לקראת מרתון טבריה: איך רצים בגשם?

רוב הסיכויים שאת מרתון טבריה תרוצו בגשם, אז כדאי להתכונן ולדעת איך עושים זאת נכון ומדויק עם העצות האחרונות של המאמן דניאל קרן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אז מה הבעיה בריצה בגשם או מה שונה בריצה בגשם? הנה 12 דגשים חשובים שכדאי שתקחו איתכם לקו הזינוק במרתון טבריה שיתקיים מחר (שישי) שיתקיים בטמפרטורה של כ-12 מעלות בזמן ההזנקה ועם 75% סיכוי לגשם.

  • לפני הריצה: חשוב ונעים להתחיל את הריצה יבשים ככל האפשר ולכן קחו שקית אשפה גדולה עשו בה שלושה חורים: לראש ולשתי הזרועות. זה ישמור אתכם יבשים ממש עד לרגע הזינוק.
  • גרביים ונעליים: אל תרטיבו את הנעליים לפני הזינוק. במלים אחרות, לחימום, לריצה ביום קודם (בהנחה שיורד גשם) צאו לא עם נעלי התחרות אלא עם נעליים אחרות ואת נעלי התחרות נעלו ממש לפני הזינוק. השקיעו בזוג גרביים טובות, רצוי גם כן שיהיו מבד מנדף. הנעליים ממילא יירטבו אבל זוג גרביים טובות יימנעו שפשפות ויבלות. בכל מקרה אם אלו לא גרבי לחץ עדיף שיהיו גרביים נמוכות, בגובה הקרסול כדי שלא יספחו יותר מדי מים.

עוד כתבות על מזג האוויר במרתון טבריה 2016
מה הטמפרטורה הצפויה במרתון טבריה 2016?
גשם במרתון טבריה: 10 טיפים לריצת מרתון כשגשום
טיפים של הדקה ה-90 למרתון טבריה

  • ביגוד: במזג אוויר קיצוני חשיבות הבגדים היא קריטית. ולכן, בשום אופן אין לרוץ בבגדים שאינם סינטטיים. חולצות כותנה, תחתוני כותנה או כל דבר העשוי מכותנה ייספג במים ויצבור משקל מיותר. ולכן, העדיפו חולצות מנדפות על פני חולצות אחרות, העדיפו טייטס על פני מכנסיים שבגשם עלולים לגרום לשפשפות רציניות.
  • מעיל גשם: אל תרוצו עם מעיל גשם זול שהוא מפלסטיק שאינו נושם – מהר מאד תזיעו ותתחממו בתוכו. וגם – אל תתלבשו יותר מדי, זה שיורד גשם אינו בהכרח אומר שקר מאד. זיכרו שריצה במזג אוויר יבש וקר בסביבות של 10 מעלות היא הטמפרטורה האידאלית.
  • שתייה: כשיורד גשם וכשאנחנו רטובים הנטייה שלנו היא לשתות פחות ממה שהגוף שלנו דורש. זיכרו שעל אף הגשם והרטיבות, וגם אם אתם אינם מרגישים בכך, אתם מזיעים ומאבדים נוזלים ולכן שתו גם אם אינכם מרגישים צימאון גדול במיוחד.
  • נשים: בגדים בהירים, כשנרטבים הופכים שקופים – לתשומת לבכן.
  • שפשפות: בגלל רטיבות הבגדים החיכוך שלהם עם העור גדל והסיכוי לשפשפות גדל – אל תשכחו ואזלין או כל חומר מסכך אחר.
  • קור: במהלך הריצה אתם לא אמורים להרגיש קר ואם מניסיונכם קר לכם בימים הקרים, הוסיפו זוג כפפות ובמידת הצורך חולצה נוספת שתוכלו להשליך במהלך הריצה.
  • אלקטרוניקה: מי שרץ עם טלפון או עם מכשיר אלקטרוני שאינו עמיד למים שיזכור להכניס אותו לשקית אטומה למים.
  • אחרי הריצה: חשוב לשמור על חום בסיום הריצה. זה הזמן שהשילוב של אנרגיות מדולדלות של הגוף ומזג אוויר קר עלול לסכן את בריאותיכם ולכן מיד בסוף הריצה החליפו לבגדים יבשים והוסיפו שכבות לחימום.
  • בבית: הנעליים שלכם יהיו מן הסתם רטובות, אז הוציאו את הסוליה הפנימית ושטפו אותה במים. קחו כמה דפי עיתון ותדחסו אותם לתוך הנעל לכמה שעות. התייבשו? מצוין. לא התייבשו? החליפו את דפי העיתון הרטובים בחדשים.

 

דניאל קרן | מייסד ומאמן ראשי של מרת"א ומחבר "ספר הריצה השלם"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג