כל מה שרציתם לדעת על מרוץ הלילה של תל אביב

למה שינו לגמרי את המסלול? באיזו שעה מתחילים? לאן מגיעים? מה מקבלים באקספו ומתי הוא יהיה? כל התשובות לקראת אירוע הריצה הלילי הגדול של השנה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רון חולדאי מזניק את מרוץ הלילה בתל אביב
רון חולדאי מזניק את מרוץ הלילה בתל אביב

מרוץ הלילה של תל אביב הוא ללא ספק אחד הגורמים המשפיעים על פריחתה של תרבות הריצה בארץ, וזה מה שגורם לכמות מטורפת של רצים להתייצב מדי שנה בשעת ערב במרכז תל אביב. הם מתעלמים מהצפיפות כי הם יודעים שבאירוע הזה הם זוכים לחווית ריצה עוצמתית במיוחד, שלא מסתכמת במרוץ ל-10 קילומטרים אלא בהרבה יותר מזה. מאחר ומדובר באירוע ענק, אנחנו שמחים להציג בפניכם את המדריך המלא לקראת מרוץ הלילה הקרוב בחסות "קוקה קולה זירו" שיתקיים ביום שלישי ה-20 באוקטובר בתל אביב. שימו לב, יש לא מעט שינויים והרבה דברים שכדאי לדעת.

הזינוק במרוץ הלילה 2014

ככה זה נראה לפני שנה בזינוק. מרוץ הלילה של תל אביב | צילום: גיא יחיאלי

המסלול

כאן מדובר בשינוי משמעותי כי בניגוד לשנים הקודמות, הפעם מרוץ הלילה יוזנק ויסתיים באותו המקום כשהרעיון שעומד מאחורי זה הוא מסלול שהוא 100 אחוז אורבני ללא ריצה בפארק. תמונת הזינוק הידועה בכיכר רבין לא תחזור על עצמה, אבל הרצים יעברו שם פעמיים. שער הזינוק יוצב בגשר של רחוב אבן גבירול בסמוך לספורטק, ומשם הריצה תהיה דרומה עד לרחוב בלוך, שם יפנו הרצים ימינה לשדרות בן גוריון וימשיכו לכיוון רחוב דיזנגוף, שם יפנו שמאלה.

רון חולדאי מזניק את מרוץ הלילה של תל אביב

הזינוק כבר לא יהיה בכיכר רבין, אבל הרצים יעברו שם פעמיים | צילום: גיא יחיאלי

הרצים ימשיכו בדיזנגוף ויעברו את הכיכר עד שיגיעו לרחוב קינג ג'ורג' שם יפנו ימינה ומיד שמאלה לשדרות בן ציון. הם יעלו בשדרות ויפנו שמאלה לרחוב תרס"ט שמצדם הימני תאטרון הבימה. משם יפנו בחזרה לרחוב דיזנגוף והפעם ירוצו בירידה, ובסופו של דבר מתחת לכיכר יתחברו לרחוב ריינס. משם יחזרו בפניה ימינה לאבן גבירול אחרי שיקיפו את כיכר רבין. עוד לפני הגשר בו זינקו, הרצים יפנו באבן גבירול ימינה לרחוב יהודה מכבי (דרך כיכר מילאנו) וירוצו את כל הרחוב הזה עד לצומת בה יפנו שמאלה לדרך נמיר ומשם שוב פעם שמאלה לשדרות רוקח בדרך לשער הסיום. אגב, מארגני המרוץ מבטיחים הפעם מדידה מוסמכת של המסלול.

עוד כתבות מרוצים
כך נראה מרוץ הלילה בתל אביב בשנה שעברה
מה כל כך מיוחד במרוץ קרית שמונה ב-23 באוקטובר?
אברום בורג על מרוץ הסמטה: "הכי הומני וחברתי בישראל"

השעות והזמנים

בניגוד לשנים הקודמות שבהן מרוץ הלילה הוזנק ב-20:00, הוחלט להתחשב הפעם בתושבי תל אביב שירצו לחזור לבתיהם לפני סגירת הכבישים. לכן הזינוק הראשון מבין ארבעה יהיה ב-21:00, וזה אומר שהכבישים באזור יסגרו לתנועה בשעה 19:00. בסך הכל יהיו ארבעה זינוקים בשעות 21:00, 21:15, 21:30 ו-21:45.

מאחר ומזנקים ומסיימים באותו המקום, למשתתפים יהיה קל יותר לתכנן את ההגעה שלהם ובדומה למרתון תל אביב הם יוכלו להחנות בחניונים הגדולים באזור כמו רידינג, גני יהושוע, הדר יוסף, דרייב אין. גם תחנת הרכבת של האוניברסיטה נמצאת ממש קרוב. כמו בכל ארוע המוני, תמיד כדאי לשקול הגעה של מקסימום אנשים במינימום כלי רכב.

לו"ז הזנקות על פי מקצים:
21:00 – הזנקה A
21:15 – הזנקה B
21:30 – הזנקה C
21:45 – הזנקה D

זמני מקסימום: 1:40 שע' לכל מקצה
הכביש ייפתח לתנועת כלי רכב בשעה 23:20

הרשמה ואקספו

עלות ההרשמה למרוץ הלילה של תל אביב היא 180 שקלים, ובנוסף כל נרשם נדרש להציג אישור רפואי, כשהאפשרויות הן להעלות אותו לאתר המרוץ או להציג אותו במעמד קבלת ערכת המשתתף באקספו. מדובר באישור רפואי סטנדרטי שניתן לבקש מרופא משפחה, בדומה לאישורים שמציגים בחדרי כושר ובהם אישור רופא לעיסוק בפעילות גופנית.

מרוץ הלילה של תל אביב 2014

גימיק נוסף שמציעים הפעם המארגנים באדיבות הספונסר הראשי של מרוץ הלילה הוא פחית "קוקה קולה זירו" עם מספר המשתתף שלכם. את כל זה תוכלו לקבל באקספו שימוקם בכיכר רבין ויהיה פעיל במשך ארבעה ימים: יום שישי (16.10 בין 10:00-15:00), יום שבת (17.10 בין 19:30-22:00), יום ראשון (18.10 בין 10:00-21:00), יום שני (19.10 בין 10:00-21:00). שם המשתתפים יקבלו את הערכות שלהם ויהנו גם ממתחם של 30 מציגים כולל חנויות של "אדידס" ו"קסטרו". את ערכת המשתתף אוספים עם הצגת זהות ומי שמעוניין לאסוף ערכה בשביל מישהו אחר יצטרך להצטייד בצילום תעודת הזהות של המבקש וביפויי כוח שלו.

מרוץ שהוא מסיבה

את מה שכתוב בכותרת הזאת מבטיח עופר שטרית, מנכ"ל חברת "כפיים" שמפיקה את מרוץ הלילה. שטרית טוען שהעובדה שהשנה יש ספונסר ראשי תשדרג את האירוע הזה בכמה רמות לעומת השנה שעברה ולמשתתפים מצפות מלא הפתעות. הכוונה של המארגנים היא להפוך את הריצה לכמה שיותר צבעונית. לא רק שהמשתתפים עצמם יקבלו אביזרים מתאימים בשטח הכינוס, גם העיר עצמה תקושט ברמות שטרם נראו כאן וזה אומר: מנהרת פנסי לד מתחת לבניין העיריה, מסלול המראה בשטח הזינוק, 20 במות מוזיקה לאורך המסלול מגובות בדיג'אים ובמערכות תאורה, 4 מסכי לד כדוריים באבן גבירול שהרצים ירוצו לאורכם, תאורת עצים ובאופן כללי, אלמנטים מיוחדים שעד היום נראו רק בחו"ל.

בשטח הסיום על מדשאות בספורטק תתחיל כרגיל המסיבה עם הגעתם של הרצים הראשונים אל קו הסיום ותימשך הפעם לא עד השעה 23:00 בלילה אלא עד חצות. מאחר ומדובר באירוע לילי קשה להאמין שמבחינת מזג האוויר, תנאים קיצוניים של חום עלולים להשפיע על קיומו. במקרה של גשמים, צריך לזכור שאירועי ריצה לא מתבטלים בשום מקום בעולם בגלל גשם, אלא אם כן מדובר בסופה רצינית. במלים אחרות, במקרה של תנאי מזג אוויר קיצוניים המארגנים יערכו הערכת מצב ובמקרה הגרוע תהיה דחייה של יום או יומיים לדבריהם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יאיר הגיב:

    מחיר חוצפה לעשות חרם!!!!!!!

  • נ. הגיב:

    מה שבאמת רציתי לדעת זה למה המחיר כזה גבוה. זה פשוט מוגזם ואין שום סיבה שמירוץ כזה שמסובסד ע"י גורמים כ"כ חזקים יעלה פי 2 ממה שנחשב (לפחות בעיני מחיר סביר). בסוף הציבור "מצביע ברגליים" ועד כה נרשמו רק כ- 11 א' רצים, כך שהסיכוי שיגיעו ל- 25 א' אפסי. זה ממשיך את המגמה משנה קודמת (לקחו מחיר גבוה ולמרבה הבושה אפילו חסכו בחולצה…) שאז היו "רק" כ- 16 א' רצים.
    בקיצור, למי שרץ שיהיה בכיף ולמי שלא, נתראה במירוצים יותר שפויים…

  • צבי ידלין הגיב:

    האם לא שמתם לב שדחית שעת הזינוק תמנע את ההשתתפות של הרבה משתתפים שרצו לחזור בתחבורה ציבורית הביתה וגרים מחוץ לאיזור ת"א. שימו לב שהרכבות האחרונות יוצאות מת"א בסביבות 23:00 אז זה בהחלט גורם שמונע השתתפות במירוץ

  • אסף הגיב:

    המחיר מוגזם! הלכתם רחוק מידיי עם המחיר ונרשמתי רק בגלל שהבטחתי לחברה לרוץ איתה בפעם הראשונה שלה. העסק של ריצה נהיה ממוסחר יתר על מידה ונעשה נטו לטובת הכנסת כסף וזה מתחיל לאבד את הטעם הטוב והיופי של הספורט.
    כל יום פרסום למרוץ אחר שמתקיים וזה נהיה מסחרי ומרחיק רצים.
    יש לכם טבע בחברה הישראלית ליהיות חזירים לא מספיק רק להרוויח, צריך לקרוע את הישראלי ובסוף אתם משלמים את המחיר עם הר בה פחות משתתפים ושהייתם יכולים להכפיל כמות!
    החזירות לא תשתלם! תרוויחו אבל עם טעם.

  • אלדד בראון הגיב:

    אין ספק שהמחיר הוא כפול ממה שכדאי,צריך ומגיע שיהיה.תענוג יקר וצריך להצביע ברגליים(לבוא ולרוץ ולא להירשם). עיסקית אין סיבה למחיר הגבוה,זה הפסד עוד לפני שמתחילים לרוץ.עסק כלכלי מצויין מפעל ספורטיבי יקר שלא מוצדק.

    1. אברהם צ" הגיב:

      לכל המתלוננים על מחיר ההרשמה למרוץ . לדעתי זו קטנוניות לשמה .הרי אף אחד לא כפה על אף אחד להרשם למרוץ .כ"כ אין לכם שמץ של מושג כמה הוצאות יש למארגנים (פרסום .כח אדם מקצועי ולא מקצועי .הרצים מקבלים חולצה ששווה לפחות 100 ש"ח.ועוד כמה דברים..שלא לדבר על האוירה והכיף והחויה המדהימה שערב כזה מעניק לרצים.חויתי זאת על בשרי לפני שנתיים ואני עומד לרוץ גם השנה בעז"ה ..שאפו למארגנים ובהצלחה לכל הרצים/ות ..

      1. אברהם צ" הגיב:

        18.10.2015 בשעה 19:02
        לכל המתלוננים על מחיר ההרשמה למרוץ . לדעתי זו קטנוניות לשמה .הרי אף אחד לא כפה על אף אחד להרשם למרוץ .כ"כ אין לכם שמץ של מושג כמה הוצאות יש למארגנים (פרסום .כח אדם מקצועי ולא מקצועי .הרצים מקבלים חולצה ששווה לפחות 100 ש"ח.ועוד כמה דברים..שלא לדבר על האוירה והכיף והחויה המדהימה שערב כזה מעניק לרצים.חויתי זאת על בשרי לפני שנתיים ואני עומד לרוץ גם השנה בעז"ה ..שאפו למארגנים ובהצלחה לכל הרצים/ות ..

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג