מדריך בטיחות לנסיעה באופניים / חלק תשיעי

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:מייקל בלוג'יי

מאות רוכבי אופניים נפגעים על ידי רכבים מידי שנה, חלקם סובלים מפגיעות קשות וחלקם נהרגים. במדריך בטיחות זה, הכולל עשרה שיעורים חשובים שיתפרסמו באתר שוונג, תוכלו ללמוד כיצד בקלות עלולים להיפגע על ידי מכונית נוסעת ובקלות כיצד להימנע מהם

פגיעה ברוכב אופניים מאחורה

התנגשות מספר 10 רכיבה בצד הלא נכון

רכיבה נגד התנועה, בצד השמאלי של הכביש, היא רכיבה מסוכנת. מכונית נוסעת המתכננת פניה ימינה לכביש צדדי או דרך גישה או למקום חניה, זו כמעט נסיעה עיוורת. במקרה כזה, הנהג אינו יכול להבחין ברוכב האופניים ועלול להתנגש בו, מכיוון שהוא מסתכל אל עבר תנועת הרכבים המגיעה מצד שמאל שלו. הנהג אינו מצפה לכלי רכב שיגיח נגד כיוון התנועה, גם לא אופניים.

גרוע מכך, מכונית המגיעה ממול עלולה להתנגש ברוכב חזיתית. לנהג המכונית יהיה פחות זמן להבחין ברוכב ולהגיב במהירות כדי להתחמק מהתנגשות, הפגיעה עלולה להיות קשה יותר, מכיוון שרוכב האופניים נוסע לעברו במהירות.

כיצד נמנעים מההתנגשות?:

  1. מכוניות שיוצאות מדרכי גישה (או מקומות חניה או כבישים צדדים) לפני רוכב האופניים, בצד שמאל ומתכננים פניה ימינה, אינם מצפים לפגוש כלי רכב נוסע לעברם מהכיוון הלא נכון. הם פשוט לא יבחינו ברוכב וייסעו הישר אליו.
  2. איך בדיוק רוכב האופניים אמור לפנות ימינה – נאמר והרוכב נוסע נגד התנועה, כיצד יוכל לפנות ימינה לגישה צדדית.
  3. מכוניות המתקרבות לרוכב האופניים במהירות יחסית הרבה יותר גדולה – אם רוכב האופניים נוסע במהירות של 25 קמ"ש ומכונית המתקרבת אליו מאחור נוסעת במהירות של 55 קמ"ש, תעקוף אותו במהירות של 30 קמ"ש (25-55). אך אם רוכב האופניים נוסע נגד כיוון התנועה, מכונית המתקרבת לעברו נוסעת למעשה במהירות של 80 קמ"ש (25+55), 260% יותר מהר! ומרוות מתגובה קצר הרבה יותר. במקרה כזה, תאונה שתתרחש עלולה להיות חמורה מאוד.
  4. רכיבה נגד התנועה אינה מותרת על פי חוק, והרוכב עלול להיקנס – נתון אמריקאי אומר ש- 25% מתאונות האופניים נגרם כתוצאה מנסיעה בכיוון הלא נכון.

קיים יוצא דופן אפשרי אחד לנסיעה בצד הלא נכון וזה בעת נסיעה באזורים כפריים, שבהם הכבישים צרים ומהירים. במקרה כזה, נסיעה נגד התנועה עשויה להועיל, בכדי לראות על המתרחש מלפנים. בניגוד לנסיעה בעיר, רוחב הכביש באזורי הכפר צר מלהכיל אופניים ומכונית זה לצד זו. כתוצאה מכך, נסיעה בצד השגוי תיתן אפשרות לזנק אל עבר השוליים במידה וישנה סכנת התנגשות. בדרך כלל תנועת מכוניות בכבישים כפריים היא דלילה ובמקרה ונוסעים נגד התנועה כדי שהנסיעה באופניים תהיה על דרך אחת וישרה.

למדריכים הקודמים:
חלק ד'
חלק ה'
חלק ו'
חלק ז'
חלק ח'
חלק ט'



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג