לקראת גלגלים של תקווה – האתגר שנותן את האור

דמיינו מציאות שבה הכל חשוך ורווי צלילים. רבים יראו בזה את סוף חייהם, אבל עבור אחרים זה רק אתגר שהחיים מזמנים. עבור דדי כוחן בן ה- 47, ליקוי ראייה ממנו הוא סובל 23 שנים, אין זה האתגר היחיד בחיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

דמיינו מציאות שבה הכל חשוך ורווי צלילים. רבים יראו בזה את סוף חייהם, אבל עבור אחרים זה רק אתגר שהחיים מזמנים. עבור דדי כוחן בן ה- 47, ליקוי ראייה ממנו הוא סובל 23 שנים, אין זה האתגר היחיד בחיים

מאת:מאיה ציטרשפילר


דדי בוחר גם לקחת חלק באתגרים הספורטיביים שבעמותת אתגרים: "עמותת אתגרים היא הרבה מעבר לספורט. החלק הספורטיבי לפעמים הופך לשולי מכיוון שההווי החברתי הוא דומיננטי, כולם בשביל כולם. מי שבא לראות את הפעילויות של העמותה רואה את ארץ ישראל היפה והטובה במלוא הדרה".

מציאות חדשה


דדי, איש משפחה ואב ל- 3 בנים. עובד בבנק ופעיל בעמותת אתגרים מזה 6 שנים. דדי, משמש כחבר בדירקטוריון העמותה וכרכז פניות הציבור שלה, ולוקח חלק פעיל בקבלת ההחלטות. דדי לקה בראייתו בהיותו בן 24 עקב מחלה נדירה בעצב הראיה שגרמה לו תוך חודש ימים לאבד כמעט לחלוטין את ראייתו בשתי עיניו והותירה אותו עם שרידי ראייה מועטים בלבד: "אף אחד לא יודע מה החיים יזמנו לו, מצאתי את עצמי פתאום במצב שהרבה דברים שיכולתי לעשות בעבר אני כבר לא יכול לעשות. אתה מאבד חלק ממך, ואתה לומד להתמודד עם המציאות החדשה שנכפתה עלייך כי אין לך ברירה".


מיכאל ודדי במרתון בארי


המציאות החדשה גילתה לדדי שהוא אדם חזק יותר משחשב. בצד השני היא הביאה ההתמודדות עם המגבלה בחיי המשפחה וקושי יומיומי שמלווה אותו: "בני הקטן בן השנתיים, עדיין לא מבין למה אני לא מצליח לראות דברים שהוא מצביע עליהם. אני לא יכול לעשות עם הילדים שלי מה שאבות אחרים יכולים לעשות וכמובן שיש קושי בכך שאי אפשר לראות את היופי של הילדים ואיך שהם מתפתחים וגדלים".

אפשר אחרת


"עמותת אתגרים" פועלת למען בני נוער ובוגרים עם מגבלות פיזיות, חושיות, נפשיות למען חיזוק ביטחונם העצמי ומימוש הפוטנציאל האישי הגלום בהם באמצעות פעילויות ספורט אתגרי בטבע. ב"עמותת אתגרים" גילה דדי שהוא מסוגל לעשות הרבה דברים שלא האמין שעוד יוכל. לעמותה הגיע ממש במקרה דרך חבר לעבודה שהציע לו לרכוב יחד איתו על אופני הטנדם הזוגיים. יחד רכבו מספר שנים ואף השתתפו בליגה למקומות עבודה: "הרכיבה על אופניי טנדם יחד עם בני זוג, מהווה בשבילי בראש ובראשונה בכלל הזדמנות לחוש את הרכיבה, בנוסף לכך אני מרוויח מהחוויה של הרכיבה הזוגית. לרכוב בשניים, זהו כיף גדול. בזמן הרכיבה אנחנו מדברים וחולקים חוויות".

רוצים שינוי


דדי, מאמין שהדרך ליצור שינוי חברתי, לגרום לאנשים להיות מודעים יותר ורגישים יותר לנושא הנכות בישראל, היא בחשיפה לנושא כבר מגיל צעיר.
הוא עורך באופן קבוע סדנאות והרצאות בבתי ספר, בהן הוא מספר וממחיש, בעזרת ציוד עזר לבעלי מוגבלויות (כיסאות גלגלים לדוגמא), איך זה להיות בעל צרכים מיוחדים. הוא מלמד את הילדים ערכים של עזרה וסובלנות ואף נותן להם להתנסות לרגע אחד בהרגשת השונות. מבקש מהילדים ללכת בעיניים עצמות או לשבת על כיסא גלגלים ולנסות לנוע במרחב: "אני מצפה שכל אחד יעשה קצת למען הסביבה. שאנשים ידעו לקבל יותר את האדם השונה מהם ויתרמו למען האחר".

השינוי עבור דדי התחיל ב"עמותת אתגרים". מעבר לפעילויות הספורטיביות, אשר מציעה העמותה לחבריה היא נותנת להם כוח, מסגרת חברתית תומכת ובעיקר אתגרים לצלוח אותם כדי לגרום להם להבין שגם הם יכולים. דדי מספר כי פעילות הספורט האתגרי של העמותה, למען שילוב חברתי ושיקומי של בעלי צרכים מיוחדים, היא פעילות יוצאת דופן שיוצרת חוויה עצומה למתנדבים בה, לנכים השותפים לפעילויות ולאחרים שבאים לקחת חלק בפעילויות הללו: "כל פעילות מלווה בעזרה אין סופית, אווירה מדהימה וחמה וחברות מופלאה" הוא מוסיף.

מאותגרים?


ביום שבת הקרוב,  ה- 10 בחודש דצמבר 2011, יתקיים מסע האופניים "גלגלים של תקווה". המסע מאורגן על ידי "עמותת אתגרים" זו השנה השנייה בנגב הצפוני בשיתוף עם "עמותת התיירות שקמה ובשור".  "גלגלים של תקווה" הינו מסע אופניים שמטרתו גיוס כספים לטובת פעילותה של "עמותת אתגרים" לבעלי המוגבלויות באזור הנגב והדרום. המסע פתוח לקהל הרחב, משפחות וילדים, רוכבים מקצועיים ורוכבים נכים. כולם יחד על המסלול שמתחיל בצומת בית קמה וחולש על רחבי הנגב הצפוני המתהדר בפריחתו ומסתיים בהפנינג ענק לכלל משתתפי המסע.


כל הפרטים והרשמה – כאן

לעמוד הפייסבוק של "עמותת התיירות שקמה ובשור": כנסו לכאן


מאיה ציטרשפילרמאיה ציטרשפילר
עורכת תוכן בחברת Spreadit.
מנהלת מדיה חברתית של עמותת "שקמה בשור
".


קישורים:אופניים, אופני הרים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג