ירון דוידי זינק היום למים בניסיון לצלוח את תעלת לה מאנש

אחרי שעבר יותר מחצי הדרך בין בריטניה לצרפת, השחיין בן ה-54 נתקל בתנאי מזג אוויר סוערים ונאלץ לעלות על הסירה. בכך למעשה הסתיים ניסיון הצליחה של תעלת למאנש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ירון דוידי שוחה במי מפרץ דובר
ירון דוידי שוחה במי מפרץ דובר

עדכונים חיים מהמשחה של ירון דוידי יתפרסמו כאן 

19:30  ירון דוידי נאלץ לצאת מהמים ולעלות על הסירה בגלל תנאי מזג האוויר שהחמירו באופן משמעותי והפכו להיות סוערים.

18:00  הצוות מדווח על רוחות חזקות, גלים ובאופן כללי תנאים קשים יותר. עם זאת מציינים שמצב רוחו של דוידי מצוין. על המפה הוא נמצא בחצי המרחק אם כי זה לא אומר שהוא בחצי המרחק מבחינת הדרך ואת זה עוד מוקדם לדעת. למעשה, כדי להגיע מצרפת לאנגליה הוא שוחה מנקודה לנקודה לא בקו ישר כי אם בקו בצורת האות S, וזאת בגלל הזרמים החזקים שסוחפים אותו.

15:00: לפי השעונים ירון דוידי כבר בקילומטר ה-20 שלו, אבל כפי שציינו חשוב להדגיש שהחכמה היא לנסות ולסטות כמה שפחות מהדרך הקצרה בין אנגליה לצרפת שאורכה 33 קילומטרים. מהצוות בסירה מתקבל רושם של תחושות טובות.

13:30 בצהריים: שלוש שעות וחצי של שחייה ויותר מ-11 קילומטרים כבר מאחוריו, הצוות המלווה מתנהל לפי לוחות הזמנים בכל מה שקשור לתזונה, כאשר האוכל והשתייה מוגשים לדוידי דרך חכה מכיוון שאסור לו לגעת בסירה לפי התקנון. תפקידו של קפטן הסירה המקומי הוא לנווט את הדרך כך שהסטייה כתוצאה מהזרמים תהיה כמה שפחות גדולה.

11:00 בבוקר: האכלה ראשונה עברה כמתוכנן וגם קצב השחייה מתנהל כמתוכנן. לפי הנתונים באתר, טמפרטורת המים היום נוחה (יחסית לצליחת התעלה) והיא 18 מעלות. הטמפרטורה בחוץ היא 16 מעלות.

10:00 בבוקר: בדקות אלו זינק ירון דוידי למים הקרים במפרץ דובר שבדרום אנגליה, שם בעצם הוא התחיל בניסיון שלו לצלוח את תעלת למאנש. מדובר בתעלה שמפרידה בין אנגליה לצרפת, כאשר המרחק הקצר ביותר מדובר באנגליה לקליי שבצרפת הוא 33 קילומטרים. עם זאת, הזרמים החזקים בתעלה לא מאפשרים לשום צולח להישאר במרחק הזה ובדרך כלל נוספים עוד לא מעט קילומטרים.

ירון דוידי שוחה בתעלת למאנש

להחזיק לו אצבעות. ירון דוידי במי תעלת למאנש | צילום: באדיבות משפחת דוידי

חוקי הצליחה הם שחייה ללא חליפה, רק עם בגד ים, בטמפרטורת מים שנעה בתקופה זו בין 14 ל-18 מעלות. זו בדיוק הסיבה ששחיינים רבים שניסו לצלוח את התעלה לא הצליחו בגלל היפותרמיה. זה מה שקרה לפני שנתיים לדניאל קציר, שהגיע לשם במטרה לקבוע את תוצאת השנה בקיץ 2014. עד היום, רק ישראלי אחד הצליח לצלוח את תעלת למאנש לפי החוקים של ההתאחדות המקומית, ומדובר בפרופסור איתן פרידמן שעשה זאת ב-1993.

ירון דודי בן ה-54 אובחן בשנת 2010 כחולה בסרטן ריאות בשלב 4, וזה קרה שנה אחרי שהשתתף בישראמן במרחק המלא. הוא עבר ניתוח לכריתת האונה העליונה בריאה הימנית וניתוח להחלפת עצם ומפרק הירק. אחרי סיום הטיפולים הוא החל להתמקד בשחייה במים פתוחים למרחקים ארוכים, עד שיום אחד החל לחלום על אחד האתגרים הגדולים מכולם – תעלת למאנש. לפני כשנתיים אבחנה נוספת קבעה אצלו סרטן בבלוטת התריס ובתחילת 2015 עבר טיפולים ביוד רדיואקטיבי.

מבט מהסירה אל ירון דוידי שוחה בתעלת למאנש

מבט מהסירה אל ירון דוידי שוחה בתעלת למאנש | צילום: באדיבות משפחת דוידי

דוידי ינסה לצלוח את תעלת למאנש ותוך כדי להתרים כספים למרכז ח"צ וקשר בכוכב יאיר-צור יגאל, היישוב שבו הוא גר. מבחינתו של דוידי השחייה הצילה את חייו, וכעת הוא מעוניין להתרים כספים לטובת פעילות תרפיית מים למרכז, המיועד לילדים ונוער עם צרכים מיוחדים.

לדף התרומות של ירון דוידי למרכז ח"צ וקשר

kineret_banner_468x60


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג