מבזק || נבחרת ישראל באופני הרים העפילה למקום ה-19 בעולם

נבחרת ישראל ממוקמת כיום במקום ה-19 בעולם בדרכה למשחקים האולימפיים בריו 2016. שלומי חיימי עלה בדרוג וכרגע הוא ממוקם ב-41 הראשונים בעולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שלומי חיימי בגביע העולם בצ'כייה צילום: איגוד האופניים

איגוד האופניים הבינלאומי (UCI) פרסם אמש את הדרוג העולמי המסכם את השנה הראשונה מבין השנתיים בהן ניתן לצבור ניקוד להשגת הקריטריון הבינלאומי למשחקים האולימפיים בריו 2016. במהלך שנתיים אלו 23 המדינות הראשונות בשקלול הדירוג יוכלו לשלוח נציג למשחקים האולימפיים.

שלומי חיימי בגביע העולם בצ'כייה צילום: איגוד האופניים

שלומי חיימי מקום 41 בעולם באופני הרים | צילום: איגוד האופניים

ישראל הצליחה להעפיל למקום ה-19 בדרוג העולמי, הישג שיא עבור הנבחרת שרוכביה עובדים קשה בתחרויות על מנת להשיג את התניקוד הדרוש.

מקום זה מקנה לנבחרת "מרווח ביטחון" על פני הנבחרות האחרות לקראת המחצית השנייה של הקמפיין האולימפי שמתחילה כעת. הנבחרת החלה את 2015 במקום ה-22 ובחודשים האחרונים עקפה בדירוג את הנבחרות החזקות של בריטניה, ניו זילנד ויפן, בעיקר בזכות הישגיהם של שלומי חיימי וגיא ניב בסבב התחרויות הבינלאומי המתקיים בישראל, אך גם בזכות ניצחון של שלומי חיימי בתחרות בינלאומית גדולה בדרום אפריקה בחודש אפריל.

הנבחרת צברה בשנה האחרונה 1,191 נקודות, והיא מקדימה את יפן עם 1,181, ניו זילנד עם 1,044, בריטניה עם 1,034 ויוון עם 980 נקודות. לנבחרת יש כעת מרווח ביטחון של 241 נקודות מהמקום ה-24 (קולומביה) עליו עליה לשמור במהלך השנה הקרובה כדי לשלוח רוכב אופני הרים ישראלי ראשון אי פעם למשחקים האולימפיים. גם הונגריה ודנמרק נמצאות לא הרחק מאחורי קולומביה ועדיין בתמונת המאבק.

בדירוג העולמי האישי, שלומי חיימי עלה למקום ה-41, גיא ניב נכנס לראשונה ל-100 הראשונים בעולם והוא מדורג במקום ה-90, ואילו רותם ישי מדורג 120.

נבחרת הנשים סיימה את השנה הראשונה במקום ה-28 בדירוג העולמי, כאשר רק 17 המדינות הראשונות בסיום הקמפיין ישלחו נציגה לאולימפיאדה בריו. יחד עם זאת, הרוכבות רשמו הישגים יפים כאשר מגאן בלצר, רותם גפינוביץ' ומורן תל-פז מדורגות במקומות ה-69, 78 ו-80 בדירוג העולמי האישי בהתאמה. מדובר ב-3 רוכבות צעירות עם פוטנציאל למחזור האולימפי הבא שיסתיים באולימפיאדת בטוקיו 2020.

לרוכבי ורוכבות הנבחרת אין זמן להסתכל אחורה בגאווה על השנה החולפת, וכבר בסוף השבוע הקרוב הם יתחרו בתחרות סבב גביע העולם שתתקיים בגרמניה. בשבוע הבא הם ישוב לישראל ויתחרו בתחרות בינלאומית בכרמל, ובשבוע שלאחר מכן ישתתף שלומי חיימי במשחקי אירופה הראשונים שיתקיימו בבאקו, אזרבייג'אן.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג