור דרך הדולפינריום, כרם התימנים, שוק הכרמל וימשיך לאורך טיילת תל אביב וחופי העיר, עד לחוף מציצים הסמוך לנמל. נתן ישתתף במשחה התחרותי הקצר בגלל גילו הצעיר, אבל גם מסלול זה מאתגר וקשה. אורכו 1.7 ק"מ והוא יתחיל בחוף גורדון בתל אביב ויסתיים אף הוא, כמו המסלול התחרותי הארוך בחוף מציצים שליד נמל תל אביב. 

הם כבר לא יכולים לחכות.

מצרפת לישראל
משפחת באסיס עלתה לישראל לפני כשנה, הם גרים בתל אביב ונתן לומד בכיתה י' בבית הספר הצרפתי ישראלי בחולון. בחיידק הספורט, כפי שמגדיר את זה דניאל, הוא נדבק בגיל 25, ומאז ועד היום ההספק שלו יותר ממכובד. כאשר היום, בגיל 52, הוא מספר על האימונים השבועיים שלו, הוא מתנצל שמדובר על אימונים "לא רציניים". פעמיים בשבוע מתאמנים דניאל ונתן לקראת המשחה, לפעמים יחד ולפעמים לחוד, בהתאם ללוחות הזמנים שלהם, אבל הם לא מפספסים אף אימון ונרשמים לכל משחה או תחרות שהם רק יכולים.

עד שיגיע הפורט2פורט הם יספיקו להשתתף גם במשחה קיסריה, אבל זה לא רציני, הם אומרים. זה לא תחרותי.


דניאל ונתן במשחה קיסריה

נתן, על אף גילו הצעיר, הספיק להשתתף במשחה פוסידון שנערך בשנה שעברה בהרצליה, שם זכה במקום ראשון לבני גילו. כאשר דניאל מספר על המשחה של נתן כולו נמלא גאווה. הספורט, הוא מדגיש, מחזק את הקשר ביניהם.

אבא ובן והספורט שמחבר ביניהם
דניאל מודה בצניעות שהם הגיעו למשחה במקרה. נתן רצה טריאתלון, אבל לא הצלחנו למצוא. במקום זה הגענו דרך אתר שוונג לפורט2פורט ולמרות שמעולם לא שחיתי כ 5 ק"מ בים, החלטנו להירשם למשחה שמשלב תחרותיות וים. אנחנו אוהבים אתגרים, כמשפחה, ולקחנו את האתגר בשתי ידיים.
דניאל יודע שהשחייה בים שונה מהשחייה המוכרת לו בבריכה, שם הוא כבר מסיים בקלות את המרחק הזה אבל בים זה משהו אחר, הוא אומר.

בזכות הספורט הקשר בינינו חזק, מעניין ומאוד מאתגר, מספר דניאל. נתן מבקש ממני עזרה, הדרכה והמלצות ומשתמש בניסיון שלי בכדי להקל על הדרך שלו. אין מה לעשות, בספורט כמו בהרבה דברים בחיים הניסיון מאוד עוזר ויכול להקל ואם יש דיאלוג ותקשורת הספורט יכול לקרב ולחבר, כמו שהוא עושה אצלנו.

כשדניאל מדבר על הקשר החזק שביניהם הוא לא מדבר רק על יום התחרות. משפחת באסיס אוהבת את כל מה שמגיע יחד עם הפעילות הספורטיבית האתגרית. אנחנו אוהבים את כל מה שמגיע עם התחרויות, הוא מספר. את האווירה, את ההתרגשות, את האימונים, מה אוכלים לפני, מה שותים, הכל, פשוט הכל.

וכמו שברור, לא, זאת לא עומדת להיות התחרות האחרונה של השניים, רק עוד אחת שתגרום להם לבוקר של גאווה, אושר וסיפוק.
בהצלחה ! 



18.9.2012


דנה פלג-  עיתונאית, אמא של שלושת המופלאים, שוחה, רוכבת כשלא חם ולא מוותרת על פילאטיס





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג