טריו ריו: שלישיית התאומות מאסטוניה שכבשה את תשומת הלב במרתון האולימפי בריו

האחיות האסטוניות לואיק הפכו השבוע לשלישיית התאומות הראשונה שמתחרה יחדיו במרתון אולימפי. איך משפחה אחת עשתה שלושה קריטריונים לריו 2016?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

היכנסו לעמוד המיוחד של שוונג למשחקים האולימפיים 

הרבה מאוד רצים מעדיפים להתאמן עם אחרים מאשר לבד וההסבר הוא פשוט. בריצה, בעיקר במרחקים ארוכים, הביחד תורם מאוד לעתים קרובות. ריצה בקבוצה היא לא רק חברתית, היא גם יוצרת תחרות בריאה ומעלה מוטיבציה. זה כנראה המפתח להצלחה של שלישיית האחיות האסטוניות לואיק. הן לא סתם אחיות, הן שלישייה וכולן מרתוניסטיות.

מעולם לא היתה שלישיית תאומות מרתוניסטיות

תמיד שוברים שיאים במשחקים האולימפיים ולא רק בתוצאות. עד היום ראינו זוגות של תאומים בלא מעט ענפים ואפילו הורים וילדים ששיתפו פעולה בענפי ספורט, אבל מעולם לא היתה שלישיית תאומות שהשתתפה באותו מקצוע אולימפי ואת זה עשו האחיות האסטוניות בנות ה-30. לא פחות מדהים מזה, מסתבר שהריצה היא יחסית חדשה להן. הן החלו לרוץ באופן מקצועני רק לפני שש שנים, ובילדותן הן בכלל עסקו בניגון בכלי נגינה וריקוד.

עוד כתבות בנושא 
סיכום יום התחרויות הרביעי באתלטיקה בריו 2016 
למה צ'מטאי פרשה במהלך המרתון בריו?
מאור טיורי סיימה את המרתון האולימפי במקום ה-90 

אז נתחיל מהסוף. הרצה המהירה ביותר מבין האחיות במרתון הנשים בריו היתה לילי לויק שקבעה 2:48 שעות, שש דקות אחריה הגיעה ליילה ואילו השלישית לינה לא סיימה הפעם את המרתון האולימפי של ריו 2016. ההישג הטוב ביותר השייך לשלישייה הזאת הוא של ליילה שגם מחזיקה בשיא אישי של 2:38 שעות וגם סיימה במקום ה-38 באליפות העולם. ולמה אנחנו אומרים שזה הישג של שלישייה? כי האחיות לואיק חושבות כצוות, הן מתאמנות בעיקר יחד למרות שהן גרות בנפרד, הן עוזרות אחת לשנייה תוך כדי הריצה ובסופו של דבר "משחררות" בסוף את מי שתפסה את היום הטוב ביותר במטרה לקבוע שיא אישי.

81573.1

מתאמנות יחד למרות שהן גרות בנפרד

אף אחד לא ציפה מהאחיות לואיק לעשות משהו מיוחד במשחקים האולימפיים בריו, הן עצמן תיעדו את המסע שלהן בדף פייסבוק שנקרא "Trio to Rio" והיו לו מעל ל-12 אלף עוקבים. המטרה שלהן היתה לפתח את הריצות למרחקים ארוכים במדינתן הקטנה, שדווקא היו לה לא מעט הצלחות באתלטיקה כמו אתלט קרב ה-10 ארקי נול וזורק הדיסקוס גרד קנטר. ובכל זאת, רק בזכות שלישיית לואיק נכנסו האסטונים חזק לקטע של הריצות העממיות למרחקים ארוכים, ולריצת 7 קילומטרים שארגה השלישייה בבירה טאלין נרשמו 10,000 רצים.

"אנחנו לא רוצות להתחרות רק באסטוניה"

הן לא מגיעות ממשפחה של ספורט ואמא שלהן בכלל חושבת שהן מזיקות לעצמן כרצות מרתון ושבגיל מאוחר זה יdרום להן לשבת על כיסא גלגלים, אבל מעבר לזה שהן כבר רשמו הופעת בכורה אולימפית, האחיות מאמינות שהעובדה שהן יחסית חדשות בריצה יכולה להביא אותן רחוק. "עכשיו קשה לנו מאוד להתחרות נגד הטובות בעולם כמו הרצות הקנייתיות, אבל אולי בעוד שנתיים-שלוש. כשהתחלנו לרוץ לפני שש שנים, חשבנו שנהיה רצות של סוף שבוע, אבל מהר מאוד הדברים השתנו". ההתקדמות של האחיות לואיק באמת היתה מטאורית ותוך שנה מרגע שלקחו את האימונים ברצינות הן חלקו את התארים הלאומיים ב-10,000 מטר, חצי מרתון ומרתון. "פתאום הבנו שאנחנו יכולות יותר והחלטנו שאנחנו לא רוצות להתחרות רק באסטוניה, אלא גם בתחרויות גדולות ובמשחקים האולימפיים", סיפרה ליילה. אגב, ליילה היתה הראשונה לצאת מהבטן ולינה האחרונה, וזה בא לידי ביטוי גם בשיאים האישיים כשליילה המהירה ולינה האיטית.

צ פ ו || מסיבת העיתונאים שערכו האחיות בריו

האימונים שלהן לרוב הם משותפים והסיבה כפי שהן מסבירות היא הגיונית: "אנחנו כל הזמן נותנות אנרגיה אחת לשנייה, אף אחת מאיתנו לא רוצה להיות האחרונה אז כולן דוחפות ודוחפות". עם זאת, מבחינת המאמן שלהן סוד ההצלחה הוא לדעת לשלב בין האימונים יחד, לבין אימונים אישיים שבהם כל אחת תעבוד על היתרונות והחסרונות שלה. הוא התחיל לדאוג גם לאימונים אישיים אחרי התייעצות עם מאמן המרתון של הנבחרת הגרמנית, ששתיים מנציגותיה הן אחיות תאומות שרצו את המרתון בריו.

וכעת הסתיים לו מסע שאחריו עקבו לא מעט אנשים באסטוניה בשנתיים האחרונות, אבל מבחינת האחיות לואיק המשימה הושלמה. הן הגיעו לכל רשתות התקשורת הגדולות, הפכו לסוג של ידועניות וכוכבות רשת בזמן המשחקים האולימפיים, ומבחינתן שום דבר לא יעצור אותן גם בדרך לטוקיו 2020, לשם הן מתכוונות להגיע לא רק כגימיק אלא גם כרצות הרבה יותר מהירות ממה שהן כיום. ואולי אז לא יציעו להן כל מיני רעיונות זדוניים כפי שהן סיפרו שעושים כיום, כמו למשל לחלק את ריצת המרתון לשלושה קטעים ושכל אחת מהן תופיע בקטע אחר ותרוץ מהר, כי בלאו הכי קשה מאוד להבדיל ביניהם. מה שבטוח זה שהן מתכוונות לשמור על טוהר הספורט, ואת הסוגיה הזאת להשאיר כבעיה ששדרני המרתונים יצטרכו להתמודד אתה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • שלישיית תאומות? הגיב:

    שלישיית תאומות? העורך הלשוני מת?

  • משה הגיב:

    תאומות=זוג=שתיים=2
    שלישייה=תלת=שלוש=3.
    לאחר חקירה ובדיקה מעמיקה, מהתמונות נראה כי מדובר בשלישיה.
    ן

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג