לקראת ישראמן צפון 2015 || כל מה שרציתם לדעת על המסלול השנה

מה המרחק בין היציאה מהמים לשטח ההחלפה? איפה לתקוף ברכיבה? על איזה משטח רצים? איפה אפשר לעודד? לקראת ישראמן צפון עשינו לכם סדר בדברים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
כל מה שרציתם לדעת על מסלול ישראמן צפון
כל מה שרציתם לדעת על מסלול ישראמן צפון

ביום שישי ה-1 למאי תצא לדרך בחוף צמח תחרות ישראמן צפון למרחק של חצי איש ברזל. ה"אחות הקטנה" של ישראמן נגב באילת משמשת מצד אחד כתחרות הכנה עבור מאות ישראלים שמתכוננים לתחרויות איש ברזל בקיץ. מצד שני מדובר בטריאתלון גדול עם מקצי אולימפי, ספרינט ואפילו שליחים, שמהווה הזדמנות מצוינת עבור כל חובבי הענף הזה להעביר יופי של סוף שבוע בצפון. אז לכבוד כל האנשים שיצפינו לכנרת בעוד פחות משבועיים, אנחנו אספנו את כל האינפורמציה הדרושה לגבי המסלול, צליחתו וכל מה שמסביב.

להרשמה לישראמן צפון ליחצו כאן

כל מה שרציתם לדעת על מסלול ישראמן צפון

בעוד פחות משבועיים זה קורה. ישראמן צפון | צילומים: צלמי שוונג

ההגעה 

המתחרים ומלוויהם יגיעו עם הרכבים לחניון של קניון צמח שנמצא ממול לבית בנדל. אל המקום הזה תהיה כמובן גישה לפני הזינוק לתחרות אבל גם אחרי, כך שמי שמעוניין להגיע רק לסופה של התחרות, יוכל להחנות באותו מקום ומשם ללכת מרחק של 100-200 מטרים עד לאזור שער הסיום. הכניסה לשטח ההחלפה ביום התחרות תיפתח בשעה 4:00 לפנות בוקר.

השחייה

בניגוד לים התיכון, קשה לצפות להפתעות מיוחדות במים המתוקים של הכנרת, ועוד בשעת בוקר מוקדמת (5:45) בעונה זו של השנה. השחייה תהיה במלבן אחד נגד כיוון השעון ולאורך מצופים שאותם יהיה צריך להקיף מצד שמאל. שחיין המים הפתוחים והמאמן דניאל קציר אומר על השחיה בכנרת: "בגלל שאין שם הפתעות, זה המקום היותר למי ששוחה מהר בבריכה". אגב, ביציאה מהמים ממתינה למשתתפים דרך ארוכה עד לשטח ההחלפה כפי שמסביר מנהל התחרות מייקי כץ: "מדובר בדרך של כ-450 מטר. כמובן שאנחנו שמים שם שטיחים עד כמה שאפשר אבל ההמלצה שלי היא להכין מראש זוג נעלי ריצה ביציאה מהמים, ולרוץ את הקטע הזה עם הנעליים". כמובן שמדובר מן הסתם, בנעלי הריצה החלופיות שלכם.

כל מה שרציתם לדעת על מסלול ישראמן צפון

כדאי להכין נעלי ריצה ליציאה מהמים

אופניים  

עבור המתחרים במרחק חצי איש הברזל, קטע הרכיבה מורכב משתי הקפות של 45 קילומטרים כל אחת. היציאה היא מהחניון של בית בנדל והרכיבה היא מדרום לצפון ובחזרה בצד המזרחי של הכנרת. תחילת הרכיבה עד לאזור הלונה גל היא שטוחה, ולאחר מכן מתחילות גבעות. משתתפי חצי הישראמן יפנו ימינה בצומת כורסי, לקראת סוף הדרך צפונה, ושם הם יטפסו לכיוון בני יהודה. מדובר בתוספת של 5 קילומטרים (2.5 קילומטרים לכל כיוון) כדי להשלים את המרחק, כששם מחכות העליות המשמעותיות של קטע הרכיבה. תום מרמרלי, איש ברזל והמנהל המקצועי של קבוצת TRIHARD נותן את הטיפים שלו לקטע הרכיבה: "באופן כללי המסלול הוא מישורי. יש בו כמה עליות קטנות אבל בגלל שזו הגדה המזרחית של הכנרת אפשר לתפוס רוח צד, לכן המסלול הזה הוא פחות מהיר יחסית למסלול מישורי. רוחות הצד והעליות המתונות הופכות אותו לאיטי יותר". 

על העלייה שבסוף החלק הראשון של ההקפה אומר מרמרלי: "הטיפ שלי הוא דווקא לעבוד בעלייה הזאת, כי אחרי שמסתובבים וחוזרים יש שני קילומטרים להתאוששות שבהם אני ממליץ לתת גז בהתחלה ואז להגיע למהירות מסוימת ולשמר אותה תוך כדי. בנוסף אני ממליץ להתחיל ולסיים את הרכיבה בעצימות נמוכה יותר ממה שנקרא עצימות ממוצעת. לדוגמה, את 10 הקילומטרים הראשונים כדאי לעשות רגוע וגם את ה-10 האחרונים כדי להגיע רגוע לריצה". בקצה של כל הקפה תהיה נקודת הזנה. אגב, מתחרי הטריאתלון האולימפי לא ייפגשו את העליות היותר קשות. הם יבצעו הקפה אחת של 40 קילומטרים (20 הלוך ו-20 חזור) רק לאורך הצד המזרחי של הכנרת.

ריצה 

חשוב לציין שקטע הריצה השתנה גם לעומת החצי ישראמן מהשנה שעברה. ההבדל הוא שהפעם יבוצעו ארבע הקפות של קצת יותר מ-5 קילומטרים כל אחת, וזה אומר שרצים את אותו המסלול 8 פעמים (הלוך וחזור). מנהל המרוץ מייקי כץ מסביר: "עשינו את זה כדי שתהיה בקרה טובה יותר ולמען שיפור התנועה". אגב, הריצה מתבצעת בין בית בנדל לשער הגולן סביב מטעי הבננות, על כביש משובש".

כל מה שרציתם לדעת על מסלול ישראמן צפון

יש מספיק מקומות טובים לעודד. ישראמן צפון

עידוד 

מה שיפה בישראמן צפון הוא שהמלווים יכולים לראות את יקיריהם בחלקים רבים של המרוץ. אם הם יהיו ממוקמים בבית בנדל הם יראו את קטע השחיה והיציאה מהמים, ובסיומו של קטע הרכיבה הם יוכלו לנוע בחופשיות באזור של קטע הריצה ולהתרשם ממצבם של המתחרים בחלקים גדולים של הריצה שלהם. כדי לראות את קטע הרכיבה אפשר לרכב לאורך הטיילת ולראות כמעט את כל המסלול, כמובן שלא תהיה גישה ברכב לקטע של הרכיבה.

להרשמה לישראמן צפון ליחצו כאן


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רן הגיב:

    המים אמורים להיות קרים. האם מותר לשחות עם חליפות שחייה ובאיזה מקצה?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג