"לגרום לחיים לחייך"

הסיפור שמאחורי קבוצת "רצי דני לוד", התחיל בתושב העיר שגילה את הריצה והרגיש מחויבות להפיץ את הבשורה. תוך פחות משנתיים יש בקבוצה כבר לא מעט מרתוניסטים, ובעיקר מפעל הנצחה חשוב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קבוצת רצי דני לוד
קבוצת רצי דני לוד

אחד המראות היפים שנראו במרוץ לוד ב-2016 היה של רצי הקבוצה המקומית, רצי דני לוד, חוצים יחד את קו הסיום. חלק היו רצים מנוסים יותר, חלק רצים חדשים לגמרי – אבל המשותף לכולם היה ההתרגשות מעצם ההשתתפות של קבוצת הבית של העיר במרוץ הביתי שלהם. בלוד זה די חדש, ואת מה שבמקומות אחרים כבר אולי לא מעריכים כמו פעם, שם מעריכים מאוד.

קבוצת רצי דני לוד

יד ביד במרוץ לוד הקודם. רצי דני לוד | צילום: באדיבות קבוצת רצי דני לוד

עוד כתבות בנושא 
צפו בקליפ לקראת מרוץ לוד
לרוץ לבד או בקבוצה? 20 עובדות שאתם חייבים לדעת 
10 טיפים מצוינים לרצים מתחילים 

קבוצת "רצי דני לוד" הוקמה לפני שנה ותשעה חודשים והיא בעצם קבוצת הריצה הראשונה בעיר. זה נכון שתושב העיר איתן חרמון ידוע מאוד בקרב קהילת הרצים למרחקים ארוכים מאחר ומדובר ברץ קטוע רגל שקרוב מאוד לשיא העולמי בקטגוריית הנכות שלו במרתון, והוא גם מאמן ריצה למרחקים ארוכים, אבל מחוץ ללוד. בעיר עצמה, שבה מנסים לעבוד על המוניטין השלילי שנוצר לאורך השנים, דואגים לחזק בשנים האחרונות את התרבות בכלל ואת תרבות הפנאי כך שספורט וריצה הופכים לחלק בלתי נפרד, כשהריצה היא אכן חדשה יחסית. ועדיין, מי שיבקר במרוץ לוד הקרוב ב-31 במרץ ירגיש שהעיר הזאת מארחת אירועי ריצה גדולים כבר במשך שנים. הסיפור שעומד מאחורי קבוצת הריצה הוא לא פחות מרגש מלראות אותם רצים בעיר יחד.

לשעוני דופק בשוונג-שופ לחצו כאן

מי שהקים את הקבוצה הוא תושב העיר גלעד פולק שמספר: "לפני שנתיים וחצי אני הייתי במצב לא טוב אישית ובריאותית, החלטתי לעשות שינוי ובתור נכה צה"ל הגעתי לקבוצת הריצה 'רצים עם רמי' של נט"ל (נפגעי טראומה על רקע לאומי, ד.ב). אחרי קצת יותר משנה רצתי שם מרתון ראשון. גרמתי לילדים שלי להתחיל לרוץ והבנתי שאני חייב להביא את הדבר הזה לעיר לוד. המאמן שלי בקבוצה הקודמת, רונן, הסכים להגיע, ולמפגש הראשון הגיעו יותר משלושים חבר'ה, וכעשרים מהם נשארו".

רצי דני לוד היא קבוצה מעורבת שחלק מחבריה דתיים וחלק חילונים. דני שעל שמו קרויה הקבוצה הוא דני גונן ז"ל, תושב העיר שנרצח ב-2015 בפיגוע במהלך טיול באזור היישוב דולב שבבנימין. "חודש אחרי שהקמנו את הקבוצה דני גונן נרצח, ואני הכרתי אותו דרך אימא שלו שטיפלה בילדים שלי. הוא היה בדרך לטיול במעיין ונרצח על ידי מחבל. בלוויה שלו אמרתי שאני רוצה שהקבוצה שלנו תיקרא על שמו, כי אימא שלו תמיד אמרה שהוא היה גורם לחיים לחייך, זה מאוד דיבר אלינו כי הקבוצה הזאת הוקמה במטרה לסייע לאנשים לעשות פריצות דרך בחיים באמצעות הריצה, וככה זה התחיל".

קבוצת רצי דני לוד

אימא של דני גונן אמרה שהוא גרם לחיים לחייך, אז גם הם מחייכים. "רצי דני לוד" | צילום: באדיבות רצי דני לוד

למרות שהקבוצה הלודאית היא חדשה יחסית, 10 מחבריה כבר רצו את המרחק המלא (42.2 ק"מ) במרתון סמסונג תל אביב ביום שישי האחרון, כששאר חברי הקבוצה השתתפו במקצים אחרים. במקביל הוקמה קבוצת נשים, וקבוצת מתחילים נוספת לאור ההתקדמות של "המייסדים". חברי הקבוצה מתאמנים בעיקר בלוד, נהנים מעזרה של העירייה שהמנכ"ל שלה אגב הוא חבר בקבוצה ורץ מרתון בתל אביב, ולא מסתפקים רק באימונים הקשים.

"אנחנו מארגנים הרבה אירועים חברתיים כמו הרצאות שונות בנושאים שקשורים לריצה. יש כיום כ-45 חברים בקבוצה, ובאירועי ההעשרה תמיד מגיעה אמו של דני גונן, שגם דואגת לארגן לכולם פריסה". לא רק האם השכולה היא זו שנהנית מההנצחה של בנה דרך קבוצת הריצה אלא גם חברו הטוב של דני גונן, נתנאל חדד, שטייל איתו באותו יום ארור של הפיגוע והוא עצמו שרד את האירוע ונותר עם פציעות ביד וברגל, וכדי להתמודד עם הפגיעה הנפשית הוא הצטרף בעצמו לקבוצת הריצה. "הוא בא לסגור מעגל ולהמשיך את החיים", מסביר גלעד פולק.

ולהמשיך את החיים, בעיר לוד, זה אומר מבחינת חברי הקבוצה להפגין נוכחות במרוץ לוד הקרוב, אחרי שהם עשו את זה מצוין לפני שנה כפי שנזכר פולק: "זו היתה אחת החוויות הכי גדולות שלנו כקבוצה. רצנו יד ביד גם ברמת ההשפעה על האחרים, גם ברמת רצי דני. אני אבא ל-8 ילדים ורצתי עם 7 מהילדים שלי. היה מאוד כיף, זו ממש חגיגה גדולה כשעושים את זה בעיר שלך. העירייה מאמינה ברעיון הזה ומקדמת אותו, ויש תהליך שהולך וצומח. חוץ מזה, יש גם אחלה מסלול במרוץ לוד".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג