עדכונים חיים || אבישג טורק מנסה לצלוח את תעלת למאנש

השחיינית זינקה ב-6:30 בבוקר לפי שעון ישראל לאתגר הגדול ביותר בשחייה במים פתוחים, ותנסה להפוך לאשה הישראלית הראשונה ולשחיינית השנייה ששוחה מאנגליה לצרפת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אבישג טורק שוחה בתעלת למאנש
אבישג טורק שוחה בתעלת למאנש

השחיינית הישראלית אבישג טורק קפצה היום (שלישי) לפנות בוקר (בסביבות השעה 6:30 לפי שעון ישראל) למים הקרים של חופי דובר באנגליה, במטרה לנסות ולצלוח את תעלת למאנש – אחד האתגרים היותר קשים בשחייה במים פתוחים, אם לא הקשה ביותר.

רגע לפני, התמונה אומרת הכל | צילום: אלון קורק ואיתי אורנשטיין

טורק תנסה להפוך לאשה הישראלית הראשונה שעומדת באתגר הזה, ולישראלית השנייה אחרי פרופסור איתן פרידמן שעשה זאת בניסיונו השני. המרחק בין החלק הבריטי לחלק הצרפתי בתעלה הוא 34 קילומטרים, אבל עם הזרמים שיש בתעלה, השחיינים שצולחים אותה שוחים למרחקים הרבה יותר ארוכים תוך כדי שהם נאבקים בים שהוא בדרך כלל סוער ובטמפרטורות מים נמוכות (17 מעלות היום ב-8 בבוקר לפי שעון בריטניה). נזכיר גם שלפי חוקי צליחת התעלה, אסור להשתמש בחליפות שחייה אלא רק בבגדי ים רגילים.

מהדיווחים שהגיעו עד עכשיו מתוך המים מוסרים מהצוות של טורק שהים קשה, ולפי התחזית התנאים רק יקשו עליה יותר בהמשך היום. נאחל בהצלחה לאבישג טורק, ונעקוב אחרי דרכה לאורך כל היום.

כעבור שלוש שעות וחצי של שחייה, מלוויה של טורק דיברו אתה תוך כדי ההאכלה (מותר לצולחי הלמאנש לקבל רק אוכל שמגישים להם בחכה או חבל כי המגע עם הסירה או עם אנשי הצוות אסור). לפי הדיווחים היא מרגישה טוב ומוכנה לעוד כמה שעות טובות של שחייה.

בינתיים היא מטיילת. אבישג טורק | צילום: אלון קורק ואיתי אורנשטיין

לפי העדכון האחרון מסביבות השעה 14:30 לפי שעון ישראל, אחרי כ-8 שעות של שחייה אבישג טורק נראית טוב ומרגישה טוב. היא עברה בשלום נחיל של מדוזות שקשה לראותן בגלל המים המלוכלכים, אבל החדשות הטובות הן שהיא נהנתה מליווי של שעה של אחד מחברי הצוות שלה, משהו שחוקי לעשות לפרק זמן מסוים לפי חוקי צליחת התעלה.

עדכון אחרון מהשעה 17:30 לפי שעון ישראל. אבישג טורק במצב גופני טוב, אבל הים מתחיל להיות יותר ויותר סוער. במצבה הנוכחי בשעה זו, היא חייבת להגביר קצב כדי ליהנות מזרם נוח, וכדי להימנע כמה שיותר מהזרמים הנגדיים שיגיעו בהמשך. שני שחיינים אחרים שהיו מאחוריה פרשו, וכ-200 מטרים מלפניה יש שחיין נוסף.

בעדכון מהשעה 18:20, קרוב ל-12 שעות רצופות שבהן אבישג טורק שוחה ברציפות, נמסר על ידי מלוויה שבקו אווירי נותרו עוד 4 קילומטרים לסיום ושהיא מתקדמת בקצב של 19 דקות לקילומטר. מצד שני, הם מדווחים שהזרמים הנגדיים רק מתחזקים, שהגלים עולים ומזה ניתן להסיק ש-4 הקילומטרים יכולים להפוך אפילו  למרחק כפול, ושהשחייה תהיה איטית יותר ככל שיתקדם הזמן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג