מבחן שוונג || תיק רכיבה Paragon 25L של חברת שורש

רן גנור יצא לבחון את תיק הרכיבה Paragon 25L של חברת שורש. הוא רכב בסינגלים, במדבר, ביערות, בגשם ואפילו בשלג וחזר עם תובנות וכמה הארות לפיתוח התיק הבא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
תמונת שער למבחן תיק שורש
תמונת שער למבחן תיק שורש

תיק הרכיבה PARAGON 25L  הוא  אחד מהתיקים הגדולים ביותר של חברת שורש. התיק יתאים לצרכיהם של רוכבים המעוניינים לצאת לרכיבה עם הרבה מים (3 ליטר) ומקסימום ציוד ואביזרי רכיבה (נפח התיק הוא 25 ליטר), כולל רכיבות ארוכות ומדבריות שמצריכות ציוד תיקונים, מזון וביגוד נוסף לנשיאה בתיק.

תיק Paragon  למבחן שוונג

תיק Paragon 25 ליטר, נראה גדול אך מרגיש קל

מבנה ונוחות התיק
רכבתי עם התיק מעל לחודש ברכיבות ארוכות, קצרות, בגשם, בשלג, במדבר ובסינגלים. הרושם הראשוני הוא העיצוב היפה של התיק שמשך אליו את עינייהם של הרוכבים. צבעי התיק שנבחן הם כחול עם פסים בירוק זרחני, גם יפה וגם שימושים. ישנו תיק בצבע שחור או כתום, צבעים שללא ספק מושכים את העין. התיק מרגיש קל על הכתפיים וגם בהרמה, כנראה בגלל החומרים החדישים ממנו עשוי. למרות זאת התיק חזק ולא מצאתי שום סימני עייפות, שחיקה, קריעה או כל נזק גם לאחר רכיבות בשטח מיוער כמו בן שמן וסינגלים עם ענפים שליטפו אותי ואת התיק.

תיק Paragon  למבחן שוונג

מימיית Widepac 3 ליטר עם פתיחה רחבה למילוי נוח וייבוש מהיר

התיק יושב מאוד נוח על הכתפיים בזכות רצועות כתף רחבות ומרופדות ומרוחק מהגב על ידי רשת המחוזקת בשלדת מתכת. הרשת גם היא מסייעת בנידוף טוב של הזיעה בזמן רכיבה ונותנת תחושה טובה ויציבה על הגב כמעין בולם זעזועים. הוא מתוכנן ומחולק בחוכמה ומכיל שלושה תאים עם רוכסנים. התאים מוגנים מגשם ואבק בכיסוי זוהר ללילה. התיק מאובזר בחבקים המאפשרים נעילה ופתיחה קלה אפילו עם כפפות רכיבה על הידיים. בנוסף, יש כיס חיצוני חצי פתוח שנסגר באמצעות אבזם ומיועד לאביזרים או ביגוד קל וכמובן רשתות צד למיני בקבוקים, קרם שיזוף ומגינים.
ללא ספק נראה כי התיק נבנה עם המון מחשבה וניסיון רב שנים בעולם הרכיבה. כמעט כל הבקשות וההערות של הרוכבים ייושמו במלואם: כיסים צדדים עם רשת לנשיאת חפצים קטנים, תא עליון רכוס ומוגן מאוד לטלפון או נגן מוסיקה, חבק לנעילת מפתחות הרכב בתוך התיק, משרוקית חבויה בתוך אבזם, רשת לחיבור קסדה או מגינים על התיק, פתח לצינורית השתייה ותפס לפייה שלא תתנדנד ברכיבה קופצנית, כיסוי חבוי נשלף לגשם, רצועות זוהרות בחושך ותפס לנצנץ לרכיבות לילה, חלוקה בתוך הכיס הקטן לחפצים וכלים שונים כולל רשת רכוסה פנימית לכל פריט חשוב.

עוד כתבות בנושא
תיקי רכיבה בשוונגשופ
מבחן שוונג || תיק רכיבה של שורש PULSE 3L SPINNER
מבחן שוונג | קו המשווה: מבחן השוואתי של תיקים לרצי אולטרה מרתון
מבחן שוונג || חולצת קולומביה מדגם Freeze Degree

בתיק גדול שכזה קצת היה לי קשה להגיע לתחתית הכיס הגדול שבו אחסנתי כלי תיקון, פנימית, אביזרים שונים וכדי להגיע אליהם הייתי צריך להוציא את כל תכולת התיק החוצה על מנת למצוא את מה שהיה בפנים. המלצה שלי לתיק הגדול הבא לחלק לעוד תא רוחבי בתחתית התיק כדי שיהיה אפשר לאחסון בו את כלי התיקון למיניהם עבור מי שיוצא למסעות ארוכים וצריך לשאת עימו כמעט הכל.

כיוון שאני מצלם הרבה במצלמה חסינה למים, תוך כדי רכיבות ועצירות חטופות, לא הצלחתי להשתמש בכיסי הרשת הצדדיים הקטנים מדי ולא מוגנים לשליפה מהירה של המצלמה ואלתרתי נרתיק מצלמה מאובטח באזיקון לרצועת כתף. המלצה בתיכנון התיק הבא היא להוסיף נרתיק כזה לטלפון / מצלמה לשליפה מהירה עם סקוטש. ראוי לציון התיעוד וההסברים הרב לשוניים המצורפים לתיק (חסר בעברית) המראה את התכונות הרבות של התיק והוראות השימוש והניקוי של מערכת השתייה.

רן גנור עם תיק Paragon

ללא ספק נראה כי התיק נבנה עם המון מחשבה וניסיון רב שנים בעולם הרכיבה | בצילום: רן גנור

מערכת השתייה
מערכת השתייה בנפח 3 ליטר של שורש בטכנולוגיה הנקראת Widepac אהובה עלי במיוחד. מערכת המים מגיעה עם קליפס לשחרור הצינורית מהשקית ועם הציפוי המבודד מהחום ומקרינת ה- UV  המכסה את הצינורית. כיסוי הצינורית חשוב ויעיל כיוון שהוא שומר על עליה מפני הצטברות ירוקת הנוצרת בעקבות החשיפה לשמש ברכיבות ארוכות. הפתח הרחב למילוי מים והוספת קרח בימים חמים, כמו גם לניקוי השקית וייבושה והסגירה בקליפס המושחל מלמעלה מאוד נוחים לשימוש. השקית עשוייה מפילם מלוטש במיוחד ששומר על השקית נקייה וללא טעמי לוואי וקלה לניקוי .
אני אוהב לקחת עימי ברכיבות ציוד רב וחייב להוסיף על הכל גם ערכת קפה או תרמוס גדול. בתיק זה היה לי קשה להכניס הכל פנימה ואני מחכה לתיק הבא שיהיה בגודל 30-35L למי שבאמת אוהב לרכוב עם כל הבית על הגב, כמוני.

סיכום
תקציר: תיק טוב, חזק ויפה שמתאים לרכיבות בהם נדרש לשאת הרבה מים וציוד רכיבה כמו ביגוד, מזון ומערכת תיקון.

יותר: עיצוב, פונקציונאליות, מערכת שתייה, נוח ויציב על הגב, אבזור ותכנון לפרטים הקטנים, כיסים, נידוף זיעה, משקל קל יחסית, בד עמיד.

פחות: צריך לפרק את תכולת התיק להגיע לתחתית הכיס הגדול, חסר מקום למצלמה.

נפח מימייה: 3 ליטר

נפח אחסון: 25 ליטר

מידות: גובה: 50 ס"מ, רוחב: 24 ס"מ, משקל: 963 גר'

מחיר: 529 ש"ח

לרכישת תיקי רכיבה בשוונגשופ

ציון שוונג: 9 מתוך 10


רן גנור | מדריך טיולי אופניים בשוונג וחברת "גנור טיולי אופניים"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג