ישראמן צפון: עשו ואל תעשו בשבוע של התחרות

בשבוע הזה, טייפר - חידוד בעברית, נוריד את העומס ונבצע אימונים קצרים בעצימות של תחרות. מלבד האימונים הפיזיים יש דברים נוספים שכדאי לעשות על מנת התחרות שלנו תהיה הכי טובה שאפשר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בשבוע הזה, טייפר – חידוד בעברית, נוריד את העומס ונבצע אימונים קצרים בעצימות של תחרות. מלבד האימונים הפיזיים יש דברים נוספים שכדאי לעשות על מנת התחרות שלנו תהיה הכי טובה שאפשר

מאת:דלית שיף

הפן המנטלי
הכנה מנטלית לפני תחרות לא פחות חשובה מההכנה הפיזית,  ומביאה את המתחרה להצלחה גדולה. כל שעליך לעשות הוא לשבת עם עצמך  10דקות ביום ולראות את מהלך התחרות  "על יבש". משפט שאני מאוד מתחברת אליו  לפני תחרות הוא "slow your mind speed your body"

"check and double check" לציוד התחרות
 כבר  היו דברים מעולם. על מנת להימנע מתקלות ברגע האחרון, בדקו את ציוד התחרות כבר בתחילת השבוע כדי לתקן או להחליף אם יש צורך.

מנוחה
ההעדפה ליום מנוחה משתנה בין האתלטים. יש המעדיפים לנוח יום לפני התחרות ויש שמעדיפים לנוח יומיים קודם ויום לפני התחרות לעשות אימונים קצרים של עד 15 דקות כדי לתת גירוי לשרירים.

תזונה לפני התחרות
כדאי לאכול דברים מוכרים וללא רטבים חדשים שהבטן לא מכירה ויכולה להגיב אליהם בצורה לא טובה שתשפיע עלינו  בתחרות. כדאי להרבות בשתיית נוזלים החל מיום חמישי.


צילום אילוסטרציה: Thinkstock

אימונים לדוגמה בשבוע זה
שחייה:
300 חימום
200 תרגילי סגנון
6*100 קצב תחרות מנוחה 20 שניות
50 חזה/גב
4*50 מנוחה 20 שניות
50 חזה/גב
2*25 מנוחה 25 שניות
200 קל

אופניים:
15 דקות חימום
5 דקות סל"ד גבוה  2דקות קל*2
3 ק"מ קצב תחרות 1 ק"מ קל*3
שחרור 10 דקות

ריצה:
3 ק"מ חימום
3 ק"מ קצב תחרות מנוחה 3 דקות
5*400 מהיר מקצב תחרות מנוחה 200 מטר קל
יחרור

לסיכום, הטייפר הינו שבוע של הורדת עומס אחרי תקופת אימונים עמוסה ועצימה. יש לשים לב לכל הפרטים הקטנים  ולנהל לעצמכם "נוהל תחרות" קבוע שיהיה לכם טוב ויביא אתכם אל קו הסיום בצורה הטובה ביותר. 

בהצלחה!

28.4.13


דלית שיף – מאמנת ראשית. משנת 2007 מאמנת טריאתלון ובשנת 2008 הקימה את קבוצת הטריאתלון Perfect Balance ומשמשת כמאמנת הראשית. דלית ספורטאית פעילה בענף הטריאתלון משנת 1998 ומשנת 2000 מתחרה במרחקים ארוכים חצי איש ברזל, איש הכוח, סיימה מספר פעמים את תחרות איש הברזל.

דלית הייתה אלופת ישראל בשנת 2005-6 בתחרות חצי איש ברזל. 
2006- 2001 ומדריכת הכושר הגופני במשרד הביטחון. 
בוגרת תואר ראשון (B.Ed) בחינוך גופני במכללת וינגייט במגמת תרבות הפנאי והנופש הפעיל. בוגרת תואר שני (M.A) במדעי המדינה ומינהל ציבורי. 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג