האם יש צורך לקיים מחנה אימונים לקראת ישראמן גארמין?

לקראת ישראמן גארמין נפגשנו עם שלושה מאמנים ובדקנו עד כמה מחנה אימונים תורם לשיפור ההרגשה הפסיכולוגית כמו גם הפיזיולוגית ועד כמה זה חשוב? חזרנו עם תשובות ישירות וממוקדות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אופניים ישראמן 2015 צילום: ניר עמוס

אחת הסיבות שטריאתלטים שאוהבים גם מרחקים ארוכים לא יורדים לאילת בחודשי הקיץ, היא שהם חורשים את העיר הדרומית בארץ בחודשי החורף. חלקם אוהבים להתחרות באליפות ישראל בטריאתלון שמתקיימת בתחילת דצמבר, ולאחר מכן הם מקיימים מחנה אימונים לקראת ישראמן גארמין בסוף ינואר. זה אומר שיש לא מעט טריאתלטים שיורדים לאילת 3 פעמים בחודשי החורף, ובכלל – מי שנרשם לישראמן גארמין בדרך כלל מגיע לעיר כדי להתאמן על המסלול הקשה, בעיקר בקטע הרכיבה שלו.

83597.1

אין כמו הדבר האמיתי | צילום: צלמי שוונג

זו גם הסיבה שאם תיסעו בכביש 12 לאורך הגבול עם מצרים בסופי השבוע של דצמבר ותחילת ינואר, תראו בצידי הדרך כמויות מטורפות של רוכבים שכמעט כולם הגיעו מהמרכז או מהצפון כדי להתאמן על המסלול שכבר "הוכתר" בעבר כאחד הקשים בעולם בתחרויות הטריאתלון למרחקים ארוכים. מחנות האימונים לקראת הישראמן הפכו למוצר חובה כמעט בכל קבוצת טריאתלון גדולה, והשאלה היא עד כמה באמת הם חשובים ותורמים למתאמנים?

עוד כתבות בנושא
איך משלבים את האימונים לישראמן גארמין בחיי היומיום? 
10 כללים שיעזרו לכם לשפר תוצאות בישראמן 
מה ההבדל בין מרתון למרתון בתחרות איש ברזל? 

ניר יגודה, המאמן הראשי של קבוצת ROADRUNNER מסביר: "אני מתייחס למחנה האימונים מכמה כיוונים. הראשון הוא שהמתאמנים עושים פיק נוסף מעבר למה שהם עושים בבית ובסביבה שלהם. בסוף השבוע הזה אפשר לעשות קפיצת מדרגה ומשהו שעדיין לא עשו בעבר. ההיבט השני הוא שעוברים על המסלול פיזית, והדבר השלישי הוא לצאת מהשגרה, להיות כולם ביחד ושכולם יהיו מחויבים למטרה של לנוח ולהתאמן ולעשות את הכי טוב שלהם".

אז מי שקורא את מדורי הספורט בעיתון יודע שמחנות אימונים זה משהו שקבוצות כדורגל עושות מיד בתום פגרת הקיץ, במטרה להיכנס לכושר של אימונים סדירים. אבל בספורט האינדיבידואלי, גם המקצועני וגם החובבני, מחנות אימונים באמת נועדו כדי לשפר משהו ולא רק כדי לגבש. "ככל שאתה יותר מקצוען אתה תתאמן יותר", מסביר יגודה ומוסיף: "יש ימים שבהם יהיה אימון אחד של 6-7 שעות ואז לא יעשו יותר מדי מעבר לזה, אבל בלו"ז של יום טיפוסי יש אימון בוקר, אחריו מנוחה וארוחת בוקר, ואז אימון נוסף בסביבות 11 שאחריו נחים ואוכלים צהריים ואימון שלישי בשעה 16:00-17:00 שהוא האימון הקצר של היום".

נינה פקרמן שבדומה לשנה שעברה תעביר גם השנה מחנה אימונים של קבוצת "עוצמה" לקראת הישראמן אומרת: "מבחינתי מחנה אימונים לקראת הישראמן זה חשוב מאוד כי צריך להתמודד עם עומס פיזי ופסיכולוגי. המחנה נועד גם לחידוד, גם כדי להגיע לעומס גבוה וגם כדי לעשות סימולציה לתחרות, לבדוק דברים כמו ציוד ותזונה. באופניים יש כאלה שיבדקו על מה לרכוב, אופני כביש או נג"ש, איך לעבוד עם ההילוכים, מה לאכול תוך כדי. למסלול של הישראמן יש טריקים משלו, וזה מאוד עוזר שאתה לומד אותו כי זו תחרות שיש בה הרבה מקומות למשברים, ואתה צריך להיות בה חכם. אז אני מנסה לשים דגש על התנאים במסלול שזה הקור והיובש ועל הקושי שלו שזה העלייה המוקדמת והריצה בירידה, על זה שאסור לפתוח מהר כי זה יום עבודה מלא. ולא צריך לעשות את הכל, למשל אני לא בעד לרוץ את כל הירידה מנטפים בשביל לא להעמיס יותר מדי, אבל צריך להכיר".

קבוצת עוצמה טריאתלון עם המאמנת נינה פקרמן

כדאי ונעים להכיר. נינה פקרמן ומתאמניה לפני הישראמן הקודם באילת | צילום: באדיבות אריק אופיר

מחנות האימונים הקלאסיים נמשכים בדרך כלל שלושה ימים וכוללים שניים-שלושה אימונים ביום: "אנחנו בדרך כלל משתדלים לרווח בין האימונים כדי שאנשים יוכלו לאכול כמו שצריך", אומרת פקרמן ומוסיפה: "אנשים מגיעים גם ככה לאימונים האלה בעומס, אז אני לא חושבת שהאימונים צריכים להיות קשים מדי, אבל הסימולציה היא מאוד חשובה".

ויש גם כאלה שלא מבצעים מחנות אימונים קונבנציונליים כמו למשל קבוצת MYWAY שם יש לא מעט טריאתלטים וצוות המאמנים שאחד מהם הוא גווין קנינג מחפש כל הזמן גיוונים. "בשנה שעברה שילבנו את מחנה האימונים עם אליפות ישראל בטריאתלון, שאליה ירדנו ברכיבה. השנה אנחנו עושים מסעי אופניים מראש הנקרה לאילת, שאותו נשלב עם מחנה האימונים לישראמן. בכל סוף יום רכיבה תהיה ריצה קצרה, ונשחה עוד קצת באילת".

גם קנינג מאמין שחשוב מאוד "לטעום" את המסלול של הישראמן, אבל זה לא תמיד חייב להיות במסגרת מחנה האימונים שהוא בדרך כלל מין סוף שבוע שמסכם את תקופת העומס של האימונים לתחרות. "יש שתי תקופות שבהן אפשר לקיים מחנה אימונים", הוא מסביר: "שלושה שבועות לפני התחרות כשאתה בשיא הכושר שלך ומקפיץ אותו, ובסוף מוריד עומס ונכנס לטייפר, או חודש וחצי-חודשיים לפני התחרות, ואז אתה מעלה כושר לקראת המשך האימונים. זה מה שאנחנו נעשה השנה, ובכל מקרה מי שיתחרה בפעם הראשונה בישראמן יחווה את המסלול במסגרת מחנה האימונים או שישלח להתאמן שם".

ישראמן 2015

מי שמתכוון להתחרות בישראמן גארמין בפעם הראשונה חייב להגיע לפני | צילום: צלמי שוונג

עוד אחד מהיתרונות של מחנות האימונים שמציעות הקבוצות השונות הוא האפשרות שניתנת למתאמנים בודדים שמסיבות שונות רגילים להתאמן לבד, להצטרף לקבוצה גם אם מדובר בשלושה ימים בלבד. "במחנות אימונים מגיעים אלינו גם מתאמנים מבחוץ", מסביר ניר יגודה, שמתייחס גם לתהליך שבו המאמנים צריכים להבין "עם מי יש להם עסק" דווקא בשיא האינטנסיביות. "אנחנו דורשים מהמתאמנים האלה להגיע לרכוב איתנו לפחות פעמיים לפני מחנה האימונים". גם נינה פקרמן פגשה במחנה האימונים האחרון מתאמנים שחיפשו בית חם לקראת הישראמן והיא מסבירה: "אנחנו מתחקרים אותם לפני כדי להבין מה הרמה שלהם, ובמקביל לומדים תוך כדי". ב-MYWAY יהיו 4 פלטונים במסע לאילת כך שמבחינת צוות המאמנים כל רוכב יוכל למצוא שם את מקומו.

בכל מקרה, מה שבטוח זה שכל מי שמתכוון להשתתף בישראמן גארמין צריך לנצל את העובדה שיש לו את האפשרות להתאמן על המסלול לפני, בעיקר מפני שהמסלול הוא קשה וזה יספק יתרון אדיר להכיר אותו, אבל גם בגלל שפשוט זה אפשרי. בסופו של דבר, גם אם אפשר היה להתאמן על המסלול של האיירונמן באוסטריה אנשים היו עושים את זה, אז ברגע שיש אפשרות וההוצאה לא חייבת להיות כזו גבוהה, צריך פשוט ללכת על זה, ובחזרה לכביש 12 בשבועות הראשונים של דצמבר או אפילו ינואר – הרבה מאוד אנשים הולכים על זה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג