היום מתקיים מרתון ניו יורק: המדריך למרתון האטרקטיבי בעולם

הרוחות הצפוניות החזקות, האנשים שירוצו בכל מחיר, הסלבס שיתרימו כסף לצדקה והרץ שיכול להרוויח 600 אלף דולר בשעתיים וכמה דקות. אנו נעביר פרשנות בבלוג חי החל מהשעה 16:30 היו עימנו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון ניו יורק
מרתון ניו יורק

מרתון ברלין מהיר יותר, בפריז מעודדים את הרצים לאורך כל המסלול ואין ספק שנסיעה למרתון בברצלונה, אמסטרדם או פראג תהיה הרבה יותר זולה לרץ הישראלי מאשר ניו יורק. ובכל זאת, יש משהו שהופך את מרתון ניו יורק לאטרקטיבי ביותר בעיני רצים רבים.

מרתון ניו יורק

הכי אטרקטיבי. מרתון ניו יורק | צילום: ג'ים הנדרסון

אולי זה בגלל שהוא מתקיים בעיר שרוב האנשים חושבים שהיא האטרקטיבית בעולם, אולי זה בגלל שכל כך קשה להגיע אליו, אולי פשוט בגלל שזה המקום הראשון שבו הפכו את המרתון לחגיגה של ממש. אז לקראת מרתון ניו יורק הקרוב שיתקיים ביום ראשון הקרוב החל מהשעה 15:30 לפי שעון ישראל הכנו מדריך קצר שיכניס אתכם לעניינים.

האווירה
יותר מ-50 אלף רצים יעמדו על קו הזינוק במרתון ניו יורק, ואחד הנתונים המעניינים הוא ש-330 מהמשתתפים במרוץ הם בעלי מוגבלויות פיזיות שונות שלא מתכוונים לוותר למסלול הקשה. אלו הן החדשות הטובות כמובן, אבל יש גם חדשות רעות. אמנם לא צפוי גשם בתפוח הגדול לפי תחזיות מזג האוויר, אך הטמפרטורות צפויות להיות קרות מהרגיל לעונה הזאת. זה אומר שבמהלך הזינוק מדברים בניו יורק על משהו כמו 4-5 מעלות, ובהמשך היום זה אמור לטפס לכיוון ה-10 מעלות במקרה הטוב. מה שאמור להטריד את הרצים זה ה רוח צפונית חזקה שאמורה לנשוב ולהפריע לרצים בחלקים שונים של המסלול. יהיה מעניין לראות איך הם יתמודדו עם זה באזור החוף.

צפו: סיקור מרתון ניו יורק 2013

המועמדים לניצחון
שני מועמדים עיקריים הם הקנייתים וילסון קיפסאנג וג'פרי מוטאי. קיפסאנג הוא שיאן העולם לשעבר, ששיאו נשבר על ידי דניס קימטו במרתון ברלין האחרון. מוטאי הוא אלוף מרתון ניו יורק בשתי הפעמים האחרונות בהן התקיים (2013 ו-2011 כשב-2012 המרוץ בוטל בגלל סופת קתרינה). קיפסאנג מהיר יותר לפי השיא האישי שלו, אבל מוטאי הוא האיש שרץ הכי מהר עד היום במרתון ניו יורק (2:05:06 שע') ומה שחשוב בניו יורק הוא שיא המסלול מכיוון שזה לא המקום לשבור בו שיא עולם. על השניים האלה ינסה לאיים סטפן קיפרוטיץ' מאוגנדה, שהוא אמנם איטי משמעותית מהם לפי שיאו האישי אבל הוא אחד משני רצים בהיסטוריה שניצחו גם במשחקים האולימפיים וגם באליפות העולם. מועמדים נוספים לצמרת ואולי לניצחון הם האתיופים לליסה דסיסה (אלוף מרתון בוסטון ב-2013) וגברה גברמריאם (אלוף מרתון ניו יורק ב-2010).

וילסון קיפסאנג מנצח מרתון ברלין 2014

מנצח מרתון ברלין 2013. וילסון קיפסאנג | צילום: gettyimage

אצל הנשים, האלופה המכהנת פריסקה ג'פטו נאלצה לפרוש בגלל פציעה. זה השאיר את הקרב על התואר פתוח ונראה שהוא יהיה בין מרי קייטאני הקנייתית לבוזונש דבה, שאמנם מייצגת את אתיופיה אבל גרה בניו יורק ומכירה מצוין את המסלול. בשנה שעברה היא סיימה שניה והפעם היא רוצה לנצח ואולי גם לשבור את שיא המסלול של מרגרט אוקאיו מ-2003 (2:22:31 ש'). גם עדנה קיפלאגאט, שניצחה בניו יורק ב-2010, היא מועמדת לתואר. הפייבוריטית מהצד של האמריקאים תהיה הרצה היהודיה דינה קסטור שגם מחזיקה בשיא האמריקאי העומד על 2:19:36 ש'.

החשיבות של הניצחון  
זה יהיה למעשה המרתון האחרון בסבב המייג'ורס העולמי שנמשך שנתיים ( 2013-2014). הסבב הזה מורכב משישה מרתונים גדולים בשנה והמנצח נקבע לפי תוצאות 4 המרתונים הטובים ביותר שלו בשנתיים האחרונות. מי שמוביל כעת בזכות ניצחונו בברלין ושיא העולם המדהים שקבע הוא דניס קימטו. היחיד שיכול לשנות את זה הוא שיאן העולם הקודם, וילסון קיפסאנג, שכבר הודיע שלא רק שינסה לשבור את שיא המסלול של מוטאי, אלא גם להשתלט על מקומו הראשון במייג'ורס וכך לגרוף פרס כספי של 500 אלף דולר שיתווסף ל-100 אלף דולר שיקבל המנצח במרתון ניו יורק, כמו גם המנצחת. אגב, אצל הנשים הקרב הזה כבר הוכרע מזמן ומי שזכתה היא ריטה ג'פטו שניצחה בשני המרתונים האחרונים של שיקגו ושל בוסטון והיא לא צריכה להשתתף בניו יורק.

עוד כתבות בנושא
מרק קיפטו ניצח במרתון פרנקפורט 
אליוד קיפצ'וגה ניצח בשיקגו בתוצאה נהדרת 
שיא עולם חדש במרתון ברלין

מרתון ניו יורק

אצל הנשים זה יהיה קרב פתוח | צילום: ג'ים הנדרסון

החששות 
מגיפת האבולה במערב אפריקה גרמה לאמריקאים לשכוח ככל הנראה מהפיגוע הנוראי במרתון בוסטון ב-2013. אין ספק שמארגני מרתון ניו יורק יעשו את הכל כדי שהאבטחה תמנע כל ניסיון של פיגוע טרור, אבל בארצות הברית מדברים בשבועות האחרונים על החשש מרצים ממערב אפריקה שהגיעו מהאזור הנגוע במחלה. אז בתקשורת האמריקאית "הרגיעו" לא מזמן וסיפרו שאף אחד מבין 50 אלף המשתתפים במרתון ניו יורק לא מגיע מאחת משלוש המדינות ה"נגועות".

הסלבס 
מרתון ניו יורק ידוע בתור המרוץ שמושך אליו את מספר הסלבריטאים הגבוה ביותר בארצות הברית, כשכולם מתרימים כסף לארגונים שונים. הדמות המובילה הפעם במרתון ניו יורק מדיעה דווקא מתחום הספורט. מדובר בטניסאית הדנית קרוליין ווז'ניאקי, שגילתה לאחרונה את הכיף שבריצה למרחקים ארוכים והתאמנה בשבועות האחרונים לאירוע הריצה שמתקיים בעיר האהובה עליה ביותר. "זה מתקרב וזה נראה לי כמו משהו גדול. אני כבר לא יכולה לחכות לעשות את המרתון בעיר הזאת, וכנראה שלא אצליח להירדם בלילה שלפני", אמרה לאחרונה ווז'ניאקי. סלבריטאית נוספת שרשומה למרתון מלא היא כוכבת הסדרה "עקרות בית נואשות" טרי האצ'ר.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג