ישראמן נגב 2014 | כשאנשי ברזל מזילים דמעה

צירוף מקרים מדהים במהלך הישראמן נגב 2014 לימד אותי שוב כמה גדלה תרבות ספורט הפנאי בישראל, על ההתרגשות של המון אירועי דרמה אישים וגם על ריבוי הצעות הנישואין בקו הסיום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

צירוף מקרים מדהים במהלך הישראמן נגב 2014 לימד אותי שוב כמה גדלה תרבות ספורט הפנאי בישראל, על ההתרגשות של המון אירועי דרמה אישים וגם על ריבוי הצעות הנישואין בקו הסיום

מאת:יאיר בן עמי


חלק גדול ממהלך התחרות של ישראמן נגב 2014 ראיתי מנקודות מבט שונות בתחנת ההחלפה השנייה, או בלשון הברזל – T2.


השמש בקושי זרחה וגרבובסקי הגיח מבין הרי אילת והזריחה


מהרכיבה של דימטרו גראבובסקי למאבק בין וברוסק למרמרלי, הביצוע המדהים של אליס הקטור הבריטית שניצחה בקצה חצי ישראמן נגב והיתה קרובה למובילים ביציאה לריצה ומקום חמישי כללי בקו הסיום, הרוקי ניר מנחם וגם פקרמן שתמיד מלהיבה. אבל סיפורי הישראמן המרגשים הם גם, ואולי בעיקר, אלו שאינם ממוקדי דוכן מנצחים אלא הישגים אישים והתגברות על דרך קשה.



אליס הקטור. אחרי השחייה והרכיבה ובדרך לחצי המרתון



ידעתי כי חברת ילדות שלי משתתפת בתחרות איש הברזל הראשונה בחייה, ידעתי גם כי היא תסיים את הרכיבה קרוב לשעת סגירת המסלול. דרכה לישראמן היתה שזורה בסיפור ממנו יוצרים שוברי קופות רומנטיים דרמטיים מבית היוצר של הוליווד. היא הגיעה עם חברות תומכות, משפחה שעוטפת באהבה ועל כל אלו צוות שצילם את מסעה לאירוע ודרכה בתחרות. בהמתנה להגעתה לתחנת ההחלפה (T2) פגשתי את חברת הילדות שליוותה אותה, זו היתה הפעם הראשונה שחברתה ואני התראינו לאחר יותר משלושים שנים.


שילוב של שקיעה, מדבר, דרמות ספורטיביות אישיות והנה לכם קיטש הוליוודי סוחט דמעות


"נעוריי שנעלמו"
באותה פגישה, רווית נוסטלגיה ואל מול יופייה שהשתבח עם השנים ניקרו בראשי שאלות על נעורים שנעלמו הרחק מאחור ושנינו התרגשנו לקראת הגעתה של חברתנו המשותפת ל- T2. הייתי בטוח כי זאת התרגשות שיא עבורי, בכל זאת זה היה כל כך אישי, ואז הגיע מנהל מסלול הרכיבה, צחי בן גל, והעלה את מפלס ההתרגשות לרמה שלא חשבתי שאוכל להגיע אליה. לקראת סוף הרכיבה התעקש בן גל מול המשטרה והצבא, שיאפשרו לארבעת האחרונים על המסלול לסיימו ולצאת לריצה, למרות שהיה ברור כי הם יגיעו לתחנת ההחלפה לאחר מגבלת הזמן. המשטרה והצבא גילו אמפטיה ואכן אפשרו זאת.

השקיעה היתה בעיצומה, הוורוד, אדום, סגול ושלל צבעים של שמש היורדת מעבר להרים ולמדבר היו התפאורה המושלמת שהעניקה את התוספת לדרמה, בסרטים הכי קיטשיים לא חושבים על מתאים מזו – מתנה מושלמת של גבהיי המדבר להתרחשות בקרבו.
בן גל עודד את שני המתחרים האחרונים תוך נסיעה לצידם, והודיע להם שהם יוכלו לסיים ושהוא אישית ידאג כי לא יוותרו ויצאו לריצה.


צחי בן גל (משמאל) וד"ר חזי יצחק. פגישה מרגשת אחרי שלושים שנים


כשבן גל ברכב מעודד את אחד המתחרים,  השיב לו האחרון בתודה על העזרה וקרא לו אילן אולמן מתוך מחשבה כי אולמן הוא זה שברכב. בן גל תיקן אותו ואמר לו כי קוראים לו צחי בן גל. המתחרה, ששמו חזי יצחק, השיב בתגובה: "אני לא מאמין! למדת איתי בכיתה וישבת לידי". וכדי להבין – צחי בן גל וחזי יצחק למדו יחד בתיכון חשמונאים בבת ים. זה היה לפני כ-35 שנים. מאז ועד לשלב בו בן גל מעודד את יצחק על מסלול הישראמן נגב 2014, הם לא נפגשו. שניהם לא רק למדו באותה הכיתה אלא ישבו יחדיו באותו השולחן.

חזי יצחק יצא לריצה, אנחנו יצאנו לקו הסיום ושם סיפרו לי כי על מבול של הצעות נישואין. שתיים כאלו היו לפני שהגעתי לקו הסיום, את השלישית פספסתי גם, טוב שכך, אני מתרגש מכאלו יותר מדי, אבל חשבתי כי בשנה הבאה ראוי שהרבנות, או לפחות איזו חברת נישואי בזק נוסח קפריסין, יהיו נותני חסות של הישראמן, תיבה לצ'קים תחכה בקו הסיום וקייטרינג מושקע יוגש לצד המסלול.


הצעת נישואין ראשונה בישראמן נגב 2014




הצעת נישואין שנייה בישראמן נגב 2014

הצעת נישואין שלישית בישראמן נגב 2014


21.1.2014



יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך לשעבר של אתר שוונג
בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג