"לא מגיע כדי לשבור שיא"

קונרד פון אולמן, המתחרה החזק והוותיק ביותר מבין אלו המגיעים ארצה להשתתף בתחרות איש הברזל – ישראמן נגב 2010. "הישראמן הוא אירוע בו נושבת רוח חיה של טריאתלון, וזה בדיוק מה שני אוהב." בראיון ליובל בן חורין הוא גם מספר שלא יהיה קל מול גלעד רותם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


קונרד פון אולמן, המתחרה החזק והוותיק ביותר מבין אלו המגיעים ארצה להשתתף בתחרות איש הברזל – ישראמן נגב 2010. "הישראמן הוא אירוע בו נושבת רוח חיה של טריאתלון, וזה בדיוק מה שני אוהב." בראיון ליובל בן חורין הוא גם מספר שלא יהיה קל מול גלעד רותם

מאת:יובל בן חורין


קונרד פון אולמן משוויץ מגיע לישראמן כשהוא כבר בן 41. המיקום הגבוה ביותר אליו הגיע הוא מקום 3 כללי בתחרות איש ברזל. בימים הטובים שלו הגיע לשיא: בשחייה – 55 דקות, באופניים – 4:40 שעות ובריצה ל- 2:49 שעות. את הזמן הכללי הטוב ביותר שלו קבע קונרד באירונמן אוסטריה ב- 2004, 8:47 שעות, ואת ישראמן 2009 סיים בזמן של 09:54:43.

איך עברה אצלך שנת 2009, הספקת להתאמן ולהשתתף בתחרויות השנה?
השנה דווקא התאמנתי הרבה פחות מבעבר, מכיוון שסיימתי תואר בלוגיסטיקה והנדסת החומר. בחודשים יוני ויולי היו לי הבחינות האחרונות, לכן לצד חיי העבודה המלאים וההכנה למבחנים, לא היה לי מספיק זמן לאימונים. אגב, את המבחנים עברתי בהצלחה ובהצטיינות. להתחרות כעת יהיה יותר למען הניצחון האישי ולא למען שבירת שיא חדש.
 
משחזרתי מהישראמן שנה שעברה נאבקתי קשות עם בעיות בשרירים ובקושי הצלחתי להחלים. אמנם השתתפתי בכמה תחרויות מרתון, בציריך, ברלין ובלוזרן, וסיימתי בזמן טוב למרות שלא התכוננתי כמו שצריך. כמו כן, השתתפתי בתחרות איש ברזל בגרמניה, התחרות לא עמדה בציפיות שלי אבל הצלחתי לסיים מתחת ל- 9 שעות, ובשביל הכיף השתתפתי גם בכמה מרוצים קטנים.

תחרות הישראמן בשנה שעברה הייתה קשה לכול משתתף חזק ובעל ניסיון בגלל מזג האוויר ששרר באותו היום. מה לדעתך יקרה השנה?
אני חייב להודות שלא היה כל כך 'נחמד' בשנה שעברה בגלל מזג האוויר הקשה. אבל אני מאד גאה בעצמי על שהצלחתי להגיע לקו הסיום. הוכחתי לעצמי שיש בי את כוח הרצון והאופי לנצח תחרות כזו. התרגשתי מאוד גם לגלות שמרבית המשתתפים סיימו למרות הרוח החזקה, שעשתה חיים קשים לכולנו, פשוט חבורה נפלאה של מתחרים קשוחים. נראה שציפיותיהם היו אמיתיות ואני הרגשתי כמו כולם, לא היה לחץ כל שהוא, מה גם, הכרתי אנשים נפלאים, שלאחר התחרות, בנסיבות שונות ומשונות, נשארנו בקשר ואני עדיין מתכתב עם חלק מהם.

בנוגע לתחרות השנה. נראה שהפעם יהיה זה קצת שונה, לא אהיה זר לחלוטין וזה יעזור לי להרגיש קצת יותר בבית. אני גם מגיע מעט יותר מוכן לאחר הניסיון מהתחרות הקודמת, ומכיר כבר את הרי אילת, אך עדיין זה עשוי להיות קשה. אני מצפה בכיליון עיניים לפגוש את האנשים הנפלאים שפגשתי 11 חודשים לפני, וזה יהיה ממש כיף.

אמנם השתתפתי בתחרויות אחרות אך לא הכרתי חברים נפלאים מהם, התחרויות האחרות היו בעלות אופי תחרותי מידי. הישראמן הוא אירוע בו נושבת רוח חיה של טריאתלון – (The Israman is still an event where the old spirit of triathlon is alive), וזה בדיוק מה שאני הכי אוהב.

   

השנה ישתתפו בישראמן מתחרים חזקים כמו גלעד רותם מישראל (8:43  אירונמן אוסטריה), וסבסטיאן האוור מגרמניה (8:24 אירונמן קוריאה), האם נראה לך שתסיים בהצלחה דומה לשנה שעברה?
שמעתי כבר על גלעד רותם, הביצועים שלו בתחרות באוסטריה ובהוואי הם מדהימים. בזכות גילו יש לו פוטנציאל ענק להיות אתלט גדול בענף הטריאתלון. זה יהיה כבוד גדול להשתתף באותה תחרות איתו, ואני אתרגש אם הוא יזכה בתחרות הבית שלו. את סבסטיאן האוור אני פחות מכיר, אך הזמן שלו מהתחרות בקוריאה והשאיפה הספורטיבית הגרמנית הידועה הופכת אותו למתמודד ראוי ורציני. קוריאה היא כמו אילת, רוחות מנשבות ולחות – לא קל. הכול תלוי בהכנות שלו לקראת אילת בשביל לנצח את גלעד. אם מזג האוויר יהיה נוח השניים ירדפו אחד אחרי השני, אני מניח שלסיים את המסלול בזמן של 9-9.5 שעות זה יהיה אפשרי להם.

מה המטרה שלך לקראת התחרות השנה?
אני חושב לאכזב אותך קצת, יש לי את אותן מטרות שהיו לי בשנה שעברה: ליהנות, להישאר בריא, להכיר אנשים נפלאים וליהנות מאיתני הטבע. במרוץ יש 226 ק"מ ואני יעשה את המרב כדי להטריד קצת את המובילים. למרות זאת, אני חושב שיהיה לי קצת קשה להדביק את הפער על המסלול עם המתמודדים המהירים יותר. לצערי, הייתי חולה תקופה ארוכה מווירוס קטלני מזהם שלקחתי איתי מהתחרות של השנה שעברה ולא באמת התכוננתי כמו שצריך. תקופת ההכנה עד ל- 29 בינואר הייתה לי די קצרה וכבר עברתי את גיל ה- 40. כפי שאמרתי, אינני מגיע לשבור את השיא שלי. ישנם בחיים דברים יותר חשובים מזה. אך אם התוצאה תהי טובה אני בטח לא אתלונן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג