לקראת ישראמן נגב 2014: רוצים לעשות את זה בשלשה?

השלשות בישראמן נגב, הולכות ותופסות נפח ומאיימות להפוך לאירוע בפני עצמו. אולי זה קשור לאפשרות שהשלשה הראשונה של הטריאתלון העולמי תועדה בישראל!
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

השלשות בישראמן נגב, הולכות ותופסות נפח ומאיימות להפוך לאירוע בפני עצמו. אולי זה קשור לאפשרות שהשלשה הראשונה של הטריאתלון העולמי תועדה בישראל!

מאת:יאיר בן עמי


הידעתם? בטריאתלון הישראלי כנראה הומצא מרוץ השליחים של הטריאתלון – אך למרות ניסיונות רבים, כולל התכתבויות עם ותיקי הענף בכל העולם, לא מצאתי תיעוד מוקדם יותר של מרוץ שליחים בטריאתלון.
הביטוי "נעשה שלשה" זוכה לפריחה ועדנה מאז סצנת השליחים של הישראמן החלה,
ודומה כי בישראמן נגב 2014 נזכה לעליית מדרגה ספורטיבית הישגית בזכות לא
מעט ספורטאי קצה ישראלים.

הכל החל ערב טריאתלון ישרוטל אילת של שנת 1991. שלושה עיתונאים העלו בפני עוזי רן, מייסד איגוד הטריאתלון הישראלי והטריאתלון באילת, את הרעיון שיזנקו כשלשה כשכל אחד מהם ישלים רק קטע אחד של הטריאתלון.

הוגי הרעיון קיבלו את ברכתו של רן, מספר חזה שעליהם היה להעביר בין האחד לשני ולשלישי ויצאו לכתוב את ההיסטוריה מהלגונה
באילת, בה הסתיימה השחייה אז דרך כביש הערבה ובריצה שהיתה אז למחסום
טאבה (היום רבין) וחזרה דרך הטיילת שאז לא היו בה דוכנים, בעצם שמעתי ששוב
אין שם דוכנים.


ואלו שמות עושי ההיסטוריה

מנחם כהן – שחייה.
כתב עיתון "הארץ" אז וכיום בעל טור במעריב – nrg

תומר שפינר – רכיבה על אופניים
אז כתב ידיעות אחרונות

ז'ק כהן – ריצה
מייסד מגזין עולם הריצה הישראלי ואז העורך הראשי. כיום מזכ"ל איגוד האתלטיקה הישראלי. מעט לאחר שהשלים את הריצה בטריאתלון אילת, סיים כהן את מרתון טבריה בזמן מרשים של 3:15:14 שעות וזה אפילו לא היה שיאו העומד על 2:36:43 שעות (1982).

ז'ק כהן מזכ"ל איגוד האתלטיקה כיום



מאז זינקו רבים וטובים לתחרויות הטריאתלון הישראליות, זו תחרות לגיטימית ובלתי נפרדת מהתחרויות הגדולות, כדוגמת תחרות טריאתלון השליחים המתקיימת מדי שנה בטריאתלון ישרוטל ספורט קלאב אילת. בכל העולם מתקיימים מרוצי שליחים של טריאתלון. האיגוד העולמי אימץ את תחרות השליחים כחלק בלתי נפרד מהתחרויות היוקרתיות ביותר בעולם ובאליפות אירופה שהתקיימה באילת בשנת 2012 חזינו בתחרות בינלאומית מדהימה מהסוג הזה.

כבר בחודש נובמבר כתבנו על עיבוי העומק האיכותי של מרוצי השליחים במקצי ישראמן נגב 2014. אז כבר נרשמה למקצה השליחים של חצי איש ברזל שלישיית קיבוץ משמר העמק האיכותית אותה מרכיבים: ברק עצמון, גלי רונן ושאול איזנברג. עכשיו כבר רשומות מספר שלישיות הנראות על הנייר האיכותיות לא פחות ואולי אף יותר.


דמיטרייב גרבובסקי מגיע לישראמן נגב 2014



השילוש הקדוש

1. במקצה חצי איש הברזל נרשמה שלישייה הנראית אימתנית ובה השחיין האולימפי (בייג'ין 2008) אלון מנדל, אלוף העולם לשעבר (מרוץ נגד השעון עד גיל 23) דמיטרייב גרבובסקי והרץ אורן בועז שהשלים את מרתון ברלין בזמן מרשים של 2:40:51 שעות.


טל סנונית


2. מול השלישיות שהוזכרו יתייצבו שלשות איכותיות נוספות שיעמיקו את איכותה של תחרות השליחים בחצי איש הברזל של ישראמן נגב 2014. שתי שלשות מאוד איכותיות הן של טל סנונית (שחייה) שהיה ספורטאי השבוע של שוונג, רועי גולדשטיין (אופניים) שגם היה ספורטאי השבוע של שוונג ובסוף השבוע האחרון סיים במקום השני בגרנד פונדו ים המלח ואמיר שילה (ריצה).

3. הנה עוד שלישייה מרתקת: אלון פדר (שחייה). רן מרגליות (אופניים) עוד ספורטאי השבוע של שוונג שרק לפני כשנה רכב לצידו של מנצח הטור דה פראנס, הג'ירו ד'איטליה והוואלטה א'אספנייה אלברטו קונטאדור, ובהדרכתו של ביארן ריס (מנצח הטור דה פראנס 1996) והצליח להביאם לישראל ומקסים זטונסקיך (ריצה) שמרבה לעלות על דוכני מנצחים בתחרויות הריצה בארץ.


יובל גומא. סגנית אלופת ישראל לנוער


4. צעירי הטריאתלון הישראלי יגיעו בשלשה שתזנק למקצה החצי קטגוריה מעורבת, ותכלול את יובל גומא (שחייה) ניר צלאח (ריצה), עם חיזוק אדיר בדמותו של רוכב האופניים גיא גבאי. אם הזכרנו שלשות מרתקות, אז אחת מהן תובל על ידי השחיינית ליאור בירקאן שהיתה אלופת ישראל והחזיקה בשיאים ישראלים בסגנונות חופשי, גב, פרפר ומעורב אישי. עימה בשלשה תרכב רותם גפינוביץ ואת שלב הריצה תשלים עבורן מארי אליאס. כולנו תקווה שאם אתם לא בפעם הראשונה באתר שוונג לא צריך להציג לכם את שתי הספורטאיות האחרונות.


אנטון מיכאלוב לישראמן נגב 2014



5. רוכב האופניים אנטון מיכאלוב ששב מעונת תחרויות בקבוצת אמורה א'אוויטה האיטלקית, חבר לחגי אשלגי שישחה והרץ שלהם יהיה צבי וינר. שחיין העבר האולימפי ערן גרומי חבר לרוכב האופניים דוד רזניק וירוץ עבורם גילי לין.

6. שלשה נוספת שכנראה תקרא "אין דברים כאלו", תובל לשחייה על ידי שי לביא וירכוב עבורה רפי (אין דברים כאלו) פרחי. שלישיית אחרת תורכב מהמאמן ואיש הריאלטי גלעד קובו שישחה עבור ישראל חן (יבואן קראפט לישראל) שירכוב ורונן הרנוף שירוץ.



עוד שלשות מעניינות
7. ישראמן מלא – עד גיל מצטבר 119 – שלשות מעורב
רותם עמית (שחייה – נבחרת ישראל במים פתוחים); צביקה מכלוף (אופניים); זיו צוויגהאפט (ריצה)
מרב ברנר (שחיה); מרים בר-און (אופניים); תומר בן-יאיר (ריצה).

8. חצי ישראמן – עד גיל מצטבר 119 – גברים
רותם שמרון (שחייה – נבחרת ישראל לנוער במים פתוחים); יניב פרסול (אופניים); עמית פיין (ריצה).

9. חצי ישראמן – עד גיל מצטבר 119 – נשים
אבישג טורק (שחייה); תיאה סעדה (אופניים); ענבר טובי (ריצה)

עזר באיסוף החומר חגי אשלגי
אנטוניו סנטורי סייע בשחזור תוצאות


7.1.2014



יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך לשעבר של אתר שוונג
בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג