לקראת מרתון בוסטון: מי ינצח במהדורה ה-120 של המרתון הוותיק בעולם?

וילסון קיפסאנג ואליוד קיפצ'וגה בלונדון, ג'פרי מוטאי פרש ברגע האחרון, אבל גם בלעדיהם יהיה שמח בבוסטון. לליסה דסיסה ינסה להשיג תואר שלישי, והאתיופים בונים בכלל על דאבל במרתון הוותיק ביותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לליסה דסיסה במרתון בוסטון 2013
לליסה דסיסה במרתון בוסטון 2013

מדי שנה חוגגים בבוסטון את אחד המרתונים היוקרתיים והמסורתיים שיש, וביום שני החגיגה תהיה גדולה במיוחד מאחר ומדובר במהדורה ה-120 של המרתון השנתי הוותיק ביותר בעולם. אז נכון שיש "מלחמה" גדולה בין מארגני המרתונים השונים על השמות הגדולים שיגיעו, בטח כשמדובר בחודש אפריל הרווי במרתונים. זה אומר שבמרתון בוסטון לא נראה השנה קרב בין אליוד קיפצ'וגה לוילסון קיפסאנג שהם שניים משלושת המרתוניסטים הטובים בעולם כיום – הקרב הזה יתרחש פשוט שבוע לאחר מכן בלונדון. ובכל זאת, יהיה מעניין מאוד גם על המסלול החד-כיווני בבוסטון, מסלול מהיר שלא מוכר על ידי התאחדות האתלטיקה הבינלאומית לצורך קביעת שיאים מאחר והוא לא מעגלי ויש בו יותר ירידה מעלייה.

הולך על תואר שלישי במרתון הוותיק ביותר בעולם. לליסה דסיסה

הולך על תואר שלישי במרתון הוותיק ביותר בעולם. לליסה דסיסה | צילום: SONIA SU

אז השם הגדול ביותר בליין-אפ של מרתון בוסטון 2016 הוא האלוף מהשנה שעברה, לליסה דסיסה האתיופי, שמחפש ניצחון שלישי בבוסטון אחרי שעשה זאת גם בשנת 2013. בשנה שעברה הוא ניצח בזמן איטי יחסית של 2:09:17 שעות, והפעם הוא ירצה להראות לקהל המקומי שבתנאים טובים הוא יכול לרוץ הרבה יותר מהר. שיאו האישי אגב עומד על 2:04:45 שעות אותו קבע בשנת 2013 בדובאי.

עוד כתבות בנושא 
שני מרתוניסטים ישראלים נוספים בריו 2016
שיאי עולם חדשים במרתון באולם נקבעו בניו יורק 
מה הופך את מרתון בוסטון לכזה מיוחד? 

יריבו העיקרי של דסיסה על התואר היה אמור להיות ג'פרי מוטאי הקנייתי, מי שקבע בשנת 2011 את שיא המסלול (2:03:02 שעות) וזו תוצאה שהיתה אז מהירה יותר משיא העולם הרשמי. מוטאי הודיע בשבוע שעבר שהוא נאלץ לוותר על השתתפותו במרתון בוסטון בגלל שלא הצליח להגיע ליכולות שרצה בתכנית האימונים שלו. זו גם הסיבה שמוטאי הודיע להתאחדות האתלטיקה הקנייתית שהוא מוותר על הניסיון להצטרף למשלחת הקנייתית למשחקים האולימפיים בריו.

ללא מוטאי, לא יהיה למעשה בבוסטון רץ שמחזיק בשיא אישי של מתחת ל-2:04 שעות, וקשה לחזות מי יהיה הפייבוריט הקנייתי בבוסטון. לפי הדיווחים ווסלי קוריר, שניצח במרתון הזה ב-2012, אמור לחזור ולהתחרות בו. עם זאת, קוריר פנה כבר ב-2013 לפוליטיקה והוא חבר הפרלמנט הקנייתי שבחודשים האחרונים עסוק במיוחד בניסיון לשמור על השם הטוב של הספורט הקנייתי בגלל פרשיות שחיתות וסמים של כמה מהבכירים בו. על הנייר נראה שהמתחרה הקנייתי החזק ביותר יהיה סמי קיטווארה, בעל שיא אישי של 2:04:28 שעות ממרתון שיקגו ב-2014, שבשנה שעברה סיים שישי במרתון לונדון. אתיופי נוסף שיכול לאיים על כך החבורה הזאת הוא ימנה צגאי, סגן אלוף העולם, שמחזיק בשיא אישי של 2:04:48 שעות ממרתון רוטרדאם ב-2012.

טיקי גלנה רצת מרתון אתיופית

מתחרה בפעם הראשונה בבוסטון. השיאנית האתיופית טיקי גלנה | צילום: Chmee2

גם אצל הנשים האלופה המכהנת תנסה לשמור על התואר שלה כשמדובר בקרולין רוטיץ' הקנייתית. בשנה שעברה היא ניצחה בזמן של 2:24:55 שעות שהיה איטי בדקה וחצי משיאה האישי. עם זאת, השנה יתחרו נגדה בבוסטון שתי אתיופיות בעלות שיא אישי מהיר מ-2:20 שעות. מדובר בטיקי גלנה ובוזונש דבה. גלנה, שתתחרה בפעם הראשונה בבוסטון, היא השיאנית האתיופית עם 2:18:58 שעות והיא גם האלופה האולימפית מלונדון 2012, הבעיה היא שמאז אותה שנה היא לא עשתה דברים גדולים במרוצי כביש. דבה, שגרה בארצות הברית, קבעה לפני שנתיים בבוסטון את שיאה האישי שהוא 2:19:59 שעות וזה הספיק לה אז למקום השני. בסופו של דבר היא הוכתרה כמנצחת מאחר וריטה ג'פטו שהקדימה אותו נכשלה בבדיקת סמים. ב-2015 היא חזרה לבוסטון וסיימה שלישית. עוד שם גדול בנשים הוא של טירפי צגאי האתיופית, שניצחה במרתון ברלין ב-2014 עם שיא אישי של 2:20:18 שעות ובעבר ניצחה גם במרתונים בפריז ובטוקיו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג