יום שלישי מטורף בבריכה באליפות העולם בבודפשט

יום בלתי נתפס של שיאי עולם באליפות העולם בשחייה בבודפשט, חגי אשלגי עם 10 דגשים לסיכום היום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שחייה נגד כריש לבן זה בילוי לעומת תחרות מול אדם פיטי ולילי קינג במשחי החזה. מה קרה שם? הנה 10 נקודות לסיכום:

1. מייקל פלפס שחה נגד הולוגרמה של "כריש לבן". שבעה שחיינים שעלו לגמר ה-50 מ' חזה היום, היו חותמים בשמחה על תחרות מול הכריש של פלפס, מאשר תחרות מול הכריש הלבן מדרבי סיטי – אדם פיטי.

2. למרות כל ההייפ שיש לשם מייקל פלפס, אפילו הגדול מכולם מעולם לא נהנה מעליונות דומיננטית על מתחריו כמו זו שיש לאדם פיטי עכשיו במשחי החזה. פיטי ניצח אתמול ב-100 מ' חזה בפער של 1.32 שנ'. הבוקר, הוא זינק למוקדמות ה-50 מ' חזה ושבר את שיא העולם עם 26.10 שנ'.

3. לאחר שלסתות עולם השחייה נשמטו, טוב היה אם כולם היו מתכוננים להמשך. כי ההמשך הגיע הערב כשפיטי היה הראשון בהיסטוריה שירד מ-26 שניות ב-50 מ' חזה, עם 25.95 שנ'.

4. רוצים להבין את פערי הרמות? אף אחד ממתחריו של פיטי ב-50 חזה, לא היה משיג אותו כשהוא הסתובב באמצע הדרך ל-100 מ'. פיטי הסתובב ב-100 מ' חזה על 26.50 שנ'. אף אחד משחייני העולם לא הצליח להגיע לתוצאה הזו במשחה ל-50 מ' בלבד. זה כבר מעבר למטורף. זה כבר מגוחך.

הראשון בהיסטוריה שירד מ-26 שניות ב-50 מ' חזה. אדם פיטי

5. ב-100 מ' חזה לנשים כדאי היה לשקול להביא את המגנומטרים מאל-אקצא לכניסה לחדר הצבות. האיבה של לילי קינג האמריקאית ליוליה אפימובה* הרוסייה כל-כך יוקדת וגלויה, עד שמעבר לזה שהיא פילחה את האוויר כמו סכין, היא כבר ייצרה אפקט של אימה אצל הרוסייה הוותיקה.

6. בכניסה למים, קינג התפוצצה! למרות נגיעת סיום בתזמון בינוני, היא שברה את שיא העולם ב-22 מאיות שנייה וקבעה 1:04.13 דק'. קינג, שתמיד פותחת מהר ולעתים חוזרת פחות טוב מיריבותיה, הפעם גם פתחה חצי שנייה מהר יותר מכולן, וגם הצליחה לחזור מהר יותר מכולן. האצבעות רועדות על המקלדת, אבל יעד התוצאה הבא של קינג הוא לשחות 1:03 דק'. דבר שרק לפני חמש שנים לא ניתן היה בכלל לדמיין.

7. אפימובה המבוהלת שחתה 0.8 שנייה לאט יותר ממה ששחתה אתמול בחצי הגמר, והצליחה להגיע רק למדליית ארד.

8. שיא העולם ב-100 מ' גב לנשים הוא מעידן החליפות האסורות, וכמה בנות כבר התקרבו אליו מרחק נגיעה. אחרי שקיילי מאס הקנדית התקרבה אליו כדי 6 מאיות שנייה אתמול, שבירה כבר היתה בקלפים. הקנדית אכן שברה את השיא ולקחה זהב בגמר עם 58.10 שנ'. קת'לין בייקר (ארה"ב) ואמילי סיבום (אוסטרליה) סיימו במקומות 2-3. האלופה הוכתרה, אבל ייתכן מאד שהשבירות של השיא עוד לא נגמרו.

סגנון הגב פותח את משחה השליחות המעורב. מאס, בייקר וסיבום יתייצבו שוב זו מול זו ביום ראשון הקרוב בגמר השליחות. שם הן כבר תשחינה בשביל המולדת. ייתכן שכבר שם נראה תוצאה של 57 שניות +.

9. שניים סינים עם שתי מדליות זהב. סון יאנג* הסתובב שישי באמצע הדרך ב-200 מ' חופשי. את כל העבודה הוא עשה בחצי השני של המשחה ולקח זהב ב-1:44.39 שנ' ושיא אסייתי.

10. הסיני השני, ג'יאו שו, עשה זאת בסדר בדיוק הפוך. הוא זינק בזמן תגובה פנטסטי של 0.51 שנ', הסתובב ב-50 מ' ראשון בפער גדול על 25.1 שנ', והחזיק מעמד בקושי בחצי השני כדי לחלץ את הזהב בעור שיניו לפני מאט גריוורס הוותיק והמצוין (כסף – ארה"ב) ושיאן העולם, האלוף האולימפי ריאן מרפי (ארד – ארה"ב).

מקטע בעיטות הדולפין התת-מימי של הסיני הוא אולי שטף התנועה המימית המופלא ביותר שנוצר אי פעם על ידי בן אנוש. לידו, אפילו מייקל פלפס נראה מתאמץ ומגושם. שווה להסתכל. באמת שאין דברים כאלו.

* נתפס/ה וריצה/תה בעבר עונש על שימוש בחומרים אסורים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג