יאן פרודנו ניצח בקרב הענקים באליפות העולם בחצי איש ברזל

הטריאתלט הגרמני שהיה פעמיים אלוף העולם בחצי איש ברזל, הפגין ביצוע מרהיב בריצת חצי המרתון והשאיר אבק לאליסטר בראונלי ולחאבייר גומז בדרך לתואר בדרום אפריקה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יאן פרודנו מנצח באליפות העולם בחצי איש ברזל
יאן פרודנו מנצח באליפות העולם בחצי איש ברזל

אליפות העולם בטריאתלון למרחק חצי איש ברזל סיפקה היום (ראשון) את אחד הקרבות המסקרנים בתולדות הענף. עוד לפני הזינוק היה ברור ששלושה מהענקים של הטריאתלון בכל המרחקים יספקו את הסחורה.

לא כל יום מנצחים שני אלופים כאלה. יאן פרודנו | צילום מסך

עוד כתבות בנושא 
מה צפוי באליפות אירופה עד גיל 23 בטריאתלון באילת? 
מתי אליסטר בראונלי החליט לעבור למרחקים ארוכים? 
יאן פרודנו ניצח באפריל האחרון בחצי איירונמן אושנסייד 

מדובר באליסטר בראונלי הבריטי (האלוף האולימפי פעמיים), חאבייר גומז הספרדי (5 אליפויות עולם בטריאתלון ועוד 2 אליפויות עולם בטריאתלון למרחק חצי איש ברזל) ויאן פרודנו הגרמני (פעמיים אלוף עולם באיש ברזל, פעם אחת אלוף עולם בחצי איש ברזל ואלוף אולימפי ב-2008).

התחרות התקיימה בנלסון מנדלה ביי שבדרום אפריקה, המקום שמארח מדי שנה את איירונמן אפריקה, במזג אוויר סגרירי שמאפיין את סוף החורף. מי שיצא ראשון מהמים היה בן קאנוט האמריקאי, אבל שלושת הפייבוריטים היו קרובים אחד לשני לאורך כל הרכיבה (90 ק"מ), כאשר בחלקים מסוימים שלה אליסטר בראונלי הוביל. בסופו של דבר יאן פרודנו ירד ראשון מהאופניים יחד עם סם אפלטון האוסטרלי, בראונלי עשה זאת שתי שניות אחריו – כך שההכרעה עברה לריצת חצי המרתון (21.1 ק"מ).

אליסטר בראונלי תפס את ההובלה בתחילת הריצה, אבל כבר אחרי 5 קילומטרים פרודנו וגומז נראו יותר רעננים ופתחו ממנו פער משמעותי. נראה שהקרב על התואר הפך להיות ראש בראש בין פרודנו וגומז, כשהגרמני הגבוה הוביל מבלי לראות את הספרדי שהתמקם בעמדה נוחה לתקיפה. אלא שגומז נתקל בבעיה אחרת, אחרי כ-15 ק"מ הוא תפס את צד ימין ואפילו עצר לכמה שניות. פרודנו ניצל את זה כדי לברוח ולהישאר לבד. גומז עוד הצליח לשמור על המקום השני לכמה דקות, אבל בקילומטר ה-17 נעקף על ידי אליסטר בראונלי.

אז אולי בתסריט המושלם היינו מצפים לראות את שלושת הטריאתלטים הגדולים האלה נלחמים אחד בשני עד לקו הסיום, אבל פרודנו היה גדול על כולם במקרה הזה, ובחמשת הקילומטרים האחרונים הוא הפגין ביצוע מרהיב בריצה שלו בדרך לניצחון גדול ולתואר שני בקריירה באליפות העולם בחצי איש ברזל. הוא סיים את המרחק בזמן של 3:36:30 שעות כשהנתון המרשים ביותר היה הזמן של בחצי המרתון – 1:06:33 שעה.

אליסטר בראונלי סיים שני במרחק של 1:11 דקה מפרודנו, וחאבייר גומז סיים שלישי כשהוא רחוק מבראונלי ב-1:54 דק'. פרודנו הוא אלוף העולם החדש-ישן בטריאתלון למרחק חצי איש ברזל והוא הצטרף לדניאלה ריף השוויצרית, שניצחה אתמול ורשמה תואר רביעי בקריירה במרחק הזה.

לחצו להרשמה לישראמן 2019



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג