ישראמן סמסונג 2013: הכנות אחרונות

הערב ירד על אילת. המתחרים, המארגנים וכל המעורבים היו עסוקים בהכנות האחרונות לקראת ישראמן סמסונג 2013. צוות שוונג מביא לכם את כל הדיווחים ממסיבת העיתונאים ועד ההתארגנות בשטח ההחלפה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הערב ירד על אילת. המתחרים, המארגנים וכל המעורבים היו עסוקים בהכנות האחרונות לקראת ישראמן סמסונג 2013. צוות שוונג מביא לכם את כל הדיווחים ממסיבת העיתונאים ועד ההתארגנות בשטח ההחלפה

מאת:אביטל הירש ומאיה גייר; צילומים: יאיר בן עמי







 אתר ישראמן סמסונג 2013 – כאן
 כל כתבות ישראמן סמסונג – כאן

בצהריים נערכה הרצאה של כריס ליאטו, מבכירי הענף בעולם (מי שסיים במקום השני באליפות העולם בהוואי בשנת 2009 במקום השני ונחשב לאחד הרוכבים הטובים בענף) ואורח מיוחד בתחרות ישראמן סמסונג 2013. 

ליאטו דיבר בהרצאתו על הצבת יעדים והגשמת מטרות, תוך שהוא מספר על מאורעות מרכזיים לאורך הקריירה שלו אשר עיצבו את תפיסתו כאדם בכלל וכספורטאי בפרט. הוא סיפר על העמותה שהקים, “More Than Sport”, אשר שמה לה למטרה לעורר מודעות לבעיות במקומות בהם הוא מתחרה ולנסות לסייע לקהילה המקומית בהתאם לצרכיה. הוא הדגיש כי על אף שהטריאתלון, בוודאי עבור אנשי ברזל, הוא ענף תובעני ביותר, אבל שלא רצוי שהעוסקים בו יתחייבו לו באופן טוטאלי, כזה אשר שם במקום משני את המשפחה והדאגה לזולת. 


כריס ליאטו

ליאטו, אשר ישתתף מחר במקצה של חצי הישראמן, נשאל אם יש לו טיפ ליתר המשתתפים. תשובתו היתה: "הטיפ הכי טוב שלי לכולם הוא ליהנות במרוץ. אם לא תיהנו אז בכל מקרה זה לא יהיה מרוץ טוב מבחינתכם, לעומת זאת גם אם לא תעמדו לגמרי ביעד אבל תיהנו, אז התחרות היתה שווה את ההשתתפות. לכן זו המטרה המרכזית."

לאחר מכן נערך טקס פתיחה למשתתפי התחרות. בועז ריבק, מנהל ישראמן, פתח את האירוע בהצגת הנתונים המרשימים של" ישראמן 2013": למעלה מ-1,100 משתתפים, יותר מאי פעם (כ-200 יעשו את המקצה המלא, כ-700 את מקצה החצי וכ-300 נוספים ישתתפו במקצה השלשות), אשר הגיעו מ-17 מדינות ברחבי העולם. בהמשך הציג ריבק את הפייבוריטים לניצחון בתחרות, בהם מנצחי השנה שעברה, תום מרמרלי ואירנה מאזין במרחק המלא ונינה פקרמן בחצי המרחק, אשר יאלצו להתמודד הפעם עם לא מעט "קליברים" מחו"ל. "אני יודע שיש לנו מתחרים חזקים מחוץ לארץ וזה לא יהיה קל, אבל נעשה כמיטב יכולתינו לתת להם בראש", אמר מרמרלי. לבסוף עלה לבמה גם מר צ'וי, מנכ"ל סמסונג ישראל, ספונסרית התחרות, אשר בירך את כל המשתתפים ואף הבטיח להשתתף בתחרות בשנה הבאה, במידה ויישאר בישראל.  
ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, אמר: "לתחרות הישראמן יש חשיבות רב מימדית עבורנו. קודם כל, כמו כל אירוע שהעיר מארחת, הוא מייצר תיירות וזה תמיד משמח אותנו וטוב לנו. דבר שני, מיתגנו את אילת כעיר ספורט ולכן כל אירוע ספורטיבי, בוודאי כשהוא בינלאומי ויוקרתי כמו הישראמן, משדרג אותנו ומציג את אילת באופן שבו היא רוצה להיראות. ולבסוף, יש לזה השפעה ניכרת גם על התושבים שלנו, שהופכים לספורטאים בעצמם. יש בעיר המון ספורטאים בתחום האתגרי, אולי הכי הרבה בישראל, ואנחנו בהחלט עושים מהפכה בתחום הזה."
על השאלה איך מתמודדים התושבים שאינם ספורטאים ואשר נאלצים בכל אירוע גדול "לסבול" את קשיי התחבורה שנוצרים בשל הכבישים הרבים שנסגרים, ענה הלוי: "אני תמיד אומר לתושבים שמתלוננים באמצעות פתגם בפרסית – 'אינשאללה דיימה', כלומר 'הלוואי תמיד'. כשיש אירועים ומגיעים אנשים מרחבי הארץ ומרחבי העולם לעיר, כולנו מרוויחים, גם נהג המונית שנאלץ לסבול מכמה שעות של כבישים סגורים, כי לפני ואחרי יהיו לו עדיין יותר קליינטים." 


תמיד חברות: אירנה מאזין ודורה הלר לפני מסיבת העיתונאים

לפנות ערב נערכה מסיבת עיתונאים בהשתתפות מארגני התחרות, נציגי העיר אילת, מנכ"ל סמסונג ישראל וחלק  מהמתחרים הבולטים בתחרות. 

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי אמר: בשנת 1999, השנה הראשונה לקיומה של התחרות, השתתפו בה כ-30 מתחרים. השנה ישתתפו מעל 1,000 וזהו גידול עצום. אילת משקיעה משאבים רבים – הן כלכליים והן מבחינת תשתית – כדי למתג את עצמה כעיר של תחרויות ספורט. בעיר מתארחים בכל שנה מעל 250,000 ספורטאים, המשתתפים ביותר מ-50 אירועי ספורט בינלאומיים בשנה, ביניהם גביע הפדרציה בטניס. 


מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת 
ניר ברק, מנכ"ל שוונג: תחרות הישראמן היא אחת התחרויות הקשות ביותר בעולם. השנה, יותר מ-200 משתתפים יתחרו במקצה המלא, כ-700 יתחרו בחצי המרחק ובנוסף, יתחרו עוד יותר מ-300 שלשות. מדובר במספרים חסרי תקדים בארץ. התחרות מושכת אליה משתתפים רבים ממדינות שונות – השנה ישתתפו בה קרוב ל-100 משתתפים מ-17 מדינות שונות. התחרות באילת מהווה מוקד משיכה לאותם ספורטאים, בגלל השילוב של מזג האוויר באילת בינואר, ודרגת הקושי של המסלול. השנה צפוי מזג אוויר נוח יותר מאשר בשנה שעברה.


ניר ברק, מנכ"ל שוונג
אמיר נפתלי, מנכ"ל תאגיד התיירות אילת: תחרות הישראמן היא אחת המקצועיות ביותר שמתקיימות בעיר. יתרונה הגדול הוא בעובדה שספורטאים מאירופה יכולים להגיע אליה תוך 2-4 שעות טיסה. היעד לשנה הבאה הוא להגיע ל-2,000 משתתפים. 
בחצי המרתון המדברי היה זינוק מ-350 משתתפים ל-700 השנה.


אמיר נפתלי, מנכ"ל תאגיד התיירות אילת

מר צ'וי, מנכ"ל סמסונג ישראל אמר שסמסונג מקווה להגדיל את התמיכה באירועים דומים בישראל.


מר צ'וי, מנכ"ל סמסונג ישראל

כריס ליאטו אמר כי האירוע מתנהל היטב עד כה ושלדעתו זהו מסר חשוב לעולם – שזה בהחלט אירוע שכדאי להגיע אליו.


כריס ליאטו (ימין) ותום מרמרלי

אירנה מאזין, מנצחת הישראמן בשנה שעברה, אמרה כי המסלול המלא של התחרות הוא קשה מאוד. בתחרות משתתפות מעט נשים, ואני מקווה שעם הזמן המספר יילך ויגדל.


אירנה מאזין

תום מרמרלי, מנצח הישראמן בשנה שעברה, אמר כי זו לו השנה השנייה ברציפות בתחרות, כשהשנה שעברה הייתה לו הפעם הראשונה שבה הוא השתתף. הארגון מדהים וממש אפשר לראות את השיפור משנה לשנה.


תום מרמרלי

רפי פרחי, המנהל הספורטיבי של התחרות: השנה, בפעם הראשונה, תחרות נפתחה גם כאליפות ישראל לשלשות, כשבמקצה השלשות משתתפים אלופים בתחומם – בשחייה, רכיבה או ריצה, בנוסף, למדליסט האולימפי שחר צוברי. המטרה שלנו היא שבשנים הבאות ישתתפו בתחרות ספורטאים מובילים רבים ככל האפשר.

24.1.2013

אביטל הירש
שוחה, רוכבת ורצה, לא בו זמנית. עורכת משנה בשוונג






מאיה גייר – עורכת תוכן בשוונג, עושה ספורט כדי לא להשתגע מכל מה שמעצבן במדינה הזאת. וגם כדי להיות רזה.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג