מהו התחליף האנרגתי בפעילות סבולת במקום בננות?

איך לקבל בוסט של אנרגיה בלי מזונות שגורמים לתחושת כבדות על מערכת העיכול? מסתבר שיש תחליפים תזונתיים נוספים במקום הבננה המסורתית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ללא ספק בננה היא "חטיף" האנרגיה האידאלי. קל לקחת אותה לכל מקום, היא טעימה, מכילה סוכר פירות וסיבים, ויטמינים ומינרלים ולא מכבידה על מערכת העיכול, אבל יש בעיה אחת, לא כולם אוהבים בננות. ישנם לא מעט אנשים שמרקם הבננה, בעיקר אם היא בשלה מאוד, מעביר בהם צמרמורת. לא נורא, מזל שיש תמרים מזן מג'הול שיכולים להציל את המצב. הם עשירים בסוכר, סיבים מסיסים, טעימים וקלים מאוד לעיכול והכי חשוב, קל מאוד לקחת אותם לכל מקום.

בננה היא "חטיף" האנרגיה האידיאלי | צילום: pixabay

התמרים הם קטנים יחסית, מתעכלים בקלות ובמהירות ולכן יכולים להיות הדלק המושלם אפילו רגע לפני שאתם יוצאים מהבית לאימון או תוך כדי, בשביל להעלות את רמות האנרגיה. אפשר לעטוף את התמרים בשקית ולקחת אתכם לדרך, במקום לצרוך ג'ל. בהשוואה לבננה לדוגמה, כשאוכלים תמרים מקבלים כמות גבוהה יותר של סוכר במזון כל כך קטן.

אם אתם יוצאים לאימונים ארוכים יותר, הוסיפו לתמר שלכם מרכיב מזון עתיר שומן כמו חמאת קוקוס, חמאת שקדים, שקד/אגוז מלך או אפילו חתיכת גבינה בולגרית. פשוט חותכים בעדינות את התמר באמצע, מוצאים את הגלעין ומניחים בפנים מה שרוצים.

בתמר אחד תמצאו כ-50 קלוריות וכמעט 13 גרם פחמימה, מתוכם 11.3 סוכרים מה שהופך אותו לתחליף לא רע בכלל לשקיות הג'לים ולמי שהבטן שלו לא מעכלת טוב מזון טכני. התמרים נקיים מחומרים משמרים, ותוספות מלאכותיות כמו סירופ תירס, מלטודקסטרין וצבעי טעם וריח שלעתים קרובות תמצאו בתוך ג'לים. בתמרים תמצאו גם מקור טוב לברזל, סידן, חומצה פולית, אבץ, זרחן ואשלגן וויטמינים מקבוצת B. תמרים מלאים בפיטונוטריאנטים המסייעים לנו לשמור על מערכת החיסון הנוטה פעמים רבות להיחלש בעקבות פעילות גופנית מאומצת. פיטונוטריאנטים עוזרים גם להתאוששות ושמירה על התאים מפני רדיקלים חופשיים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג