להיות פטר וואברוסק

מאחוריו יותר ממאה תחרויות למרחק איש הברזל והספורטאי הנערץ עליו הוא פופאי. לישראמן סמסונג 2013 הוא יגיע לאחר שמצא את התחרות ברשת והחליט מיד כי: "שזהו סוג של אתגר שאני רוצה לקחת בו חלק". מי אתה, פטר וואסבורק?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאחוריו יותר ממאה תחרויות למרחק איש הברזל והספורטאי הנערץ עליו הוא פופאי. לישראמן סמסונג 2013 הוא יגיע לאחר שמצא את התחרות ברשת והחליט מיד כי: "שזהו סוג של אתגר שאני רוצה לקחת בו חלק". מי אתה, פטר וואסבורק?

מאת:הילה מימון


 כל כתבות ישראמן- כאן
 אתר ישראמן סמסונג 2013- כאן


מקצוע: טריאתלט

גיל: 38

השכלה: תואר שני בכלכלה, תואר שני בשיווק, תואר ראשון בניהול.

תחביבים: משפחה, טיולים, אוכל טוב, טריאתלון.

ספורטאי נערץ: פופאי


פטר וואברוסק בקונה



אמיל זאטופק, הקטר הצ'כי, חתם את שמו בפנתאון אגדות הספורט עם  סגנון ריצה מאומץ לצד מזג ספורטיבי נדיר בפרגון למתחריו וגיבוי של הישגים. צ'כיה אומנם לא ניחנה במאפיינים של מעצמת על ספורטיבית, אבל ניכר כי בדרכם מייצרים הצ'כים ספורטאים שסיפורי חייהם הספורטיביים ניחנים באיכות מסוג אחר, כזו שלעיתים שווה יותר מאשר ערימות של הישגים רשומים.  

קשה ואולי אף בלתי אפשרי למצוא עוד מקצוענים החיים את חייהם התחרותיים כוואברוסק. הוא אומנם לא כוכב של הישגים כמו אייקונים מעוטרים ששזורים בשיחות החולין של חובבי הענף, אך לאט ובהתמדה, הולכת ונרקמת לה אגדה בזירת הברזל. לוואברוסק רכבת ברזל שדוהרת על פסי המרחק הארוך כבר 13 שנה וההספק שלה מעורר הערצה. 

מאה תחרויות איש ברזל וזרוע נטויה
בשנת 2010 רשם וואברוסק הישג ייחודי, עם התחרות המאה במספר למרחק איש הברזל. הוא מתחרה כמקצוען במרחק הארוך על נגזרותיו השונות משנת 1999, ומוסיף בהדרגה עוד ועוד תחרויות לרשימה הבלתי נגמרת בכל שנה. המוטו של וואברוסק הוא להתחרות. הוא איננו חובב אימונים, הוא חובב תחרויות, והנוסחה הייחודית שלו לעונה כוללת את כל מה שהוא אוהב בחייו: משפחה, טיולים וטריאתלון. 



לפני שנה, כאשר הגיע להתחרות באיש הברזל טקסס, הביא עמו את בנו הבכור, בזמן שאשתו ההרה בשבועות האחרונים להריון נותרה בביתם האירופאי. התוכנית לימים שסביב מועד התחרות כללו תוכנית לביקור במרכז NASA, לבקשת הבן כמובן. בשביל וואברוסק החיים כטריאתלט מקצוען שזורים במארג מעורר הערכה בתפקידו כאיש משפחה ובתחביביו. תמונות של הבן מתלווה לחציית קו סיום, או הבת אחוזה בזרועותיו, הן מראה שכיח בדף הפייסבוק שלו. משטר האימונים, בחירת יעדי התחרויות ומחזורי האימון נקבעים בהתאם לליבה המשפחתית, וניכר כי עבור וואברוסק זוהי נוסחה מנצחת. 

3 שעות לאימון רכיבה ארוכה ופופאי כספורטאי להערצה
בניגוד לרבים מהספורטאים המקצוענים אשר מחלקים את השנה על פני הגלובוס בין קיץ אפריקאי, אוקיאני ואירופאי, הצ'כי נאמן לביתו ולחורף של מרכז אירופה ומעביר את ימיו באימונים בקרבת המשפחה. יהיו אלה תחרויות INDOOR על טריינרים, תחרויות ריצה בתוך אולמות או יציאה לקרוס קאנטרי סקי, וואברוסק ימצא את הדרך להעביר את המכסה הנדרשת של אימונים, עם עדיפות לאלו שכרוכים בעמידה על קו זינוק כלשהו. הוא ספורטאי שנאמן לקהילה בה הוא חי ומתחרה תדיר בתחרויות אזוריות. הנסיעות בעולם ושפע המקומות שמציעים הסבבים של IRONMAN  ו-ITU לצד סבבים כגון XTERRA הם הבונוס הגדול שהוא יודע להעריך בחייו כמקצוען. בעוד תרבות האימון המקובלת בקרב החובבנים והמקצוענים בענף מרקיעה שחקים בקילומטראז', וואברוסק שומר על פרופיל נמוך ומשקיע את מרצו בתחרויות מכל הבא ליד אשר מציעים ענפי השחייה, הרכיבה והריצה. 

מחזור האימונים הייחודי שלו מציג תחרות למרחק ארוך בכל שלושה עד ארבעה שבועות, וימי ההתאוששות מוקדשים באופן בלעדי לזמן איכות עם המשפחה. כמו פופאי, הרשום בדף הזיהוי שלו ב-ITU כספורטאי נערץ, וואברוסק מפוצץ את שריריו רק לעת צורך, ברגעי האמת, מעבר לקו הזינוק של המרחקים הארוכים. השורשים הקומוניסטים של שנות ילדותו הפכו אותו צמא לחופש שבמסעות בעולם. מי שהיה נער בימים של הפגנות הסטודנטים כנגד הממסד הקומוניסטי יודע להעריך את האפשרויות הגלומות בחופש התנועה, ומסעות בעולם היו המוטיבציה העיקרית בימיו הראשונים כטריאתלט. 13 הופעות רשומות לזכותו על באליפות העולם בהוואי, 20 ניצחונות בתחרויות שנות למרחק איש הברזל ברחבי הגלובוס וניצחון אחד גדול מכל, חיים מאוזנים היטב בין קריירה ספורטיבית לחיי משפחה.


המשפחה מעל לכל. וואברוסק וילדיו

פטר וואברוסק יודע – תחרות איש הברזל היא לחלוטין יותר מספורט. 

בדרכו לתחרות "מטהמן" METAMAN באי התיירותי ביטן שבטייואן, ענה לנו פטר על מספר שאלות:
איך שמעת על תחרות הישראמן סמסונג?
מצאתי את התחרות באתר האינטרנט והחלטתי מיד שזהו סוג של אתגר שאני רוצה לקחת בו חלק. אני אוהב מסלולים מאתגרים ותנאים קשים, ומכל מה ששמעתי וקראתי על הישראמן סמסונג זה בדיוק זה!
מה הציפיות שלך מאופי המסלול?
אני מצפה למסלול רכיבה קשה במיוחד עם הרבה טיפוס ואולי גם רוחות חזקות. זה ידרוש מאמץ גדול להיות בקדמת שדה המתחרים. כולם גם יצטרכו לשמור כוחות לקראת המרתון, שמתחיל בירידה ארוכה – שרירי הארבע ראשי שלנו בוודאי יצרחו מכאב כש-32 ק"מ עוד יהיו לפנינו.
יש לך מוניטין של ספורטאי המתחרה בתדירות גבוהה ועם זאת נקי מפציעות. שני אלה נדירים בקהילת ספורטאי המרחק הארוך, איך אתה מצליח לגרום לזה לקרות?
אני חושב שהמפתח הוא איזון בגישה לחיים. ישנן תקופות בהן אני מתרכז בתחרויות או באימונים, אבל רוב הזמן אני בקרבת המשפחה, מוודא שאני מבלה מספיק זמן איכות עם אשתי והילדים. היתרון בזמן האיכות הזה הוא גם בזמן התאוששות פיזית וגם מנטלית. חוץ מזה, ככל שאני מתחרה יותר אני צריך להתאמן פחות! אני גם מקפיד על מה שהוא מבחינתי המתכון למניעת פציעות, ומקפיד על אימוני כוח פעם או פעמיים בשבוע במשך כל השנה.
האם אתה מאמן את עצמך או שאתה עובד באופן קבוע עם מאמן?
אני מאמן את עצמי. תכנית האימונים שלי משתנה ללא הרף בהתאם לתכניות ולאילוצים הקשורים במשפחה. מבחינתי, המשפחה במקום הראשון בסדר העדיפויות והאימונים במקום השני… יהיה קשה למאמן לקבוע עבורי תכנית נוקשה. מעבר לכך, רוב המאמנים שפגשתי חושבים שאני מתחרה יותר מידי, ש-15 תחרויות בשנה למרחק ארוך הן לא משהו שניתן לביצוע. איך הם יוכלו לאמן אותי אם זה מה שהם חושבים?
בכמה תחרויות למרחק ארוך אתה מתכנן להתחרות בין אליפות העולם בקונה לבין הישראמן?
מאחר שהילדים שלי מתחילים בי"ס וגן בתקופה זו, ולא נוכל לנסוע כמשפחה באותה תדירות כמו בתקופת הקיץ. אתחרה רק באיד הברזל פלורידה ואיש הברזל באסלטון, לצד כמה תחרויות ריצה ורכיבה באזור מגוריי, כחלק מאימוניי.
בתחרות איש הברזל ברגנסבורג
לאן מועדות פניך לאחר הישראמן?
חזרה הביתה, כמו תמיד! ואז אל מדרונות הסקי עם המשפחה. לא בטוח לגבי התחרות הגדולה הבאה, סביר להניח שיהיה זה איש הברזל לוס קאבוס, או מלבורן.
האם המשפחה מצטרפת אליך לישראמן סמסונג?
לא השנה. מקווה שיתלוו אלי לישראמן סמסונג בשנה הבאה.
תאר לי במילותיך איזו משמעות יש לתחרויות המרחק הארוך עבורך:
עבודה ותחביב בו זמנית. אני נהנה לקחת חלק באווירת התחרות ולהוציא מעצמי את המרב על מנת להגיע אל קדמת שדה המתחרים. זה אירוע נדיר למדי לראות כל כך הרבה פרצופים מחייכים בזמן אחד במקום אחד, וזה תמיד קורה על קו הסיום של תחרות מרחק ארוך.
עוד על פטר וואברוסק ניתן למצוא באתר ובדף הפיסבוק שלו:


כל ההישגים של וואברוסק כאן
20.9.2012


הילה מימוןהילה מימון
סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג