כבוד לישראלים באיש הברזל בברזיל

תחרות איש הברזל בברזיל שהתקיימה השבוע במזג אוויר קשה ולא יציב לא הכניעה את שני הישראלים, אורי גור ארי וארז פאלק, שהתחרו בתחרות איש הברזל הראשונה שלהם והצליחו לסיים בתוצאות טובות. אלכס וולפסון מדווח
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


תחרות איש הברזל בברזיל שהתקיימה השבוע במזג אוויר קשה ולא יציב לא הכניעה את שני הישראלים, אורי גור ארי וארז פאלק, שהתחרו בתחרות איש הברזל הראשונה שלהם והצליחו לסיים בתוצאות טובות. אלכס וולפסון מדווח

מאת:אלכס וולפסון


יום סוער עבר על פלוריאנאפוליס בברזיל, עד כדי כך, שבבוקר התחרות כמעט והוחלט לעבור לתוכנית ב’ – דואתלון. רק 8 אנשים הצליחו לרדת את מחסום ה-9 שעות. שני מתחרים ישראלים, אורי גור ארי וארז פאלק, שהתחרו בתחרות איש הברזל הראשונה שלהם הצליחו לסיים בתוצאות איכותיות, פאלק שבר את מחסום ה- 10 שעות.

כבר כמה ימים לפני התחרות מזג האוויר לא היה מזהיר בלשון המעטה, רוחות עזות וגשם שוטף. הדבר היחיד שהיה שקט זה הים, אבל מישהו החליט לשבור את השיגרת הים ביום התחרות, והמתחרים התעוררו לים נוראי, כל מי שהיה בתחרות בברזיל יכל לספר על הרוחות החזקות באופניים ועל מזג האוויר ההפכפך,לא סתם התחרות בברזיל נבדלת בקושי מן התחרויות האחרות באירופה.

המסלול
בשחייה –
 2 הקפות, אחת קצרה יותר והשניה באורך 2.1 ק"מ. בדיעבד בגלל מזג האוויר הסוער הרבה מן המתחרים פיספסו את המצוף של נקודת הסיבוב הראשונה ופשוט המשיכו למצוף של הסיבוב השני ובכך האריכו לעצמם את השחייה בכמה דקות חשובות. באופניים – 2 סיבובים של 90 ק"מ, בהתחלה עם רוח גב ומאוחר יותר עם רוח פנים אימתנית. בריצה – 3 הקפות,הראשונה 21 ק"מ והאחרות באורך של 10.5 ק"מ.הריצה כוללת 3 עליות קצרות אך אכזריות שלמתחרים יקח הרבה זמן לשכוח.

המקצוענים
בגברים התקיים קרב טקטי מושלם בין שני הפייבוריטים של התחרות, אדוארדו סטרולה ורינלדו קולו’צי. שניהם היו מהראשונים לצאת מהמים כשהם צמודים אחד לשני. ב- 20 הקילומטרים הראשונים של האופניים קולו’צי פתח פער והגביר את הקצב כדי להראות לכולם שהוא לא בא לשחק, סטרולה בחר להשאר מאחור ונראה כדועך עד כדי פער של 2 דקות מקולו’צי. הצגה שנמשכה כ- 20 ק"מ, שבסופם סטרולה החל בקצב רצחני לסגור את הפער ופתח אותו מחדש כמוביל המרוץ, קצב שקולו’צי פשוט לא יכל לעמוד בו, קצב שגרם לו לשבור את שיא מסלול האופניים שהוצב על ידו ב- 5 דקות עם רכיבה של 4:23.

עם פער של 5 דקות בירידה מהאופניים סטרולה לא השאיר הרבה סיכויים לקולו’צי שנאבק קשות לעמוד בקצב ומאוחר יותר התפרק בנקודת החצי של המרתון, מה שלא הפריע לסטרולה לשעוט לקו הסיום ולנצח את התחרות בזמן של 8:13:39 שעות (הזמן המהיר השני בכל הזמנים בברזיל).

הישראלים – גורי ופאלק
שניהם התאמנו יחדיו לתחרות ועשו הרבה מן האימונים ביחד, ארז הוא יותר חדש בענף הטריאתלון והגיע אליו אחרי מרתון ראשון מדהים של 2:45שעות. מעטים האנשים בארץ שהיו מצליחים להתאמן במידת ההתמדה והנחישות שאורי גור ארי התאמן בהם ב- 10 החודשים הקודמים לתחרות, והכל עם דיוק של שעון שוויצרי.

כשבועיים לפני התחרות, אחרי בדיקת האופניים שלו, ארז הבין שלא יוכל להתחרות איתם מסיבה טכנית. עופר ורד הציל את המצב כאשר הציע לארז את האופניים שלו, ואיתם גם ארז טס להתחרות בברזיל. ביום התחרות הים הסוער והגלים הגבוהים גרמו לשניהם להתבלבל ולשחות למצוף הלא נכון שהאריך להם את הדרך, אורי יוצא מהמים עם שחייה של 1:11 וארז 1:15 שעות.

כמו שצויין בהתחלה, הקטע הראשון כלל רוח גבית והשניים הצליחו לשמור על המהירות שרצו, תשתית הכבישים הגרועה (בורות ומהמורות בכביש) גרמה לנפילת ציוד בזמן הרכיבה, 2 צמיגים ספייר לאורי ומלחים לארז מהמנשא האחורי של האופניים. אחרי כ- 40 ק"מ תפס ארז את אורי, שהצליח להעביר לו קצת מהמלחים שלו והחזיר את תוכנית התזונה של ארז חזרה למשחק.

אחרי קילומטרים ספורים אורי החל לסבול מהתכווצויות קשות שנמשכו לכל אורך האופניים, מה שגרם לו לסיים את הרכיבה בשיניים. ארז ירד ראשון לריצה, הרגיש חזק ושמר תחילה על קצב טוב עד שהגיע לעליות האכזריות, שפירקו אותו אט אט. בשלב מסוים הוא הבחין שאם ימשיך בקצב בו נמצא באותו רגע לא יצליח לרדת מה- 10 שעות, אך הוא הצליח לעלות חזרה את הקצב ולסיים את התחרות ב- 9:58:44 שעות באפיסת כוחות, ועם חיוך גדול על הפנים. תוצאה מדהימה לאירונמן ראשון ובכלל. אחרי התכווצויות חזקות שסבל מהם גם בריצה אורי סיים ב- 10:25:15 שעות.

ממוצע הזמנים לתחרות איש ברזל בארץ מתחיל לצנוח מטה וכל זה עוד לפני שהגענו לתחרויות המרכזיות של הקיץ בהם ישתתפו רב הישראלים ואלה גם התחרויות היותר "מהירות", אז עד אז נצטרך להשאר במתח. בינתיים עם זמנים כמו אלה של ארז ואורי נותר רק לתהות מה השניים יעוללו עוד בעתיד?



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג