ישראל שומרת על המקום ה-18 בדירוג העולמי באופני הרים

9 שבועות לפני סוף הקמפיין האולימפי וישראל נמצאת קרובה מתמיד גם באופני הרים וגם באופני כביש לצבירת ניקוד למשחקים האולימפיים בריו. איך זה עובד? כיצד נבחרים הרוכבים שייצגו את המדינות באולימפיאדה ומה דרוש לשם כך?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אתמול (שלישי), פורסמה רשימת הדירוג המעודכנת של איגוד האופניים העולמי וישראל ממשיכה לשמור על המקום ה-18 בדירוג העולמי של נבחרת אופני ההרים. נותרו רק תשעה שבועות להמשיך ולצבור ניקוד לקראת אולימפיאדת ריו וכרגע נבחרת ישראל באופני הרים נמצאת במיקום טוב להשגת אותו קריטריון נכסף אך דברים עדיין יכולים להשתנות וחברי הנבחרת חייבים להמשיך להתחרות ולצבור עוד ועוד ניקוד.

גיא זסלר שלומי חיימי ורותם ישי, אופני הרים, צילום: איגוד האופניים

מימין: זסלר, חיימי וישי | צילום: באדיבות איגוד האופניים

הנבחרת צברה עד כה 2,298 נקודות, והיא מקדימה בדירוג את נבחרות שוודיה, יוון, ניו זילנד, יפן, הונגריה, רוסיה, בריטניה, דנמרק, פולין וקולומביה. הפער בין ישראל לבין הונגריה המדורגת 23 (המקום האחרון שיבטיח בוודאות את הכרטיס לריו), הוא 308 נקודות. הנבחרת צפויה לרדת מקום או שניים בדירוג עקב ניקוד שצפויות יריבותיה לצבור באליפויות אוקיאניה ואמריקה שיתקיימו בשבועיים הקרובים. ב-9 השבועות הנותרים לסיום הקמפיין ימשיכו רוכבי הנבחרת להיאבק על נקודות דירוג יקרות בארץ ובחו"ל על מנת להבטיח השתתפות ראשונה אי פעם של רוכב אופני הרים ישראלי באולימפיאדה, והשתתפות ראשונה של רוכב אופניים ישראלי באולימפיאדה מאז הנרי אוחיון וז'ק בן דוד השתתפו במרוץ הכביש באולימפיאדת רומא 1960.

בדירוג העולמי האישי, שלומי חיימי מדורג 33, רותם ישי 73, גיא ניב 111 וגיא זסלר 118, אצל הנשים, נגה כורם מדורגת 57 בעולם ומגאן בלצר 79. דירוג הנבחרת נקבע על פי סכום הנקודות שצברו 3 הרוכבים הראשונים מכל מדינה, לאורך שנתיים שהחלו במאי 2014 ויסתיימו במאי 2016.

איך זה עובד?

במרוץ אופני ההרים לגברים באולימפיאדת ריו ישתתפו 50 רוכבים. בתום תקופת צבירת הניקוד ב-24 במאי, ייקבעו המדינות אשר השיגו את הקריטריון הבינלאומי ויוכלו לשלוח נציגים למשחקים. 41 מקומות יוקצו ל-23 הנבחרות הראשונות בדירוג האולימפי (5 המדינות הראשונות ישלחו 3 רוכבים כל אחת, המדינות במקומות 6-13 ישלחו שני רוכבים כל אחת, והמדינות המדורגות 14-23 ישלחו רוכב אחד כל אחת). מקום אחד יוקצה למארחת ברזיל. במידה וברזיל תסיים בין 23 הראשונות (כיום היא מדורגת 12), תזכה גם המדינה שתדורג 24 בכרטיס לריו. 8 מקומות נוספים יוענקו למדינות שלא מדורגות בין 23 הראשונות, על בסיס הישגיהן באליפות יבשות אמריקה, אסיה, אפריקה ואוקיאניה (שני מקומות ליבשת, מקסימום אחד למדינה). במידה ואוסטרליה וניו זילנד יסיימו מדורגות בין 23 הראשונות (כיום אוסטרליה מדורגת 9 וניו זילנד 21) ו-2 המדינות האחרות באוקיאניה (פיג'י וגואם) יוותרו מחוץ לדירוג העולמי, גם המדינות במקומות 25 ו-26 בדירוג האולימפי יזכו בכרטיס לריו.

במידה ונבחרת ישראל תעמוד בקריטריון הבינלאומי ותשיג מקום אחד לרוכב ישראלי, על הכרטיס הבודד יתמודדו שלומי חיימי ורותם ישי בשלוש תחרויות מבחן ברמת גביע העולם באוסטרליה (24 באפריל), גרמניה (22 במאי) וצרפת (29 במאי). רק התוצאה הטובה ביותר של כל רוכב תיחשב. אם הפער בין התוצאות יעמוד על 3% ומעלה מזמן המנצח (כ-3 דקות), ייבחר הרוכב בעל התוצאה הטובה יותר בתחרות המבחן. במידה והפער יהיה קטן יותר, יילקח בחשבון גם הדירוג העולמי של הרוכבים, בו לחיימי יתרון ברור על ישי.

באופני כביש, שני בלוך מדורגת 94 בדירוג העולמי לרוכבות אופני כביש. במידה ותשמור על מקומה בין 100 הראשונות עד סוף מאי, תשיג גם היא מקום באולימפיאדת ריו, במרוץ הכביש לנשים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג