לקראת ישראמן נגב 2014 | מה הקשר בין בית הספר ברנקו וייס באילת לאיש הברזל של ישראל

תחרות איש ברזל היא לא רק ספורט ואתגר, אלא היא גם מושתתת על ערכים חברתיים ומודעות חברתית. הנערים והנערות של ברנקו וייס אילת יודעים זאת מקרוב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תחרות איש ברזל היא לא רק ספורט ואתגר, אלא היא גם מושתתת על ערכים חברתיים ומודעות חברתית. הנערים והנערות של ברנקו וייס אילת יודעים זאת מקרוב

מאת:אביטל הירש

המשתתפים והמלווים בישראמן נגב 2014 אולי יראו אותם – למעלה מ-20 בני נוער בגילאי 17-18, תלמידי כיתות י"ב, שיכוונו את המשתתפים לאורך מסלול התחרות. מדובר בתלמידי בית הספר התיכון האתגרי "ברנקו וייס" באילת, שעבודתם בישראמן תעזור להם לממן את הטיול השנתי ואת מסיבת הסיום של תלמידי י"ב.

התלמידים בטיול אתגרי במדבר
"בית הספר ברנקו וייס הוא בית ספר אתגרי", מספר רמי לב, מנהל בית הספר. "הוא נותן מענה חינוכי ראשון מסוגו בעיר אילת לתלמידים שהיו להם מגוון קשיים בבתי הספר הקודמים שלהם, לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז ועוד, תלמידים שלא הצליחו להתקדם מבחינה לימודית ואף היו על סף נשירה מבית הספר. בבית הספר שלנו מתמקדים בלמידה פרטנית בקבוצות קטנות, עם הרבה קשר אישי בין המורה לתלמיד". 

זו השנה השנייה שבה פועל בית הספר, שבו לומדים כיום כ-80 בני נוער בין הכיתות י'-י"ב. מדובר בבית ספר עיוני עם נתיבים טכנולוגיים, שכמו כל בית ספר תיכון התלמידים שבו נבחנים בבחינות הבגרות. "בנוסף לפעילויות הרגילות שאותן עושים בכל בית ספר, אנחנו עושים גם פעילויות ייחודיות, כמו טיולים אתגריים במדבר", מוסיף לב. "התלמידים שלנו משתתפים בפעילויות גדנ"ע ומתגייסים לצבא, כמו כולם".


בפעילות בגדנ"ע. "ההשקעה בתלמידים היא כמו ריצה למרחקים ארוכים"

איך נוצר החיבור עם הישראמן?
"מי שיצר את הקשר איתנו היה חגי אשלגי (מבעלי חברת שונג, א.ה.), שחשב שאם יש פעילות בעיר אילת, מן הראוי שתהיה מעורבות בקהילה שבה הפעילות מתבצעת. אנחנו מצידנו, חשבנו שזה רעיון טוב להתחבר לקבוצת אנשים שעוסקת בספורט כזה. "רצים למרחקים ארוכים", זה מה שקפץ לי לראש, כי זה מאפיין גם את התלמידים. מי שחושב שבהשקעה קצרה בתלמיד אפשר להצליח, טועה".

מה תכלול המעורבות של התלמידים בישראמן?
"בחרנו ב-15-20 תלמידי י"ב, שיעבדו גם בהכנת הערכות וגם בהכוונת המשתתפים ביום התחרות. הם בעצם באים כדי לשדרג את הטיול השנתי שלהם ויקבלו תשלום קבוצתי. גם רשת ישרוטל משתתפת, גם בסיוע כספי וגם בארוחת צהריים ביום התחרות. בנוסף, מכיוון שבבית הספר שלנו התלבושת האחידה היא לפי פרויקטים, החולצות של הישראמן, בתוספת סמל בית הספר, ישמשו את התלמידים גם כחולצות בית ספר".


בפעילות התנדבות בבית חולים

איך התלמידים הגיבו ליוזמה?
"התלמידים הביעו נכונות לקחת חלק בארגון התחרות וזה בהחלט מלהיב אותם. "אין לי ספק שחיבור זה יכול להועיל מאד לתלמידנו 'לרוץ למרחקים ארוכים'", מוסיף לב.

להלן פרטי חשבון הבנק של בית הספר, למעוניינים להעביר תרומות למסיבת סוף השנה של הבוגרים:
בנק לאומי- 10
סניף אילת- 999
מס' חשבון- 31899-27
14.1.2014

אביטל הירש

שוחה לאט, רצה בעצלתיים ורוכבת להנאתה
עורכת משנה ב-Shvoong



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג