להיות בשטח ההחלפות בתחרות טריאתלון

שטח ההחלפה (TRANSITION ZONE) עשוי להיות הרגע המכריע בתחרות טריאתלון. מאמנת הטריאתלון, חלי רוזנשטיין, מסבירה כיצד לעבור את קטעי ההחלפה נכון ולחסוך זמן יקר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


שטח ההחלפה (TRANSITION ZONE) עשוי להיות הרגע המכריע
בתחרות טריאתלון. מאמנת הטריאתלון, חלי רוזנשטיין, מסבירה כיצד לעבור את
קטעי ההחלפה נכון ולחסוך זמן יקר

מאת:חלי רוזנשטיין

ההחלפות נחשבות "הענף הרביעי" בטריאתלון אחרי השחייה, רכיבת האופניים והריצה. בהחלפה לא מוצלחת עשויים לאבד זמן יקר ויתרה מזאת, להתבלבל, לצאת מריכוז, לשכוח פריט חיוני להמשך ואולי אף להיפסל. לעומת זאת, החלפה חלקה תעביר אתכם בצורה אידיאלית לענף הבא ותשאיר אתכם בתחרות. לשם כך יש לתת תשומת לב לנושא ההחלפות תוך כדי אימונים משולבים, ולהכנה ספציפית לקראת אירועי טריאתלון, ולעולם לא לנסות משהו חדש בתחרות עצמה.



שטח ההחלפה / צילום: ITU


מה קורה בעצם בתחנת ההחלפה, איזה ציוד נדרש ומה כדאי לעשות כדי להיכנס ולצאת ממנה כמה שיותר מהר? הרשימה הבאה תעזור לכם לעשות סדר בראש ובתחנה:

דמיינו את ההחלפה בבית, טרם תחרות הטריאתלון. זה יכול להיות כמה ימים/ערב לפני, כחלק מדמיון של כל מהלך הטריאתלון שלכם או בנפרד. אתם מגיעים מהים למקום בו הנחתם את האופניים.

החלפה 1 "T1": את הכובע והמשקפת שהורדתם כבר מהראש אתם זורקים על מגבת ההחלפות. שמים משקפיים, קסדה, מספר חזה מסובב לאחור ונעלי רכיבה (אלא אם אתם עולים יחפים על האופניים או שאתם משתמשים בנעלי ריצה), לוקחים את האופניים ונעים איתם אל עבר היציאה מהתחנה וקו העלייה לאופניים.
החלפה 2 "T2": ירדתם מהאופניים בקו הירידה וכעת אתם נעים איתם בתוך תחנת ההחלפה לעבר המקום שלכם. מניחים את ידיות הברקסים על הסטנד ורק לאחר מכן מורידים את הקסדה. מורידים את נעלי הרכיבה (אלא אם חלצתם אותן תוך כדי רכיבה או שהנכם משתמשים באותו זוג לרכיבה ולריצה), ונועלים את נעלי הריצה עם השריכה המיוחדת. לוקחים את הכובע איתכם לדרך (וגם ג'ל אם זקוקים לו) ורצים בתוך שטח ההחלפה על פי הסימונים אל עבר היציאה, תוך סיבוב של מספר החזה קדימה.



הכנת הציוד
מראש (ערב קודם) ע"פ הרשימה הבאה

ניפוח של הצמיגים
ערב קודם ע"פ הכמות המומלצת הרשומה על הצמיג.

הגעה מוקדמת לשטח ההחלפה
בכניסה לשטח ההחלפה מתקיימת בדיקת ציוד ע"י צוות השיפוט. משנה לשנה כמות המשתתפים באירועי טריאתלון עולה וזו הסיבה לתור שמתארך משנה לשנה. מומלץ להגיע עם פתיחת שטח ההחלפה, כך גם תוכלו לתפוס מיקום טוב יותר קרוב ליציאת האופניים ולא תאלצו להצטופף בלית ברירה. השופט יבדוק כי הברקסים שלכם תקינים, תידרשו להציג קסדה רכוסה על הראש, מספרי ברזל/משתתף מסומנים על הזרועות והרגליים, מספר חזה ומספר ברזל על השלדה תואמים, וכובע שחיה ממוספר. באחריותכם לדאוג לצ'יפ על קרסול הרגל למדידת הזמנים.

סידור הציוד בתחנה
הנחת האופניים על הסטנד: ברקסים/כסא ע"פ העדפתכם ונסיונכם.
העברת השרשרת להילוך איתו תרצו להתחיל את קטע הרכיבה + הכנת הפדל המתאים קדימה לעליה נוחה + בדיקה שהברקסים לא יושבים על הצמיג תוך כדי סיבוב גלגל.
בקבוקי מים מלאים מונחים במקומם.
הנחת הקסדה על האירובר/הכידון/על הרצפה בצורה מתאימה + משקפיים.
מגבת קטנה (קלה לזיהוי) ועליה: נעלי רכיבה (אלא אם מחוברות לאופניים) פתוחות לרווחה. אם יש גרביים, לשים אחת בכל נעל. מספר חזה מונח מתחת לקסדה על הכידון/על הארץ. נעלי ריצה עם שריכה מיוחדת פתוחה. כובע ריצה. ג'ל אנרגיה מחובר עם איזולירבנד לאופניים ו/או לקחת לריצה.

מריחת וזלין או כל חומר שומני ייעודי אחר
נעליים- באימום הנעל ובפנים הנעל באזור בו הזרת והבוהן מתחככות בה.
גוף – מתחת לבית השחי, ובמקרה של שימוש בבגד ים ולא בחליפה, יש למרוח על הירך הפנימית.

הרחקת ציוד
הרחיקו כל ציוד שאין לכם צורך בו לשעת התחרות. בנוסף, כבדו את שכניכם ואת "הטריטוריה" שלהם.

מעבר על T1 (ההחלפה מהשחיה לאופניים)
ריצה מכיוון הים וקביעת אמצעי זיהוי מיקום האופניים, למשל ספירת סטנדים/ שלט/עץ שנמצא באותו קו. חזרה בראש על סדר הפעולות שיש לעשות לפני יציאה עם האופניים מהתחנה.

מעבר על T2 (ההחלפה מהאופניים לריצה)
ריצה מכיוון קו הירידה מהאופניים וקביעת אמצעי זיהוי/ספירת סטנדים מהצד ממנו אנו מגיעים וחזרה בראש על סדר הפעולות לאחר הנחת האופניים.

ביצוע יציאה לריצה משטח ההחלפה
תרגלו את היציאה לריצה ע"פ הסימונים (על מנת ששטח ההחלפה יהיה תקני, קיימת הכוונה לריצה בתוך שטח ההחלפה לטובת יצירת מרחקי תחרות שווים לכולם).

מה שנותר לכם זה לקחת את כובע השחיה והמשקפת ולרדת לים. בהצלחה והנאה!

תמונת שער / ITU
—————————————————————————————————————–
חלי רוזנשטיין – מאמנת קבוצת TriLV



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג