ישראמן 2019: סיכום המרחק המלא

דן אלתרמן הצליח לעמוד במטרה שלו ברכיבה, אבל הפעם המתחרה שהגיע מגרמניה היה חזק מדי. רועי פלדמן בהופעה מצוינת סיים שני בין הישראלים. רזניקוב ניצחה בנשים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בדרך כלל הרמה בתחרות למרחק הלא בישראמן עולה משנה לשנה. המטרה של דן אלתרמן שזינק לתחרות הזאת בפעם הרביעית ברציפות היתה לשבור את שיא המסלול שנקבע בשנה שעבה על ידי טיל שראם. המטרה של שראם היתה לשמור על התואר שלו, אבל הוא גם ידע שבן ארצו כריסטיאן אלדשטאט שהגיע לאילת בפעם הראשונה הוא מתחרה ברמה גבוהה מאוד.

ניפץ את שיא המסלול. כריסטיאן אלדשטאט | צילום: דארן ווילר

עוד כתבות בנושא 
צפו בסיכום המרחק המלא
צפו בסיכום חצי המרחק
מה קרה בתחרות חצי ישראמן?

אלתרמן כצפוי היה זה שיצא ראשון מהמים, אבל הפעם היו צמודים אליו מספר מתחרים: גם טיל שראם וכריסטיאן אלדשטאט הגרמנים, גם אריק סימון סטריק ההולנדי וגם עמרי גזית ששחה מצוין ונצמד לדן אלתרמן. ואז המתחרים הגיעו לשלב הרכיבה הקריטי ל-180 קילומטרים, והפעם בתנאי מזג אוויר טובים לרכיבה.

אלדשטאט הוכיח כבר בתחילת הרכיבה שמבין אנשי הברזל הזרים שהתחרו בישראמן בשנים האחרונות הוא הרוכב הטוב ביותר. הוא תפס את ההובלה כבר בתחילת הטיפוס להרים, והיו לבדו לאורך כל הדרך. הוא סיים את קטע הרכיבה בזמן מטורף של 5:22:59 שעות. המטרה של דן אלתרמן בתחרות הזאת היתה לסיים את הרכיבה ב-5:45 שעות וזה בדיוק מה שהוא עשה. ועדיין בתחילת הריצה הוא לא היה בין שלושת הראשונים כשאחריו אלדשטאט היו האלוף טיל שראם וסטריק ההולנדי.

שראם נכנע לכאבים ברגל ופרש, סטריק פתח מצוין אבל נחלש בהקפות שהיו בתוך אילת. דן אלתרמן רץ את המרתון במסגרת הישראמן פעמיים בזמן של 2:56 שעות. הפעם הוא היה רחוק מזה בגלל מזג האוויר החם. אם היה עושה את זה הוא גם היה עומד במטרה שהציב לעצמו שהיתה תוצאה של 9:38 שעות. מצד שני, הפעם המתחרה שלו היה חזק מדי. אלדשטאט אמנם רץ את המרתון בזמן של 3:07:30 שעות אבל התוצאה הכללית שלו היתה 9:29:01 שעות והוא ניפץ את שיא המסלול של טיל שראם בקרוב ל-10 דקות.

אלתרמן הצליח לעקוף במרתון את סטריק ההולנדי ובסופו של דבר השלים את הריצה בזמן של 3:09 שעות. הוא סיים במקום השני הכללי בזמן של 9:51:58 שעות ותואר שני כאלוף ישראל בטריאתלון למרחק איש ברזל. במקום השלישי הכללי סיים מרקו קורטי האיטלקי שהיה הרץ הכח מהיר (3:04 שע') עם תוצאה של 9:56:55 שע'.

הקרב על שני המקומות הנוספים בפודיום של הישראלים היה צמוד מאוד. בשתי ההקפות הראשונות של המרתון באילת היה זה עמרי גזית, שהצליח לרוץ בקצב שלך אלתרמן ולשמור על פער סביר ממנו, כשהוא מקדים את רועי פלדמן ואוהד סיני שהיו צמודים אחד לשני. בסופו של דבר גזית איבד מהקצב שלו ב-10 הקילומטרים האחרונים, ונעקף על ידי רועי פלדמן, הצעיר בחבורה שכבר הספיק להשתתף באליפות העולם בקונה.

אלוף ישראל. דן אלתרמן | צילום: דארן ווילר

לפלדמן היתה הופעה מצוינת כי הוא הצליח להתגבר על שחייה פחות טובה שלו בתחרות הזאת (1:12 שעה לעומת 58 דקות של אלתרמן) אבל הוא רכב מצוין (5:33:55 שע' – המהיר ביותר מבין הישראלים) ורץ את המרתון בזמן של 3:12:38 שע'. גם הוא הצליח לרדת בסופו של דבר מ-10 שעות וסיים שני בין הישראלים ורביעי כללי עם 9:59:05 שע'. עמרי גזית סיים שלישי בין הישראלים ובמקום השישי הכללי עם 10:02:49 שע'. אוהד סיני היה לא רחוק ממנו וסיים רביעי בין הישראלים בתוצאה של 10:04:50 שע'.

בתחרות למרחק המלא לנשים, אנטונינה רזניקוב האילתית לא היתה צריכה לרדוף אחרי אף אחת בדרך לתואר השלישי שלה בישראמן, והיא גם הצליחה לשבור את שיא המסלול שלה. רזניקוב סיימה בזמן של 10:37:13 שעות עם ספליטים של 1:16 שע' בשחייה, 6:01 שע' ברכיבה ו-3:19 שע' בריצת המרתון. פריס אדוארדס הבריטית סיימה שנייה והיתה רחוקה ב-16 דקות מהישראלית. אולכסנדרה הירשינה האוקראינית השלימה את הפודיום הכללי כשסיימה שלישית בתוצאה של 11:11:59 שע'.

אף אחת לא סיכנה אותה. אנטונינה רזניקוב | צילום: רון טולדו

שתי אלופות ישראל לשעבר עם עבר עשיר גם באליפות העולם בקונה השלימו את הפודיום של הישראליות. אירנה מאזין היתה הישראלית השנייה עם 12:08:54 שע' ודורה הלר היתה הישראלית השלישית בקטגוריית העילית עם 13:20:35 שע'. עוד ישראלית שקבעה תוצאה טובה היתה שיין בר שניצחה בקטגוריית הגיל והיתה די קרובה לאירנה מאזין בתוצאה שלה כשסיימה בזמן של 12:22:43 שע' והקדימה ב-8 דקות את היא-לי לב.

צילום עמוד הבית: רון טולדו




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ישראמן הגיב:

    חבל שעל כל הישראמן מעיבה הרוח האפילה של ההתנהגות של האחים אלתרמן אשר בחרו לעבור על חוקי הטריאתלון והתחרות עם ליווי ודראפטינג בלתי חוקיים על אופנוע ברכיבה ואח"כ על קורקינט בריצה. אירועים אלו מצדיקים לא רק את פסילתו של דן אלתרמן, אלא השעייה שלו מאיגוד הטריאתלון ומאימון בכלל

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג