לקראת ערד-ים המלח: "יש הזדמנות היסטורית להגיע עם רוכבת אופניים ישראלית לאולימפיאדה"

טור ערד-ים המלח לאופני הכביש, החובר זו השנה השנייה לאירוע הגראן פונדו הבינלאומי, יתקיים בסוף השבוע הבא בנוף הפראי שבין מדבר לים. בראיון עמו, משתף ירון דור, מנכ"ל איגוד האופניים בישראל, על מטרות האיגוד ועל הייחודיות השנה, עם חגיגות העשור לטור הבינלאומי התלת-יומי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

"הגעתי לאיגוד האופניים בסוף שנת 2013", אומר ירון דור, מנכ"ל איגוד האופניים בישראל בראיון עמו הנערך לקראת אירוע גראן פונדו ערד-ים המלח הבינלאומי, "נולדתי בנהריה, שהיא עיר של אופניים, וכל חיי רכבתי בפן העממי-ספורטיבי. בעברי, כיהנתי כמנכ"ל וסמנכ"ל של חברות מובילות במשק הישראלי, והגעתי לאיגוד האופניים מאהבה לרכיבה ומתוך תחושת שליחות וראייה רחבה. ידעתי שאפשר וניתן להשפיע ולפתח את ענף הרכיבה על האופנים בישראל שהוא ענף אולי הכי פופולרי אחרי הכדורגל והכדורסל. בהסתכלות רחבה ועממית מעבר להתנהלות רגילה של איגודים ספורטיביים שמתמקדים רק בפן ההישגי תחרותי שזו מטרתם ותפקידם. זו אגב גם מדיניות הוועד המנהל של האיגוד בראשותו של ד"ר יוני ירום השותף לעשייה בהתנדבות, שבחר בי מקרב 300 מועמדים שהתמודדו על התפקיד".

"לאירוע מגיעים באופן קבוע קבוצות ונבחרות מחו"ל לצד קהל רוכבים תחרותי ועממי". ירון דור

עוד כתבות אופניים בשוונג
הטיפים שאתם חייבים לדעת על מנת לשרוד את גראן פונדו ערד-ים המלח
המדריך המקיף לכל חלקי האופניים
עפים על זה: כיצד מטיסים אופניים לתחרויות או לטיולים?

באילו מישורים פעיל איגוד האופניים?

"האיגוד פועל בשלושה מישורים: במישור ההישגי תחרותי – פעילות נבחרות ולוח תחרויות השנתי, הממומן על ידי מוסדות הספורט בארץ. במישור העממי ספורטיבי, מול קהלי מטרה של אוכלוסיות שונות – ילדים, בוגרים, נשים, אוכלוסיות חלשות בפריפריה במסגרת פרויקט פרחי אופניים, פרחי ספורט ועוד. המישור השלישי הוא הקמת פיתוח ושיפור תשתיות רכיבה, ייצוג צרכי הענף ועבודה מול גופי ממשלה, מועצות, עיריות, קק"ל ועוד".

מהן מטרות האיגוד?

"לאיגוד תכנית אסטרטגית ארוכת טווח שהכנו בשנת 2015 תחת השם אסטרטגיה 2020 לענף ואיגוד האופניים. התכנית אושרה על ידי מוסדות הספורט בארץ והיא מכילה דרכים מפורטות ומכומתות במספרים ולוחות זמנים. הגדרנו לעצמנו חמש מטרות עיקריות ובהן: קידום ההישגים הבינלאומיים בתחום; הגדלת מספר העוסקים ברכיבה עממית ותחרותית; הגדלת מספר הרוכבים הפעילים ומספר חברי האיגוד; פיתוח תשתיות ותחומים חדשים בענף האופניים; והפיכת האיגוד לגוף מוביל מקצועי ומשפיע על הענף".

73619.2

צילום: תומר פדר ורונן טופלברג

מה מייחד את טור ערד, המשולב עם אירוע הגראן פונדו ערד ים המלח הבינלאומי ?

"איגוד האופניים מקיים את הטור זו השנה העשירית, וזו למעשה תחרות הדגל שלנו מתוך כחמישים תחרויות שהאיגוד מפיק או מעורב במהלך בשנה. בשנה שעברה חבר אלינו אירוע הגראן פונדו. במהלך הזה אנו מעצימים אחד את השני ומשלבים כוחות מקצועיים. יחד אנו יוצרים תחרות גדולה ומעניינת יותר. אנו משלבים ידיים בהפקה מורכבת בה קשורות עיריית ערד ומועצה אזורית תמר, וזוכים לתמיכת כל גופי הספורט בארץ. לאירוע מגיעים באופן קבוע קבוצות ונבחרות מחו"ל לצד קהל רוכבים תחרותי ועממי. השנה אנחנו צופים להשתתפות פעילה של כ-1,000 רוכבים ויותר במקצים השונים של האירוע".

אולימפיאדת ריו 2016 באופק – כיצד זה בא לידי ביטוי?

"השנה שעברה והשנה הזו הינם שנים של הכנה והתמודדות על כרטיס הכניסה לאולימפיאדת ריו שתערך הקיץ. אני שמתי לי עם כניסתי לתפקיד המנכ"ל את הנושא כמטרה בעדיפות עליונה, אנחנו משקיעים הרבה מאוד מאמץ וכסף בעזרת צוות מקצועי אשר כולל את המנהל המקצועי של האיגוד ירדן גזית והמאמנים הלאומיים אילן אולמן באופני כביש ואביעד יזרעאל באופני הרים על מנת שלראשונה אחרי 60 שנה מאז אולימפיאדת רומא בשנת 1964 תהיה לישראל נוכחות ונציגות באולימפיאדה דבר שלטעמי יקפיץ ויפתח את הענף קדימה .

"נכון להיום נבחרת אופני הרים מדורגת במקום 18 בדרוג העולמי מתוך רף 24 הנבחרות אשר יזכו להיות באולימפיאדה וכל 4 הרוכבים של הנבחרת נמצאים בטופ 100 העולמי כאשר שלומי חיימי ורותם ישי מדורגים בחלק העליון. המועד לצבירת נקודות וקביעת המשתתפים באולימפיאדה מסתיים בסוף מאי הקרוב. להערכתי ולהערכת הצוות המקצועי שלנו בהתחשב בפער הנקודות, הזמן וכמות תחרויות שניתן להמשיך ולצבור נקודות, אנחנו נמצאים במקום ריאלי ואפשרי לנציג ראשון מישראל להשתתף באולימפיאדה בתחום אופני ההרים".

איך התחרות הבינלאומית מושפעת ובאה לידי ביטוי מאולימפיאדת ריו?

"יש לנו השנה הזדמנות מקצועית והיסטורית לענף ולמדינת ישראל לארח תחרות בינלאומית מוכרת על ידי ה-UCI אשר מהווה חלק מתחרויות קריטריון וצבירת נקודות אשר מקנות את הדרוג העולמי לכרטיס העפלה לריו בקטגורית רכיבת כביש נשים. התחרות הבינלאומית בכביש השנה היא בסימן נשים. השנה יתחרו במסגרת הטור הבינלאומי ב-3 תחרויות 6 קבוצות ונבחרות נשים. נבחרת ישראל, בראשות המאמן הלאומי אילן אולמן והספורט דירקטור אורי צור וניב ליבנר, מבצעת אימונים אינטנסיביים מזה חמישה חודשים, על מנת לנצח בתחרות ולהגיע עם רוכבת אופניים ישראלית לראשונה לאולימפיאדה. "אתנה" הגוף המקדם נשים וילדות בספורט שותפה אתנו למהלך והיא נותנת החסות הראשית לתחרות. ביחד עם מנהל הספורט, הטוטו והוועד האולימפי אשר תומכים בנו כל השנה. גם פה מבלי לפתוח פה לשטן אנחנו הולכים על כל הקופה ומקווים להפתיע".

איך אתם נערכים לאירוע?

"התחרות היא אירוע לוגיסטי מורכב הדורש תיאום והכנות רבות, ואנחנו עובדים עליו עם צוות הפקה משותף לאיגוד וגראן פונדו ישראל של הראל נחמני בצורה אינטנסיבית. ההכנות החלו מיד עם סיום האירוע שנערך בשנת 2015, מאחר ומדובר באירוע מורכב המתפרס על פני שלושה ימים שצפויים להשתתף בו מעל 1,000 רוכבים במקצים השונים. האירוע דורש תיאומים, אישורים, סגירת כבישים וכדומה. אנו מקימים כפר סמי-אולימפי במלון ענבר בערד, שם יתקיימו הצגת הקבוצות, טקסים ואירועים. שלושה ימים עמוסים, שצפויים להגיע אליהם רוכבים מכל העולם. גם ברמה המקצועית נערכנו והשקענו במערכת שיפוט ומדידה חדשה, פרסום מיתוג וקמפיין שיווק בינלאומי".

צילום עמוד הבית: רונן טופלברג ותומר פדר



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג