לחיות מחוץ לקופסה

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יריב זרביב




אביבה ומנחם שרייבר, זוג אמיץ בשנות החמישים לחייהם, החליטו לעזוב את אורח החיים הבורגני במרכז הארץ, והקימו יחד מועדון אופניים מפואר בעיר הדרומית מצפה רמון. "אני רואה את הדרום כ"המקום של רוכבי האופניים"






מועדון IBike

אין סיפור מעניין יותר מזוג אנשים אשר מחליט לבצע שינוי כמעט דרמטי בחייהם, הכל כדי להרגיש יותר את החיים. אביבה ומנחם שרייבר הם זוג בדיוק כזה. מנחם שרייבר נולד בתל אביב ועסק כל השנים בראיית חשבון וניהול פרוייקטים שונים. בשירותו הצבאי ניגן בקלרינט וסקסופון בלהקת פיקוד דרום ומאז הוא חובב מושבע של מוסיקת ג'אז. בעקבות פתיחת המועדון שרייבר סיים לאחרונה קורס מדריכי אופניים. בת זוגו לחיים אביבה אנג'ל-שרייבר, נולדה במושב שיתופי נורדיה ועסקה בעיצוב גרפי והפקות דפוס, בשנים האחרונות ניהלה סטודיו עצמאי, וגם היא חובבת מוסיקת ג'אז מושבעת.

הרכיבה הגדולה

לשנינו אלה נישואין פרק ב'. בהיכרותנו ניכרו שני דברים ברורים, אני חיפשתי פרטנר להופעות ג'אז ומנחם חיפש פרטנרית שתגאל אותו מאופניו ששהו דרך קבע בסלון ללא שימוש. עם היכרותנו התחלנו לרכב במשותף על אופניים בצורה מסודרת יותר. חיפשנו להשתתף בכל אירוע אפשרי. לפני כעשר שנים, כיוון שלא היו אירועים רבים, השתתפנו בתחרויות ספורט רק כדי לקחת חלק בחוויה. במשך הזמן התרבו האפשרויות ונהגנו לפקוד את מרבית האירועים, וגם לרכב באופן עצמאי בשבתות וחגים. לקחנו את האופניים גם איתנו לחופשות באירופה – עם הזמן הם הפכו לחלק מזהותנו, הכרנו דרכם חברים רבים ולא נהנינו מסוף השבוע אם לא הייתה רכיבה כלולה בו.

במהלך השנים חשבנו רבות על לעשות עוד משהו או יותר נכון משהו אחר עוד לפני הפנסיה, כשעוד כוחנו במותננו. שקלנו דברים רבים, ביניהם גם מעבר לחו"ל לתקופה מסוימת, אך עם הזמן ועם הרכיבות הצטייר לנו יותר שאפשר לעשות את השינוי גם כאן בארץ. דרך הרכיבות הכרנו אזורים רבים ונופים אשר לא הכרנו קודם, ואז נפלה החלטה שיש לשנות מקום, נוף, אוירה. רכבנו לפני כשנה וחצי לאורכה של הארץ ברוכב שביל ישראל (מקבילה של שביל ישראל) על אופניים ומאוד נדלקנו על הדרום. הגענו גם באופן עצמאי מספר פעמים והמרחבים ונופי הבראשית קסמו לנו. הרעיון עלה במקביל אצל שנינו ולא היה עלינו לשכנע אחד את השני.

ברגע שהבנו שזה יהיה הדרום ברור היה שישנה מכשלה אחת וזו המרחק למקומות העבודה אי לכך חשבנו על פתרון תעסוקתי שניצור לעצמנו, היה זה טבעי שיהיה קשור לאירוח ואופניים. תמיד אהבנו לארח ולהיות בחברת אנשים ואופניים הם כבר חלק מאיתנו. מתוך התעסקות באופניים והשתתפות באירועים שונים למדנו שהרגע המגיע אחרי הרכיבה לא פחות חשוב מהרכיבה עצמה, במיוחד אם יוצאים לרכיבה של יומיים. אין כמו לשבת עם אנשים כמוך על כוס קפה, להכיר לצחוק וליהנות כשהאדרנלין עוד זורם בעורקים. מתוך כך חשבנו על קונצפט של מקום שיתן מענה לרוכבים, כולל שהייה, אוכל טוב, אוירה, מרכזי ישיבה שונים, מוסיקה, סיוע לוגיסטי ובעצם מעטפת לכל הרוכבים המגיעים.






אזור מצפה רמון

הקמת המועדון ibike

לפני כשנה שכרנו דירה במצפה רמון כאשר חצי שנה עדיין עבדנו כמעט באופן מלא במרכז, ולאט לאט רקמנו את בנייתו. קנינו 2 יחידות בתוך האנגר במרכז התיירותי החדש של המצפה דהיינו מרכז התעשייה ששינה ייעודו, ותכננו את המקום. הבנייה לקחה כחצי שנה – קשה מאוד למצוא אנשים אשר יגיעו עד למצפה וכל בורג מיוחד הצריך הבאה מיוחדת מהמרכז.

חודשי הבנייה היו חודשים קשים במיוחד, השקענו המון זמן מאמץ וכסף אבל ברור לנו שהתוצאה חייבת להיות מקום עם סגנון וברמה. איי בייק נפתח להזמנות לפני כחודש וחצי. אנשים במצפה ומחוץ שמגיעים ומסתכלים פנימה נדהמים לראות מה נעשה מהאנגר חרב. המקום נעים מעוצב ומשדר חמימות מיוחדת.
האורחים שהיו לנו עד היום יצאו תמיד עם חיוך גדול שחימם את ליבנו.

ראינו שהקונצפט שבנינו עובד נכון והאורחים שהגיעו הרגישו מיד בבית. החדרים נוחים ויפים, המרחב נעים ולכל אחד יש מקום שם. הארוחות מוגשות סביב שולחן עץ גדול, אוכל מושקע מאוד, טרי, בריאותי, ססגוני ובשפע. האורחים נהנים להמשיך ולשבת סביב השולחן והשיחות קולחות כשהמוסיקה ברקע והכל נעים להפליא.

מפריחים את הנגב בקבוצות רוכבים

אנו מכוונים את המועדון לקבוצות רוכבי האופניים. הם קבוצות שאנחנו מכירים ויודעים שיקבלו את כל הסיוע והטיפול המסור. המקום מתאים במיוחד גם לקבוצות רוכבי הכביש, היות והם יכולים לצאת מיד מהמועדון לרכיבה. אנו מסייעים גם בלוגיסטיקה של חזרה מהשטח או יציאה למקום מרוחק יותר, הדרכה (בהזמנה), מסלולים ועוד מגוון דרכים של סיוע.

אנו עמלים עתה להקים קבוצת נשים במצפה, אני חושבת שעדיין לא הטמיעו הנשים את ספורט האופניים כספורט נגיש כמו הספינינג וחבל. זהו ספורט משגע שכל אחת יכולה לאמץ בדרכה וביכולתה, החשיפה לשטח, לטבע, לחברויות, מופלאה.

במקביל אנו בודקים בנייה של קבוצת ילדים ממצפה רמון. קבוצה אשר תיפגש באופן קבוע, תלמד את האזור דרך האופניים, תסייע בבניית שבילים ותהיה חלק אינטגרלי מהמהלך המדהים הקורה בדרום. אני רואה את הדרום כ"המקום" של רוכבי האופניים.

אנשים טועים לחשוב שבחודשים אלה הדרום אינו רכיב. דווקא עכשיו וגם בקיץ רכיבות בוקר מוקדמות עד תשע וחצי מלוות בבריזת בוקר ואחר הצהרים, משעה ארבע וחצי מתחילה רוח ואפילו קריר – וכמובן היובש המאפשר רכיבות ללא ההזעה של המרכז. זהו המקום היחיד בארץ שמאפשר רכיבות בקיץ כאשר כל המרכז שובת מרכיבות או רוכב מאוד מוקדם לזמן קצר.






שדה בוקר

מצפה רמון מככבת בעיתון גרמני

אנו רואים באירופאים יעד נחשק. יזמנו, בשיתוף פעולה, הבאת עיתונאים מגרמניה להכיר את הדרום. עיתונאים אלה כותבים בעיתוני תיירות ואופניים ונחשפו על ידינו למרכב החל מים המלח, מצפה רמון, שדה בוקר וחזרה לירושלים. חמישה ימים מופלאים אשר הניבו כבר כתבה על הדרום בעיתון גרמני של אופניים (4 עמודים) עם תמונות וכתבות נוספות בדרך. שניים מהעיתונאים כבר חזרו שוב באופן פרטי ונוצרו קשרים אמיצים.

המדבר הוא יעד נחשק לאירופאים שאינם מכירים בסביבתם. אנו גם יוזמים שיתופי פעולה עם אנשים בענף וחושבים שאיי בייק נותן מענה נפלא לפעילויות נוספות כמו סדנאות מנהלים באמצע שבוע – עם פעילויות טבע מיוחדות, חגיגת ימי הולדת קבוצתיים לרוכבי אופניים, הרצאות, טיפולים, טיולים סביב וטיולי עומק למדבר ועוד.

לפני מספר ימים לאחר אירוח ישראלים וזוג מחו"ל, הרהרתי בקול רם למנחם על כמה מעניין לנו ואיך בעצם הצלחנו להביא אלינו את החוויות, האנשים, היוזמות והיכרויות חדשות. היכולת שלנו לתת לאנשים חווית נופש מענגת ואיכותית.

לאתר IBike לחץ כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג