מדוע הורה רן מרגליות לגיא שגיב להחזיק ברכב הקבוצה באליפות ישראל?

מה גרם לאלוף ישראל של השנה החולפת באופני כביש, להחזיק ברכב של מנהל הקבוצה שלו בעלייה האחרונה של המרוץ ולהתרסק בעיקול? המנהל רן מרגליות לקח אחריות מלאה וסיפר על המעשה הלא חוקי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אליפות ישראל באופני כביש התקיימה בשבת האחרונה בפארק בריטניה, וקבוצת "סייקלינג אקדמי" תפסה את הכותרות בסיומה, לא רק בגלל שרוכב שלה ניצח, אלא בגלל שקבוצת בריחה על טהרת הקבוצה עצרה את הרכיבה באמצע המרוץ כדי להמתין לרועי גולדשטיין שנשאר מאחור. אותו גולדשטיין זכה בסופו של דבר באליפות, והמעשה הזה בהוראת מנהל הקבוצה רן מרגליות הפך למעשה לסיפור של תחרות הגברים. בעולם האופניים יודעים שפעולות מהסוג הזה קורות מדי פעם, כך שזה לא היה יותר מדי מפתיע.

תחרות שהוא ירצה לשכוח, בינתיים זה קשה. גיא שגיב | צילום: Veloimages

גיא שגיב צילום: Veloimages

עוד כתבות בנושא
עומר שפירא ורועי גולדשטיין ניצחו באליפות ישראל באופני כביש
תוצאות המנצחים באליפות ישראל בנג"ש
חילופי מאמנים לאומיים באופניים לקראת טוקיו 2020

מה שכן הפתיע היה לראות את האלוף מהשנה שעברה, גיא שגיב, נשאר מאחור בגלל פנצ'ר בזמן ששלושת חבריו לקבוצה יצאו לתקיפה אחרונה כשנותרו כשניים וחצי קילומטרים לסיום. בשלב מוקדם יותר היה שגיב זה שהמתין לגולדשטיין, וכעת גולשטיין ניצל את ההזדמנות לפתוח ממנו את הפער. כל זה קרה בהוראת מנהל הקבוצה רן מרגליות, שכנראה לא הרגיש עם זה טוב, עד כדי כך שביצע פעולה לא חוקית ואמר לשגיב להחזיק בחלון הרכב של מכונית הליווי בו היה באותו זמן מרגליות על מנת "לצמצם" כביכול את הפער שנוצר – דבר שאינו חוקי בעליל. רצה הגורל וכתוצאה מכך איבד שגיב שיווי משקל והתרסק.

פנינו לאיגוד האופניים אשר התחרות באחריותו וכל שכן השיפוט ונמסר לשוונג בתגובה שהם למדו על המקרה רק לאחר התחרות, לאחר שהתוצאות כבר פורסמו. "השופט שהיה עם הדבוקה המובילה בקילומטרים האחרונים המשיך עם שלושת המובילים כשגיא שגיב עצר להחלפת גלגל ולכן לא ראה את המקרה. החזקה ברכב הקבוצה בכל שלב של המרוץ אסורה על פי תקנון ה-UCI ודינה פסילה של הרוכב, הרחקת רכב הקבוצה ומנהל הקבוצה מהתחרות, וקנס כספי של 100 פרנק שוויצרי לרוכב וגם למנהל הקבוצה. כאשר הדבר נעשה בעלייה, בקילומטרים האחרונים של המרוץ וכדי להדביק את קבוצת הבריחה ולהתמודד על הניצחון, הדבר חמור אף יותר. הנושא נמצא בטיפול של הגורמים המוסמכים באיגוד", נמסר לנו.

בעקבות האירוע החמור התנצל רן מרגליות וכתב באתר סייקלינג אקדמי כך: "כשניים וחצי קילומטרים מקו הסיום, גיא שגיב סבל מתקר בגלגל האחורי. כשעצר כדי להחליף גלגל, תקפו שאר רוכבי הקבוצה וניצלו את ההזדמנות כדי לפתוח פער ממנו. זה היה מהלך לגיטמי וחוקי לחלוטין מצידם, אולם באותו הרגע לא כך הרגשתי. כמי שניהל את המרוץ והחליט על הטקטיקה על פיה תרכב הקבוצה, חשתי תחושת אי צדק כבדה בעבור גיא. וכך, לאחר החלפת גלגל מהירה ובעוד שאר הרוכבים מתרחקים מקדימה, קיבלתי החלטה שגויה. הוריתי לגיא להחזיק ברכב הליווי ולגשר באמצעותו את הפער שנפתח בינו לבין חבריו. זה היה מהלך שגוי, לא חוקי ולא לגיטימי באף מרוץ אופניים בשלב הזה של המרוץ, ולא משנה מה הן הנסיבות. שניות ספורות לאחר מכן, בזמן שגיא תפס בחלון רכב הקבוצה, נדרשתי לסטות מנתיב הנסיעה עקב עיקול בכביש, מה שגרם לאיבוד שיווי המשקל של גיא ולנפילתו. זה היה רגע נוראי שבמזל נגמר בשפשופים ועלול היה לעלות במחיר כבד. בלהט הקרב והאמוציות, חציתי קו אדום וקיבלתי החלטה שגויה אשר עומדת בניגוד מוחלט לערכים עליהם אני מחנך את רוכביי. אני לוקח אחריות מלאה על הנעשה מול איגוד האופניים בישראל ואכבד כל החלטה במידה וימצאו לנכון לגזור עלי סנקציה כלשהי".

גיא שגיב התייחס למקרה בדף הפייסבוק שלו וכתב: "לא ככה ציפיתי 'להפסיד' את החולצה. לא בלי פייט ראוי עד קצה היכולת, עד שאין לי יותר מה לתת… פשוט לא הגעתי לנקודה הזאת. לנקודה של להפסיד בגלל שלא הייתי מספיק טוב. זה נגמר לפני. רציתי מאד לנצח, הגעתי מוכן, פיזית, מנטלית, אולי מוכן מדי. מה הסיכוי של פנצ'ר בתחרות של 150 ק"מ, 6 פעמים על אותה הקפה ודווקא ברגע הכי קריטי של המרוץ? רגע אחד של חוסר מזל זה כל מה שהיה שם… ואחריו, הגיעה גם התרסקות מיותרת לחלוטין כדי לוודא ב100% שאני לא אחזור להתחרות על החולצה בטעות, אם חשבתי על זה בכלל".

כמה ימים לאחר מכן התייחס שגיב לפעולה הלא חוקית באתר של סייקלינג אקדמי: "בשיא ההתרגשות והאדרנלין, בסוף מירוץ כה טעון (בעקבות מהלך המרוץ הלא שגרתי) בעודי בדופק שיא, הגיע אלי רן ברכב הקבוצה ואמר לי לתפוס את הרכב למספר שניות במטרה לעזור לי לחזור מהתקלה הטכנית וכך עשיתי. כמה רגעים מאוחר יותר, הכביש התעקל והכידון שלי פגע ברכב ונפלתי. ההחלטה נלקחה בלהט המרוץ ובשיא האדרנלין, דבר שמקשה על קבלת ההחלטות. עם זאת אינני בורח מאחריות, אני יודע שרוכבים מכל הגילים והרמות מסתכלים עליי כמודל לחיקוי, ואני מתנצל אם מישהו הבין מדברי שהמעשה היה לגיטימי".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • טריאתלט הגיב:

    בושה וחרפה. רמאות ספורטיבית.

  • רוכב הגיב:

    שוונג, התבלבלתם.
    לקחת אחריות זה להשעות את עצמו לתקופה משמעותית. לא לכתוב פוסט בפייסבוק.
    איפה מנהלי הקבוצה שמעליו?

  • שארפ הגיב:

    מה היה קורה אם הוא לא היה נופל? אולי הוא היום אלוף ישראל ולא היינו יודעים מכלום?
    מזעזע

  • גרופי הגיב:

    בראיון בטלויזיה הוא די צחק על הנושא והיה נראה כאילו זה לגיטימי בעיניו, רק אחרי כמה ימים הוא כנראה הבין את המשמעות

  • nooki הגיב:

    It seems like the road surprised them… so they are bad liers, bad drivers and bad sportsmen

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג