כל מה שרציתם לדעת לקראת טריאתלון תל-אביב

שימו לב לשינויים בהזנקות וקיצור המקצים שיחולו בטריאתלון ת"א שיתקיים ביום שבת - שימו לב לפרטים וכל מה שאתם צריכים לדעת, במיוחד אם אתם חדשים בטריאתלון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עדכון יום חמישי שעה 15:00

שימו לב לשינויים בהזנקות וקיצור המקצים שיחולו בטריאתלון ת"א שיתקיים ביום שבת. עקב מזג האוויר החם מהרגיל ובהמלצת רופא התחרות ואישור המשטרה, הוקדמו הזינוקים בחצי שעה ויחלו בשעה 5.45. סגירת כבישים תהיה בשעה 4.30 כאשר עד השעה 5.00 תתאפשר כניסה לחניון רידינג דרך רחובות ש"י עגנון/לוי אשכול. שטח ההחלפה ייפתח בשעה 4.15 וייסגר בשעה 5.30 בבוקר.

זינוקים

טבלת הזינוקים המעודכנת

המסלולים של מקצי הספרינט והאולימפי , קוצרו ב 10% בכל מקצוע ויהיו:
אולימפי – 1,350 , 36 ק"מ , 9 ק"מ
ספרינט – 675 , 18 ק"מ, 4.5 ק"מ
טמפרטורת המים שנמדדה היום – 26 מעלות

לוז כללי

החלק הראשוןן של עונת הטריאתלון יגיע לשיאו ביום שבת ה-18 ביוני עם טריאתלון תל אביב המסורתי ע"ש אייל וייס, כשאחריו יוצאים לפגרה מתחרויות וחוזרים לתחרויות רק ב-10 בספטמבר. כ-1,400 משתתפים צפויים ליטול חלק באירוע הגדול הזה, שללא ספק יורגש בטיילת הצפונית של החוף וגם בנתיבי איילון. טריאתלון כידוע הוא אירוע מורכב ולא כל משתתף יודע את התשובות לכל השאלות, במיוחד אם זו הפעם הראשונה שלו. זו בדיוק הסיבה שהכנו עבורכם מדריך מקיף לקראת טריאתלון תל אביב, עם התשובות לרוב השאלות ששמענו.

טריאתלון תל אביב

אחד מאירועי השיא של הטריאתלון הישראלי. טריאתלון תל אביב | צילום: רן אפק

עוד כתבות לקראת טריאתלון ת"א
שינויים בהזנקות וקיצור המקצים בטריאתלון ת"א
טיפים חשובים רגע לפני יריית הזינוק
שעות ההזנקה החדשות וקיצור המסלולים בטריאתלון ת"א 2016

ההגעה לאזור התחרות בבוקר

1. אחד הדברים החשובים ביותר שאנחנו זקוקים לו בבוקר של טריאתלון הוא זמן. זו הסיבה שיום לפני הטריאתלון, ביום שישי בין השעות 11:00 ל-16:00, תתקיים חלוקת ערכות במתחם "סאקוני" בנמל תל אביב עבור משתתפים שאינם חברי איגוד וזקוקים למספר וצ'יפ. מי שלא יגיע ביום שישי, יצטרך להקדים בבוקר התחרות ולהגיע לחלוקת הערכות החל מהשעה 04:00 בכניסה לנמל תל אביב דרך רחוב כ"ג יורדי הסירה.

2. אזור התחרות הוא כידוע חוף מציצים (שרתון) והמתחם של נמל תל אביב הממוקם מעט צפונית אליו שבו ימוקמו שטחי ההחלפה ושער הסיום. אבל צריך להבין שיהיה קשה מאוד למצוא מקום חניה ממש בסמוך לחוף מציצים וברחובות הסמוכים, וההמלצה של המארגנים היא למנוע הסתבכות בחיפוש אחר מקום חניה ולחפש אותה באחד מחניוני רדינג הסמוכים לנמל.

שטח ההחלפה

1. לפי הפרסומים של המארגנים, שטח ההחלפה

בעקבות העדכון שפורסם היום על ידי איגוד הטריאתלון, שטח ההחלפה ייפתח בשעה 4.15 וייסגר בשעה 5.30 בבוקר (בדקו שוב יום לפני התחרות). זה אומר שגם אם אתם מזנקים בזינוק האחרון (אולימפי 45-54) עדיין תצטרכו להיכנס לשטח ההחלפה בין השעות האלו ולצאת ממנו עד 5.30 בבוקר אחרי שהכל מוכן.

טריאתלון תל אביב 2015

לא לשכוח להגיע בזמן לשטח ההחלפה | צילום: רן אפק

2. מי שמשתתף במקצה ספרינט למשל וצריך לאסוף ערכה ביום הטריאתלון, כדאי לו מאוד להגיע כבר בשעה 04:00 בבוקר, כדי להספיק לסדר את שטח ההחלפה ולהיות מוכן לזינוקים הראשונים של הספרינט החל מהשעה 6:00 בבוקר. למשתתפי המיני ספרינט והאורבן ספרינט בכלל כדאי להקדים, מאחר והזינוקים הראשונים יהיו ב-6:10. לעומת זאת משתתפי מקצה אולימפי שהם חברי איגוד יכולים להרשות לעצמם להיכנס לשטח ההחלפה לקראת השעה 5:00, אבל הם חייבים לקחת בחשבון את החיפוש אחר מקום החניה שילך וייעשה קשה יותר ככל שהבוקר יתקרב.

3. בשטח ההחלפה צריך לשים לב שאתם מניחים את האופניים באזור המיועד למקצה שלכם (אולימפי, ספרינט, אורבן ספרינט וכו') לפי השילוט שיהיה על העמדות המיועדות לאופניים. חוץ מזה, מומלץ שבסמוך לאופניים שלכם בשטח ההחלפה יונח חפץ שיקל עליכם לזהות את האופניים בכניסה לשטח ההחלפה כמו למשל מגבת צבעונית.

המסלול 

1. ביום שישי האחרון התקיים טריאתלון אשקלון בים גבה גלי, וזה לא יפתיע אם יהיו גלים גם בטריאתלון תל אביב, אבל זה כבר קרה גם לפני שנתיים ולא שינה את התכניות של המארגנים לגבי השחייה. מסלול השחייה פשוט, מדובר במשולש של 750 מטרים ששוחים אותו עם כיוון השעון כשהכניסה למים היא כאמור בחוף מציצים.

2. משתתפי המקצה האולימפי יבצעו שתי הקפות בשחייה (2X750), כלומר יצאו מהמים ויחזרו. משתתפי הספרינט מבצעים הקפה אחת ומשתתפי המקצים הקצרים יותר (מיני ספרינט ואורבן) יבצעו הקפה מקוצרת יותר. מהים רצים לשטח ההחלפה (T1) הממוקם בחניונים הדרומיים של הנמל.

3. בקטע הרכיבה יוצאים משטח ההחלפה לכיוון שער היציאה מהנמל לכיוון רחוב הירקון, ורוכבים עליו נגד התנועה לכיוון רוקח. אחרי שרוכבים על הגשר מעל דרך נמיר פונים ליציאה לנתיבי איילון. תחילה רוכבים באיילון דרום לכיוון דרום עד לאזור מחלף ההלכה, ושם מבצעים פרסה ורוכבים צפונה עד למחלף שבעת הכוכבים בהרצליה. משתתפי ספרינט מבצעים הקפה אחת וחוזרים, משתתפי מקצה אולימפי מבצעים שתי הקפות כשביניהן הם מסתובבים באזור רדינג על שדרות רוקח.

4. לאחר שחוזרים לשטח ההחלפה דרך רחוב כ"ג יורדי הסירה, יוצאים דרך הטיילת של הנמל לקטע של הריצה. תחילה רצים מרחק של 1.2 קילומטר לכיוון טיילת תל ברוך (אחרי גשר ווקוף המחבר בין שתי הגדות של הירקון על השפך). משם ממשיכים לרוץ צפונה כאשר משתתפי המקצה האולימפי מבצעים שתי הקפות של 4.2 קילומטר כל אחת ואילו משתתפי הספרינט מבצעים הקפה אחת שהיא קצרה יותר. בסוף ההקפה יש עוד 600 מטרים של ריצה עד לשער הסיום במתחם הנמל ליד ארגז החול.

טריאתלון תל אביב

סיימתם? תיהנו מהאווירה | צילום: רן אפק

חלוקת מים 

  1. בקטע הריצה של הטריאתלון יהיו שלוש נקודות של חלוקת מים וזה בנוסף לחלוקת מים ביציאה לריצה משטח ההחלפה.
  2. חוץ מזה, תהיה גם חלוקת מים ביציאה מהשחייה לכיוון שטח ההחלפה.
  3. מה שחשוב זה להכין את המים גם ליד הציוד האישי בשטח ההחלפה ובבקבוקים שעל האופניים לצורך שתייה בזמן הרכיבה וכמו כן להכין את הג'לים על האופניים ובמקום נוסף לטובת הג'ל שמיועד לריצה.

אחרי התחרות 

מי שעוד לא עשה עד היום טריאתלון צריך לדעת להביא אתו הרבה סבלנות, כי שטח ההחלפה צפוי להיפתח רק בשעה 10:30 במקרה הטוב, וזה אומר שעד אז אי אפשר להיכנס ולקחת את האופניים והציוד כדי לחזור הביתה. אז ההמלצה היא ליהנות מהאירוע, ההפנינג, האקספו – גם אתם אתם עייפים ומותשים. אחרי הכל, לא בכל שבת הופך אזור כל כך שוקק חיים בתל אביב לאירוע ספורט אקטיבי ונוצץ. שתו מים, אכלו משהו, תעודדו את המסיימים (הכי חשוב מבחינתנו), תעשו קניות – בלי שתרגישו הזמן יעבור ואז באמת אפשר יהיה לנוח. בכל מקרה, טקס הסיום של טריאתלון תל אביב יפתח בשעה 11:00.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • טל הגיב:

    בהצלחה לכל המשתתפים ולא לשכוח את הדבר הכי חשוב בכל אירוע כזה: לא להיכנס לתל אביב עם אוטו בשבת בבוקר. אה כן, והנה מאמר קצר שכתבנו על החשיבות של עיסוי לפני ואחרי הכנה לטריאתלון ואיך לעשות את זה נכון – goo.gl/1M6A0l

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג