כמה חם בסאן דייגו

סאן דייגו ארה"ב, מקום לידתו של ענף הטריאתלון בשנת 1974 זכה לארח, בסוף השבוע האחרון, את זוג התחרויות המלהיבות שנראו בסבב ה- ITU. שוב קו הזינוק האולימפי הוא קו הסיום הנכסף במרוץ הנקודות, כשכל מקום קובע, וכל ניצחון הוא ייתרון. קווי הזינוק של סאן דייגו, בנשים ובגברים, היו לוהטים מאי פעם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סאן דייגו ארה"ב, מקום לידתו של ענף הטריאתלון בשנת 1974 זכה לארח, בסוף השבוע האחרון, את זוג התחרויות המלהיבות שנראו בסבב ה- ITU. שוב קו הזינוק האולימפי הוא קו הסיום הנכסף במרוץ הנקודות, כשכל מקום קובע, וכל ניצחון הוא ייתרון. קווי הזינוק של סאן דייגו, בנשים ובגברים, היו לוהטים מאי פעם

מאת:הילה מימון


הנשים שזינקו ראשונות ראו את הלן ג'נקינס האנגליה מוכיחה שעל המסלול האולימפי-ביתי, היא בהחלט שם שצריך לקחת ברצינות. מרשימה ביכולות מאוזנות גבוה על סקאלת היכולת בשלושת הענפים, עם שחייה מובילה, תעוזה וחיבה לבריחות באופניים, יכולת ריצה ברמה אחת מעל כל מה שהראתה עד כה, וביטחון בהופעות מול קהל מבית – זהב הוא לא מטרה גסה עבור ג'נקינס.
על המסלול בסאן דייגו הייתה ג'נקינס חלק משמונה שלקחו את ההובלה בשחייה, והצליחו לייצר פער משמעותי מקבוצת הרדיפה שבה לקחו חלק מהרצות החזקות כולל שלישיית האמות (סונסיל, ג'קסון ומופט), מאוסטרליה.
האוסטרלית המובילה בחודש האחרון, ארין דאנשם, התמקמה היטב בקובצת המובילות והייתה היריבה העיקרית לג'נקינס על מסלול הריצה עד שנכנעה לה בפער של דקה וארבע שניות.
המקום השני של דאנשם, שהציגה בחודש האחרון יכולת מרשימה שהכניסה עוד פלפל לתהליך הבחירה של הנבחרת האוסטרלית לקראת האולימפיאדה, והמקום השלישי של לורה בנט, האמריקאית הם דוגמאות דרמטיות לקצוות חשופים של מאבקים מבית על כרטיסים אולימפים.
ארין דאנשם פחות או יותר נעדרה בשנתיים האחרונות מהסבב, אחרי הופעה נשכחת באולימפיאדת בייג'ין ב2008, ביחס לארד של אמה מופט והזהב של אמה סנוסיל. היא עברה ניתוח לתיקון מום מולד בלב, ובתחרויות בהן השתתפה הציגה יכולת הרבה מתחת לשותפותיה לנבחרת ועוד פחות ממה שהדגימה החל מתחרות פתיחת העונה במולולובה. עם ניצחונות עוקבים בסבב גביע העולם הראשון לעונת 2012, וסבב אליפות עולם בסידני. מול קהל ביתי ועל אפן וחמתן של אמה כפול שלוש היא ערערה את מעמדן של אמה סנוסיל ואמה ג'קסון כמועמדות לנבחרת האוסטרלית (אמה מופט כבר הוכרזה כחלק מהנבחרת על בסיס תאריה כאלופת עולם ב2009 ו-2010).
המקום השני בסאן דייגו מול מקומות 14 ו-17 של ג'קסון וסנוסיל בהתאמה, ללא ספק מציב אותה בראש סדר העדיפויות לנבחרת האולימפית של אוסטרליה.
באופן דומה המקום השלישי של לורה בנט, היה שווה ערך לא רק מעצם היותו דוכן מנצחות ראשון עבור הטריאתלטית הוותיקה בסבב אליפות העולם, הוא היווה את כרטיס הכניסה של בנט לנבחרת האולימפית של ארה"ב, כחברה שלישית אחרי שרה גרוף שסיימה את ענת 2011 מדורגת במקום השלישי בעולם, וגוון ג'ורגנסון שהשיגה את הקריטריון האמריקאי על המסלול האולימפי בלונדון, עם מקום שני ב2011.
על קו הזינוק המאבק על הכרטיס היה מול חברת נבחרת אחרת, שותפה לאימונים וחברה טובה, שרה הסקינס. צמודות עד ההקפה האחרונה בריצה, אז הצליחה בנט לפתוח פער שהקנה לה הופעה שנייה ברציפות ואחרונה בקריירה, באולימפיאדה. הסקינס המשיכה לסיים במקום השמיני.


שרה האסקינס ולורה בנט מעבר לקו הסיום – רגשות מעורבים? (צילום: triathlon.org)

ג'ונתן בראונלי האנגלי חצה ראשון את קו הסיום. עם ריצה שהותירה הזדמנות להתענג על הניצחון, להאט והחליף גינוני הוקרה עם הקהל, הוא חצה אך במעט את ה30 דקות לעשרת הקילומטרים. סוון רידר השוויצרי שחצה אחריו את קו הסיום, הבטיח לעצמו הופעה נוספת באולימפיאדה וזכה למספר מילות פרגון והערכה ממנצח היום. הפתעת החודש האחרון בגברים ומי שהעלה את עצמו לראש טבלת הדירוג לשנת 2012, הוא ריצ'ארד מורי הדרום אפריקאי, שהצליח להחזיק אך מעט עם הבראונלי הצעיר, בהובלה, ולאחוז עוד זמן מה במקום השני, עד שנתפס על ידי רידר.
בעוד אצל הנשים, המאבקים הדרמטים היו מבית, המאבקים אצל הגברים נותרו בעיקרם בזירה הלאומית. נבחרות קנדה ואוסטרליה נעמדו על קו הזינוק כמתחרות על מקום ברשימת הנבחרות הזכאיות לשלוח שלושה מתחרים לאולימפיאדה. סיימון וויטפילד, האיש השלישי של קנדה, וקורטני אטקינסון האוסטרלי, היו במרוץ משלהם. היה זה וויטפילד שרגלייו יצאו עליונות, אבל לא היה זה הניצחון על אטקינסון שאיפשר לקנדה להכניס מתחרה שלישי לרשימה האולימפית, אלא דווקא הופעה חלשה של ג'או פריירה מפורטוגל. וכך התמקמה הנבחרת האוסטרלית במקום השביעי, קנדה
 


סיימון וויטפילד בדרך לאולימפיאדה רביעית בקריירה (צילום: triathlon.org)

בשמיני ופורטוגל בתשיעי. מאבק נוסף בין לאומים, רחוק יותר מאור הזרקורים של נבחרות השמנת, התנהל בקבוצת הרדיפה השלישית, בין הולנד וישראל. יאן ואן ברקל ההולנדי ודן אלתרמן הישראלי המריאו מהוטולוקו מקסיקו עם 13 נקודות פער בינהם על מקום ברשימה האולימפית תחת "דגל חדש". המאבק שהיה מתוכנן בינהם על המקומות ה21 וה22 בסאן דייגו, צנח אל המקומות ה61 ו62. ונתרה להם הזדמנות אחרונה במדריד ספרד לרכוש בנקודות את הכרטיס האולימפי הנכסף.
נכון לכתיבת שורות אלו, ואן ברקל וריצ'רד וארגה הסלובקי, מתחריו הצמודים של אלתרמן על הכרטיס האולימפי, נעדרים מרשימת המזנקים במדריד. אם יופיעו, יצטרך אלתרמן להתמודד על שמירת פער הנקודות לטובתו, בנוסף לעמידה בדרישות הקריטריון הישראלי, לסיים בתוך 20 הראשונים. דרישה שטרם עמד בה, והיה אך במרחק נגיעה ממנה בסבב אליפות העולם ביוקוהמה יפן, עם מקום 22 בספטמבר 2011.

13.5.2012



הילה מימוןהילה מימון
סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג