כולנו רוכבים באותה דרך

"גלגלים של תקווה", אירוע האופניים הגדול והמרגש בישראל, מפגיש מדי שנה רוכבים כדי להעלות את המודעות ולגייס את המשאבים הנדרשים לשילוב אמיתי בחברה של אנשים עם מגבלות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

"גלגלים של תקווה", אירוע האופניים הגדול והמרגש בישראל, מפגיש מדי שנה רוכבים כדי להעלות את המודעות ולגייס את המשאבים הנדרשים לשילוב אמיתי בחברה של אנשים עם מגבלות

מאת:גיא סלומון


מי מאיתנו לא רכב מעולם על אופניים? בין אם בגינה השכונתית, בדרך לעבודה או על מסלולי תחרויות בארץ ובעולם, כמעט כל אחד התנסה בחוויה של רכיבה על אופניים. 


"החופש לבחור", אחד מאבני היסוד של האדם החופשי, עמד למבחן ונכשל כשילד נכה רצה לרכוב על אופניים. חופש הבחירה והזכות להיות כמו כולם עמדו למבחן גם בשאלה האם רוכבים עם מגבלות יכולים לקחת חלק כמו כולם באירועי האופניים השונים.

"כל ילד יכול לרכוב על אופניים" – משפט שגרתי זה היווה מכשול עמוק שהפריד בין ילדים נכים לשאר הילדים בחברה. עבור ילדים רבים רכיבה על אופניים הייתה חלום שלא נראה כי יוכלו להגשים אי פעם, או לפחות עד להקמתה של עמותת אתגרים שאפשרה, לראשונה, לילדים נכים להיות כמו כולם.

ג', נער בן 15 עם שיתוק מוחין, היה אחד מאלפי ילדים שאופניים היו בשבילם חלום רחוק.

מפגש מקרי עם אתגרים הוביל אותו למועדון האופניים של העמותה בתל אביב. לאחר חששות רבים עלה ג' על אופני היד לסיבוב הראשון בחייו, וברגע אחד הפך מילד שנע עם הליכון בקצב צב לרוכב הטס על אופניו בקצב החיים.

שמונה שנים חלפו מאז אותה פעם ראשונה, ג' כבר גמע קילומטרים רבים על האופניים, לקח חלק במסעות ואירועים רבים ולא ויתר על אימון אחד במועדון האופניים. כמו כל ילד אחר, גם לג' יש גיבור ודמות לחיקוי – נתי גרוברג, רוכב האופניים האולימפי של אתגרים שהתגבר על תאונת דרכים קשה, נשאר משותק והפך לאחד הרוכבים הטובים בעולם. ג' יחזיק לנתי אצבעות כשזה יעלה על המסלול במשחקי לונדון בקיץ הקרוב.

את ג' ואת כלל רוכבי אתגרים ראיתם במרוצים, מסעות ומרתונים, משתתפים כרוכבים מן המניין בתחרויות אופניים, תחרויות ריצה ואפילו בתחרויות אתגר קשות יותר, כמו חצי איש הברזל ומרוצי מרתון, רוכבים על אופני יד וטנדם, נבלעים בין הרוכבים ומהווים חלק בלתי נפרד מהחברה ומנוף האופניים בארץ.
ועדיין, שילובם של רוכבים עם מגבלות בחברה בכלל ובאירועי האופניים בפרט נמצא בתחילת הדרך, ונדרשת עבודה משמעותית בתחום המודעות הציבורית כדי להפוך את המובן מאליו למציאות.


נתי גרובר- אלוף ישראל


"גלגלים של תקווה" – אירוע האופניים הגדול והמרגש בישראל, מפגיש מדי שנה רוכבים עם וללא מגבלות, שרוכבים יחד באותה הדרך כדי להעלות את המודעות ולגייס את המשאבים הנדרשים לקידום פעילות האופניים לאנשים עם מגבלות בישראל.

אלפי רוכבים מגיעים לעמק יזרעאל לא רק כדי לקחת חלק במסע אופניים, אלא גם כדי להראות את הפנים היפות של החברה בישראל, את פניהם של אלו שמאמינים בחזונה של אתגרים לשילוב אמיתי בחברה של אנשים עם מגבלות.

מדי שנה משקיעה אתגרים את התרומות הנאספות בגלגלים של תקווה בפיתוח ענף האופניים לנכים, ברכש זוגות אופניים ובהקמת מועדוני אופניים. ניידת האופניים שנרכשה לאחר המסע בשנה הקודמת, מאפשרת לילדים עם מגבלות מאזור הצפון לקחת חלק בחוויה קרוב לבית. ילדים שלא חלמו על האפשרות לעלות על אופניים כבר מתאמנים במרץ לקראת המסע, לראשונה בחייהם.

אז בפעם הבאה שתראו רוכב על אופני יד או טנדם, תדעו שגם לכם, כמשתתפים ב"גלגלים של תקווה", יש חלק במהפכה שמובילה אתגרים.

רוצים לקחת חלק במסע? היכנסו לאתר האינטרנט www.etgarim.org והירשמו.

17.5.2012


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג