כריס פרום מוציא את הכביסה המלוכלכת: "ספורטאים מנצלים לרעה אישורים מיוחדים לתרופות"

אלוף הטור דה פראנס התייחס למידע שנחשף על ידי האקרים רוסים בנוגע ל"פטורים" מיוחדים שקיבלו ספורטאים בעולם, וטען שהתופעה גורמת לפירצה רצינית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הנושא של האישורים או ה"פטורים" עלה לכותרות בשבועות האחרונים בעקבות מידע שחשפו האקרים מרוסיה, שפרצו למחשבי WADA ופרסמו רשימות של חומרים שונים בהם הורשו להשתתף ספורטאים כולל כריס פרום עצמו, שבשני מקרים בעבר קיבל אישור להשתמש בחומרים מסוימים, בכל פעם למספר ימים, כדי לטפל בבעיות רפואיות. במקרה הזה, כך לפחות נכתב בעיתון הבריטי "גרדיאן" יתכן שפרום רומז להתנהלות לקויה של בראדלי וויגינס, הבריטי היחיד חוץ ממנו שזכה בטור דה פראנס. וויגינס יצא בקריאה לרשות הבינלאומית למניעת סמים בספורט (WADA) ולהתאחדות האופניים הבינלאומית (UCI) ואמר שחייבים לבדוק לעומק את תופעת האישורים המיוחדים לתרופות, שלפי פרום יש ספורטאים שמנצלים אותם לרעה.

80133.1

לא מתכוון לשתוק. כריס פרום

עוד כתבות בנושא
אלוף הוואלטה ניירו קוינטאנה קורא להפסיק להשתמש במד הוואטים בתחרויות
כסף, סמים ושחיתויות אולימפיות 
עונשי הסמים הגיעו גם לתחרויות למרחק איש ברזל

יום אחרי שקבוצתו של פרום "סקאי" פרסמה הודעה לתקשורת, לפיה בקבוצה מעולם לא ניצלו לרעה את האישורים המיוחדים, פרום צייץ בטוויטר וסיפק נקודת מבט קצת אחרת. "אני יודע שהשיטה כרגע פתוחה לניצול לרעה ואני חושב שזה משהו ש-WADA ו-UCI צריכות לטפל בזה כי יש היום ספורטאים שלא נשמעים לחוקים של ההגינות בספורט. אני אף פעם לא חשבתי שצריך לנצח בכל מחיר ולעקוף את החוקים".

בראדלי וויגינס

קיבל אישור להשתמש בחומרים שהכילו סטרואידים. בראדלי וויגינס בטור דה פראנס 2007 | צילום: Elyob

בתקשורת הבריטית ציינו שהמקרים של פרום ובראדלי וויגינס שונים. פרום קיבל בעבר פעמיים אישור להשתמש בתרופות שהכילו סטרואידים כדי לטפל בדלקות ובמחלה, פעם אחת למשך חמישה ימים ופעם אחת למשך שבעה וזה קרה לפני תחרויות יותר קטנות מהגרנד טורים. לעומתו המקרה של וויגינס גורם ליתר מחשבה, מאחר והוא קיבל אישור להשתמש בחומרים שהכילו סטרואידים, בין השאר גם לפני הניצחון הגדול שלו בטור דה פראנס ב-2012.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג