יומן מסע 4-5 ליולי

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:הראל נחמני




הדרך למרוץ הטור טראנס אלפ החלה ביום ראשון השבוע (6.7). הראל נחמני, שמשתתף במרוץ יחד עם קבוצה של ישראלים קשוחים, ביניהם גם לאה גולדשטיין אלופת הארץ באופניים, עורך יומן מסע מעורר השראה על אחד מהמרוצים הקשים ביותר לרוכבים חובבים









ה- tour transalps הוא מרוץ האופניים הגדול בעולם מסוגו לרוכבים חובבים. 1,200 רוכבים המחולקים ל- 600 זוגות, מזנקים מהעיירה אוברמרגאו שבגרמניה וחוצים את הרי האלפים מדרום לצפון, ומסיימים לאחר 7 ימי רכיבה על חוף הים, לא רחוק מונציה שבאיטליה. בדרך עוברים הרוכבים כ- 900 ק"מ וכ- 17,000 מטר של טיפוס מצטבר.









שני רוכבי אופניים ישראלים מקבוצת 'אשכולות' הראל נחמני ורונן שיריזלי משתתפים השנה בטור, והשבוע הם מתחרים באלפים. מתוך המרוץ מוצא הראל נחמני זמן גם לתאר במילים את החוויה המדהימה הזו. יומן מסע טראנס אלפי

יום שישי 04.07.2008


השכמה מוקדמת לאחר לילה לבן. רק לקראת השעה 01:00 בבוקר סיימתי לארוז את כל המזוודות כולל האופניים, שפורקו לחתיכות ונארזו בתוך קופסת קרטון גדולה. כיוונתי שעון מעורר לשעה 03:45 מתוך תקווה להרוויח קצת שינה לפני שעולים על המטוס, אולם ילדי יואב (בן 5) ואביה (בת כמעט שנתיים) הרגישו כנראה שאבא הולך להיעלם לכמה ימים והתעקשו להיכנס ולצאת מהמיטה שלנו בריטואל קבוע כל מספר דקות.









הבוקר הגיע, העמסתי את המזוודות ויצאתי לשדה התעופה, שם פגשתי את שותפי למסע רונן שיריזלי, את מאמננו גדעון חן שישמש בימים הקרובים הן כמאמן, הן כנהג (ברכב ליווי) והן כצלם. בנוסף פגשנו את כל הישראלים הנוספים שיששתפו השנה בטור טראנס אלפ: לני אנגלהארדט, המשתתף בטור בפעם הרביעית ביחד עם בן זוגו הברזילאי קיקו, ליאוניד אניצפלד, אנדרס בוקסר (גם הוא בפעם הרביעית) שהגיע ביחד עם בת זוגו אלן בן-חיים.










הטיסה עברה ללא אירועים מיוחדים. נחתנו במינכן, אספנו את הרכב השכור ויצאנו לנקודת ההתחלה של הטור, הנסיעה לשם ערכה כשעתיים. העיירה אוברמרגאו ממוקמת בעמק שנמצא בגובה 800 מ' מעל פני הים. המקום מוקף קירות תלולים בגובה מאות מטרים, שצלבים בולטים בקצותיהם העליונים. את בתי העיירה, שחלקם בני מאות שנים, אכלסו פעם איכרים קשיי יום, אך כיום מדובר בכפר תיירות פורח, מלא בצימרים, בתי קפה ומסעדות, מדרחוב ומרכזי ספורט מפוארים, המלאים נופשים בקיץ וגולשי סקי בחורף.










אנחנו מוציאים את האופניים מהקופסאות, מרכיבים אותם, מוודאים שלא נגרם להם כל נזק בטיסה ומחליטים שלא לגעת בהם יותר היום. את שאר הערב העברנו בהסתובבות ברחובות העיירה, בבתי קפה, וארוחת ערב. אט, אט מתמלאת לה העיירה הקסומה ברוכבי אופניים מדוגמים היטב מכל רחבי העולם. בשעה 22:00, כאשר שאריות אור אחרונות נמוגות להן, נפלנו על המיטה שפוכים לשינת לילה רצופה שכמוה אינני זוכר כבר חודשים רבים.



יום שבת 05.07.2008


לאחר שינה ארוכה ורצופה התחלנו את היום בסידורים שונים. הגענו לנקודת הרישום של התחרות, אספנו את הציוד ומייד אח"כ יצאנו לרכיבת חימום עם לני, קיקו, אנדרס ואלן. עלייה אחת של כ- 170 מ' מצטברים בשיפוע רצחני הביאה אותנו למסקנה שעלינו להחליף את הקסטה האחורית שלנו מ 11-23 ל- 12-27, על מנת שנוכל לסובב רגליים בעליות הארוכות. ככל שחלפו השעות התמלאה העיר ברוכבי אופניים מכל הגילים וכל המינים, ואווירת קרנבל ריחפה לה באוויר. במרכז העיירה פגשנו את לאה גולדשטיין, שהשמועות אומרות שהיא באה להסתער על כל הקופה ולקחת את התואר לנשים ולזוגות מעורבים (וגם פרס של כמה אלפי יורו).



הזינוק ביום ראשון יתבצע ב- 4 קבוצות: A (100 זוגות), B (150 זוגות(, C(150 זוגות) ו- D (200 זוגות). לאכזבתנו הרבה גילינו רונן ואנוכי שהמארגנים רשמו אותנו בקבוצה D, כך שעל מנת לסיים את היום הראשון בחלק הראשון של רוכבי הטור, נצטרך לעבוד קשה במהלך הרכיבה.











את הערב שלפני תחילת הטור אנו מסיימים בארוחת פסטה ביחד עם עוד כ- 1,200 רוכבים ורוכבות ובהדמיה של מסלול הרכיבה על גבי מסך גדול. מחר נרכב כולנו על מסלול של כ- 140 ק"מ, כאשר 60 הק"מ הראשונים יהיו במסלול שטוח שלאחריהם עלייה בשיפוע חד של כ- 10 ק"מ, ירידה ארוכה של כ- 20 ק"מ ו-50 ק"מ בסימן עלייה מתונה. הזינוק בשעה 10:00 שעון גרמניה, אנחנו רשומים במקצה המאסטרס (בו הגיל המצטבר של שני הרוכבים הוא מעל 80 שנה), ומקווים להתברג בחלק העליון.











אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג