יונתן רימון מבכה את השעייתו של ארמסטרונג

קשה להישאר אדיש לאור השעייתו של לאנס ארמסטרונג מסבב תחרויות איש הברזל. ארמסטרונג לא יוכל להתחרות בקונה השנה, וצפוי למאבק לא פשוט בהאשמות נגדו של סימום בתחרויות רכיבה שונות משנת 1999 ועד ל- 2010
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

קשה להישאר אדיש לאור השעייתו של לאנס ארמסטרונג מסבב תחרויות איש הברזל. ארמסטרונג לא יוכל להתחרות בקונה השנה, וצפוי למאבק לא פשוט בהאשמות נגדו של סימום בתחרויות רכיבה שונות משנת 1999 ועד ל- 2010

מאת:יונתן רימון


אינני יודע אם ארמסטרונג אשם. ישנן עדויות נסיבתיות שונות שאכן כך, עדויות שקשה לאמוד את אמינותן מכסאי. בנוסף לכך ישנו מספר גדול של עדים שטוענים שראו אותו "מתחזק", כולל הראיון המפליל ביותר ב"60 דקות" של טיילר המילטון, עמיתו לקבוצה הדואר. לעומת זאת, אינני יודע אם הוא חף מפשע. לאנס מחזיק באינספור של בדיקות שליליות, בחזרה לספורט לאחר 3 שנות היעדרות, בגיל 38, שבה יהיה זה כביכול טפשי מצידו לקחת חומרים אסורים ולסכן את כל מה שהשיג, ולקיחת מקום שלישי בטור דה פראנס. אינני אפילו מזכיר את הבעיטה בעכוזם של מקצוענים רבים בחצי איש ברזל בגיל 41, עובדה שהיא לא פחות ממרחיבת לסתות ("מתוחזק" או לא), בהתחשב שהפעם האחרונה שהתחרה בענפים כמו שחייה וריצה הייתה בגיל 18.

>


מי שמחפש צדק, יבחר להסתכל על העובדה שארמסטרונג מתגלה כבחור לא הכי נחמד בעולם, שהצליח לרמות את המערכת ואיכשהו להתחמק מגורלם של רבים אחרים, ומקבל עכשיו רק את מה שמגיע לו, גם אם זה באיחור של 7-8 שנים, וגם אם מדובר בספורט שונה לחלוטין.

לעומת זאת, מי שמחפש עניין, יכול אך ורק לבכות את האובדן הבלתי נתפס של העלילות הבאות:

1. זו הייתה הזדמנות חד פעמית לשים את הטריאתלון על המפה העולמית. אוהדים רבים התחילו להתעניין ברכיבה כאשר ארמסטרונג התחיל לנצח טורדהפרנסים ברצף, וכל תנועה שלו התחילה להיות מנותחת 24/7 לטוב ולרע, כאשר כל מבט לאחור נתפס כקריאת תיגר על יריבו, וכל ג'ל כמשפך טסטוטרון. לא מזמן דיברתי עם חברי אלכס על שבתוכנית PTI* ,  ב- ESPN, טוני ומייק דיברו על טריאתלון לראשונה מאז שאני רואה את התוכנית, כשטריאתלט אלמוני עקף את לאנס במטרים האחרונים, והם התדיינו בתוכנית האם היה זה מהלך הוגן. יש לי הרגשה שלא יראו הרבה טריאתלון ב- PTI בזמן הקרוב. לסיכום, פיספסנו הזדמנות לקיצור דרך ענקי. כל-כך חבל.

2. למי שלא יודע, לאנס הוא בן יחיד לאימא חד הורית. כלב אלפא טהור וגזעי שכתב שלושה רבי מכר, כאשר השלישי נכתב במיוחד על אימו. מקורמק לעומת זאת, מתרברב בספרו, שהוא עדיין שומר את המייל של אימו של פאריס אל סולטאן שמתחננת, שיניח לבן שלה, לאחר שמקורמק הכריז פומבית, פעם אחר פעם, שיגרום לסטדלר ואל-סולטאן לפרוש מהספורט לאחר שחתול שחור עבר ביניהם בקונה 2006. אני שואל את עצמי כמה זמן ייקח למקה, שחוזר להתחרות באיש ברזל ומרגיש צורך להוכיח לכל העולם שהוא עדיין כאן, עד לפליטת פה הבלתי נמנעת שכשהוא יגמור עם לאנס ארמסטרונג, הוא יצטרך הרבה יותר מפתק מאימא. בכייה לדורות.

3. ההזדמנות הכה נחשקת של לאנס להוכיח לעולם שגם בגיל 41 הוא יכול לתת בראש לכל גדולי הטריאתלטים בעולם, 25 שנה לאחר שפרש מהספורט, ולתת עילה מספקת לטענה שלאנס הוא "המיוחד" ואכן יכול היה לנצח את כל המסוממים לאורך כל השנים כאשר הוא מתחרה טבעי.

4. הראיון החושפני המתבקש של אנאסטסיה מיכאלי עם הכותרת – "אנאסטסיה לא דופקת חשבון", לאחר שליברמן יחליף אותה באסטרינה טרטמן 2.0, באולפן ערוץ 1 שישדר את קונה 2012, בו היא מתבקשת להביע דיעה על האופנה החדשה של טריאתלון ואיש ברזל. אנאסטיה תביע תרעומת על נשים לסביות שכנראה עברו הפלה ולכן נראות כמו גברים, מתחרות לצד גברים גרמנים בלונדינים עם שמות ערבים שמתחרים עם תחתונים ובגדים שנראים כמו חזיות, ראיון שבעקבותיו תועלה טענה ע"י "ישראל היום" שאחד מ92 ילדיה של אנאסטסיה שייך ללאנס ארמסטרונג, טענה שתוכחש נמרצות ע"י הח"כית בדימוס בתשובה שהיא אוהבת רק גברים עם שתי ביצים, ולא הומואים מזדקנים מעל גיל 40 שכנראה מנסים להתאבד בתחרות איש ברזל. קהילת אנשי הברזל אוהבת אותך אנאסטסיה. לעולם לא תשכחי. לעולם.

5. ההזדמנות העוד יותר נחשקת להראות שלאנס ללא חומרים מיוחדים אפילו לא יכול להגיע לתוצאה השלישית בטיבה בנג"ש של טריאתלטים.

6. ההערה הכה מתבקשת של מומחה לפיסיולוגיה שיעלה לשידור ויבהיר שלקיחת חומרים אסורים, אינה תורמת לספורטאי שנים לאחר שהפסיק לקחת חומרים אלו. אדרבא, היא בעוכריו והופכת אותו לפגיע יותר לפציעות, ולבעל ביצועים ירודים.

7. התסריט הכה מוכר של טריאתלט עם ציפיות גבוהות ושורה של הצלחות בכל מיני תחרויות זניחות, אשר מתפרק בשדות הלאבה, ומתחיל לעבור להליכה. מה לא הייתי נותן עבור הקלטה של פיל ליגט צורח בשיכרון חושים לאחר שארמסטרונג מתפרק בריצה בעלייה של מעבדת האנרגיה בקונה, בעוד מקה עוקף אותו ומסובב אליו את ראשו לקול צרחות השדר:
“Chris Maccormack is looking at Armstrong eyes as if saying  – here I go, are you coming or not?
And I guess the answer is… NOTTTTTTT!!!
ובראיון לאחר התחרות כאשר ליגט מראיין את מקה ותוהה לפשר המבט המתריס לעבר ארמסטרונג: "שמע פיל, אני יודע שכך זה היה נראה מזוית המצלמה כאילו התגריתי בלאנס, אבל האמת היא, ואני מדבר פה בכנות וממעמקי ליבי, שבדיוק סיימתי את הג'ל שקיבלתי בתחנת העזרה ולא הייתי בטוח אם הצלחתי להשליך את העטיפה לפח או לא. זהו, זה הכל.

תודה לכם USADA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pardon The Interruption*

תמונת שער של לאנס ארמסטרונג (צילום: Daniel Norton)
תמונה בכתבה של פאריש אל סולטן (צילום: Christian Jansky)

10.7.2012


יונתן רימון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג